Skrevet 12. desember 2007 17 år Finnes det noen gratis, men bra, forum som går ann å bruke på telenors hjemesidegenerator?
Skrevet 12. desember 2007 17 år Kom gjerne med info om hva slags greier og muligheter man har med denne generatoren. Jeg har ingen kunnskap om den. Men på generell basis kan jeg sterkt anbefale phpBB
Skrevet 12. desember 2007 17 år Forfatter Det som er problemet med phpBB er at det trenger en intern server. Hjemmesiden min ligger på telenor sin server...
Skrevet 12. desember 2007 17 år phpBB er grei den , men problemet er at han må ha en SQL database. Fleste forum bruker SQL. Men har han den , så er det ikke noe problem å sette den opp. PhpBB har en grei guide som forteller deg hva du skal gjøre og alt. Men ingen SQL ingen phpBB. Men siden det er en stund siden sist så har vel verden kommet fremover.. hehe
Skrevet 12. desember 2007 17 år Har vært borti tekstbasert forum, men det er pinlig tungt å jobbe med. Ekstremt treig loading - sql er et minimumskrav!
Skrevet 12. desember 2007 17 år Forfatter Ok...Hvordan er det med å lage en sånn side som vi er inne på nå da? Altså ikke bare forumet men hele flightsim.no? Hvor finner man domene .no , Hvem er billigst, best, enklest , størst plass ???
Skrevet 12. desember 2007 17 år Billigst OG best tror jeg godt skal gjøres. Billigste jeg vet om er one.com - beste jeg har vært borti, dog mange ganger den summen jeg betaler i dag, servetheworld.net. Med best, mener jeg muligheter i kontrollpanelet for domenet - total kontroll! Du har kontroll over det aller mest essensielle på one.com - epost-adresser og SQL-databaser. .no får du ikke med mindre du er en norsk organisasjon eller firma, oppført i Brønnøysundregisteret. Jeg betaler 10,- i mnd for 1GB lagringsplass hos one.com, og syns det er helt kurrant. Generelt for å lage en side inkl. forum bør du ha kjennskap til web selv, eller spørre venner og kjente som har det. Har du råd, kan du leie noen til å designe og sette opp alt. Enklest er kanskje å bruke Wordpress for websiden med innhold og layout - forum i Wordpress er jeg dog veldig usikker på. Andre alternativer til komplette Content Management System (CMS..) - PHP Nuke - Joombla - Mambo Har prøvd de to sistnevnte - de er basicly prikk like, bare med noen få forskjeller som f.eks. utbedret støtte for AJAX-komponenter i Joombla, så vidt meg bekjent - men det er desto mer å holde styr på òg. Wordpress er veldig enkelt å komme i gang med, i forhold til de andre nevnte CMSene. Alle krever at serveren har støtte for PHP4 eller 5, og MySQL.
Skrevet 12. desember 2007 17 år Anbefaller Godaddy.com com domene leverandør. jeg betaler helt ned til 6$ i året for domener, etter som tilbudene kommer og går. :cool:
Skrevet 12. desember 2007 17 år Hvorfor betale mye når du kan betale lite? Handlet mitt seneste domene for den nette sum av 33,- NOK. Domeneshop tar hele 95,- for nøyaktig den samme tjenesten .
Skrevet 12. desember 2007 17 år Å betale for domene er en ting - webhotell er noe annet... Etableringsavgift er en engangsting. Årsavgiften pleier å være veldig rimelig, om det i det heletatt er noen avgift for det. I det lange løp er det mnd-avgiften du bør tenke på.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.