Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er littegranne sær når det gjelder filmer, så jeg lurte på om noen har anbefalinger til noen litt spesielle og surrealistiske filmer. Og gjerne en litt spesiell visuell opplevelse, The Wall er et godt eksempel om det jeg sa ikke ga noensomhelst mening. :P Forslag mottas med takk!

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Kunne gjerne tenkt meg å møte noen som skjønner hva den filmen handler om, ja :grin: .

Skrevet

Jean-Luc Godards À bout de soufflé fra 1960 (Breathless på engelsk) er sær, og byr på tidvis veldig utfordrende filming. Så den her om dagen, og jeg har aldri blitt så fanga av en film før.

Noen flere som har sett den?

Skrevet

Apropos Mulholland Drive, er den ment å skjønnes? Altså hvis man ser den 3-4 ganger? Jeg har aldri sett filmen, men vurderer den.

Vet ikke om trådstarter har samme smak som meg, men følgende har iallefall gitt meg gode filmopplevelser:

Butterfly Effect

Secret Window

12 Monkeys

Mothman Prophecies

Ninth Gate

Filmene til M.Night Shyamalan

Og mange flere som jeg ikke kommer på

Skrevet
Apropos Mulholland Drive' date=' er den ment å skjønnes? Altså hvis man ser den 3-4 ganger? Jeg har aldri sett filmen, men vurderer den. [/quote']

Det vet jeg ikke. Læreren vår som har sett den 6 ganger ser nye ting i den hver gang. Han har også inntrykk av at den handler om forskjellige ting hver gang, så om den er ment å skjønnes er vel tvilsomt(?).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...