Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Dette ser jo positivt ut: "Dataspillere stresser mindre". Selv om noen her har begynt en tobakkstråd så ser det ut til at folka her skal drikke mindre enn folk som ikke spiller(?!?).

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/12/11/520849.html

Uten å blusse opp diskusjonen som flightsim/spill igjen. Jeg anser flightsim som et spill der modellen av virkeligheten er så virkelighetsnær at det kan kalles en simulator. Simulering baserer seg på modeller som utvikles på bakgrunn av hva vi vet om virkeligheten vi skal simulere. Brukes spesielt godt til bruk i spill. (Nå blusser jeg kanskje diskusjonen opp igjen). Spill trenger ikke være negativt. Store krigsspill som papirøvelser er også simuleringer. -Selv om det ikke er lek og morro.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen med at man stresser mindre når man spiller. Jeg stresser generelt mindre når jeg sitter foran en eller annen skjerm. Spesielt foran tv'n i helga, da sovner jeg som oftest. Når jeg sitter foran data'n og flyr flysimulator lukker jeg alt annet rundt meg ute. Jeg blir så engasjert at det føles som om jeg virkelig er der. Det har faktisk hendt flere ganger at jeg har vært så engasjert at jeg har virkelig trodd at jeg var tilstede og at det var virkelig.

En gang lettet jeg fra Hokksund og satte kursen mot Notodden. Underveis så ble jeg så engasjert og "med" at jeg tenkte at jeg skulle snakke med noen på Notodden da jeg kom dit. Men så ropte foreldrene mine på meg og sa at det var mat. Jeg "calla" dem og sa at jeg ikke kunne komme nå, men at jeg kom straks jeg var tilbake på Hokksund.

Dette viser hvor engäsjert jeg blir når jeg sitter foran flysimulatoren :blush:

Men om FlightSim Spill/Simulator: Jeg leste her på forumet at det var en som skrev under forrige diskusjonen om FlightSim Spill/Simulator, at selv den mest seriøse simulator/simuleringen var et spill. Han linka også til wikipedia

Skrevet
  • Forfatter

Jeg tror det var meg :)

Husk at spill ikke nødvendigvis trenger å være lek/morro/fordummende greie/etc. Det er oftest det folk tenker på når "spill" nevnes. F.eks. Ludo. Ludo er et spill fordi man har faste regler om hvordan man kan vinne. Flightsim er også et spill. -Men der er modellen en simulert verden og en simulert flymodell.

Tenker man derimot på spill som ludo/javaspill på 123spill.no/ og liknende er kanskje ikke flightsim et spill. -Da er det på grunn av at DEN ENKELTE mener at spill er de greiene som kun er laget for "morro skyld".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …