Sindre Holberg Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 kan noen hjelpe meg ? Spørsmålet er hentet fra Matriks 8 geografi: Hvordan ble den midtatlantiske ryggen dannet? Siter
Johan Holmseth Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Er ikke det lava da? mener det er lava som har bygget seg opp å blitt en enorm fjell-kjede Siter
Ola Nordmann Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Står vel en del her: http://no.wikipedia.org/wiki/Den_midtatlantiske_ryggen Midten av Atlanterhavet ligger grensen mellom 2 tektoniske plater, disse beveger seg hele tiden fra hverandre, derfor oppstår det kløfter og sprekker imellom disse. Etterhvert vil det oppstå vulkansk aktivitet, og det vil sive ut lava som tetter disse sprekene Etterhvert vil lavaen stivne, og nytt fjell vil oppstå ....Eller tar jeg helt feil nå...? Siter
Sindre Holberg Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Så riktig ut det der ja! Takker Siter
K J Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Samfundsfag? Er naturgeografi den del af samfundsfag i Norge?? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Hadde nettopp om dette i geografi jeg :whistle: Siter
Magnus Eliassen Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Samfundsfag? Er naturgeografi den del af samfundsfag i Norge?? Det er ikke noe fag som heter verken naturgeografi, eller geografi i den norske grunnskole, det går under Samfunnsfag begge to Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Åja.. Tenkte bare på hvordan vi har det på VGS jeg.. Samfunnsfag i grunnskolen består av; historie, geografi og samfunnskunnskap. Siter
K J Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Ok, så er samfundskundskab nok det samme som det danske samfundsfag tænker jeg. Men whatever... Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Det er ikke noe fag som heter verken naturgeografi' date=' eller geografi i den norske grunnskole, det går under Samfunnsfag begge to [/quote']Men på VGS har man et fag som heter geografi, men som som strengt tatt er geologi... Siter
Audun Braastad Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Hadde nettopp om dette i geografi jeg :whistle: Samme her, fikk 5 på prøven om det :grin: Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Fredrik, kunne ikke vært mer enig.. Fikk 5 jeg og Siter
Sindre Holberg Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Slo dere der ja: 6- Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 *HOST* regner med at VGS er "litt" mer vanskelig :whistle: Men OK Siter
Sindre Holberg Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Skrevet 12. desember 2007 Stemmer sikkert det Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Begynnte på VGS i høst og har funnet ut at 6 ikke er det samme der som på US. F eks har vi hatt flere oppgaver der man ikke kan få 6 fordi en sekser innebærer å utnytte og vurdere kunnskaper eller hva det nå heter. Siter
AMO Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Men på VGS har man et fag som heter geografi' date=' men som som strengt tatt er geologi... [/quote'] Noe som mang en gang gjorde meg grenseløst forbannet klokka 8 om morgenen da vi måtte beskrive værsystemer detaljert på rams og masse piss man egentlig ikke finner interessant der og da. Geografi my ass. Siter
Marius hatlehol Skrevet 13. desember 2007 Skrevet 13. desember 2007 Står vel en del her:http://no.wikipedia.org/wiki/Den_midtatlantiske_ryggen Midten av Atlanterhavet ligger grensen mellom 2 tektoniske plater' date=' disse beveger seg hele tiden fra hverandre, derfor oppstår det kløfter og sprekker imellom disse. [img']http://i6.photobucket.com/albums/y219/Bluesky248/Bilde1.jpg[/img] Etterhvert vil det oppstå vulkansk aktivitet, og det vil sive ut lava som tetter disse sprekene Etterhvert vil lavaen stivne, og nytt fjell vil oppstå ....Eller tar jeg helt feil nå...? En spredningsakse med andre ord :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.