Skrevet 9. desember 2007 17 år Hei, i forbindelse med en oppgave vi skal ha på skolen nå snart, så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg denne boken. Jeg har sett at den har fått veldig bra terningkast de fleste steder, men jeg lurer litt på hva dere mener om den. Jeg er litt glad i bøker som inneholder skrekk, så hvis det er noe andre bøker dere anbefaler, så kom gjene med det også.
Skrevet 10. desember 2007 17 år Noe som faller i smak for andre, behøver ikke nødvendigvis fungere for deg, bare så det er sagt. Har du lest noe av Jo Nesbø før? I likhet med Mankells bokserie om Wallander, handler også Nesbøs serie om en kriminaletterforsker - Harry Hole. Bøkene bruker ofte elementer fra hverandre, men kan utmerket godt leses separat. Hvis det er skrekk og grøss du er på jakt etter, må du kanskje se deg om etter noe annet. «Snømannen» er mer en thriller. Den holder deg skjerpet gjennom stort sett hele boken, og tar stadig vekk nye og uventede vendinger. Jeg synes alt i alt at det er en god bok. Kanskje ikke riktig så god som enkelte av de tidligere bøkene, men like fullt nok en god kriminalroman fra «Di Derre»-vokalisten.
Skrevet 10. desember 2007 17 år Leste Snømannen i høstferien, og likte den veldig godt. Nå har jeg personlig god fantasi, men det kunne gå kaldt nedover ryggen under mange av hendelsene i denne boken. Litt av handlingen var jo også i Bergen (ikke mye dog), det trakk for min del mye opp! :grin: Anbefalt!
Skrevet 10. desember 2007 17 år Forfatter Ja, vet at det er en slags thriller, men jeg har også hørt at den har en del grøss også, noe som du bekreftet, Geir. Jeg tror jeg satser på den
Skrevet 10. desember 2007 17 år Er avisbud, og går mye alene i mørket. Noen hadde laget en snømann i hagen til en av mine abbonenter, fytti F som jeg skvatt!
Skrevet 10. desember 2007 17 år Forfatter Er avisbud' date=' og går mye alene i mørket. Noen hadde laget en snømann i hagen til en av mine abbonenter, fytti F som jeg skvatt! [/quote']Aha, man får ettervirkninger av boka også :cool: Jeg er enig i at en snømenn kan virke litt skremmende. Er ikke sikkert de er så hyggelige som man tror. :grin:
Skrevet 11. desember 2007 17 år Er avisbud' date=' og går mye alene i mørket. Noen hadde laget en snømann i hagen til en av mine abbonenter, fytti F som jeg skvatt! [/quote']Du ekke alene! Selv om jeg ikke har gått med avisa siden slutten av September da men skal ikke starte på før litt ute i Februar.. "gleder" meg!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.