K J Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Nogen her som lytter til julemusik i disse december-dage? Har faktisk kun én CD med julemusik jeg, men den lytter jeg også til hvert år til jul: Tommy Körberg & Oslo Gospel Choir med CD-titlen 'Stilla Nat'. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Hører litt på Christmas Groove Band. "All I want for Christmas," "Driving home for Christmas," "Last Christmas," og andre kjente sanger Julestemningen kommer hvertfall :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 La meg si det slik, vi har vel alle den timen foran *hysjhysj* programmene hvor vi annskaffer oss årests samling av julelåter! Selv sitter jeg men en julebrus i hånda og utvider musikkbiblioteket as we speak! :grin: Klassikere som MÅ være med er jo (SUPLIMENTER FOLKENS!!); Chris Rea - Driving home for christmas Mariah Carrey - All I want for christmas is you Wham - Last Christmas Bobby Helms - Jingle bell rock Sammy Cahn, Jule Styne - Let It Snow! Band Aid - Do They Know It's Christmas Time Britney Spears - My Only Wish This Year Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har to juleplater jeg hører på nå før jul. Den ene er A real christmas med The real thing og Sigrid Brennhaug. Kul plate, med mye bra, og noe ikke fullt så bra. Den andre plata er ei gruppe med nesten likt navn, The real group. Vokal gruppe fra Sverige, med deres juleplate. De har mye gøy med på plata, deriblandt noen artige live opptak. qYHh4I7neM0 Det er mine favoritt juleplater. Siter
Raymond Bergseng Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Julemusikken er funnet frem her, ja. Stort sett en selvmekka samling med Jingle Bells, Rudolf the Rednosed Raindeer, Silent Night, Frosty the Snowman, Winter Wonderland, Let it Snow, Let it Snow, Let it Snow, Driving Home for Christmas, Santa Claus is Coming to Town av diverse artister og alle de andre gode, gamle klassikerne. Selvfølgelig er alle de norske klassikerne på plass også, som Julekveld i Skogen, Jul på Hawaii, Julepresangen, Nå Tennes Tusen Julelys, Julekveldsvise osv av diverse artister En av de få moderne julesangene som jeg har i samlingen som jeg kommer i julestemning av er Mariah Carey med All I Want for Christmas. Så julestemningen er i boks her, ja. Også må man selvfølgelig huske denne klassikeren :grin:: 6qRI3OywVRg Mel: Kim, do you think our love will last forever? Kim: No Mel: A couple of years maybe? Kim: No Mel: You think we can make it to the end of the video? Kim: And how long is that...exactly? :grin: Siter
Magnus Wiik Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Jeg fikk ei fantastisk skive i posten i går, Hans Rotmos "Vårres Jul". Tittelsporet der kan få meg i julestemning når og hvor som helst. En anna sang jeg må ha til jul er The Pogues' "Fairytale of New York". Disse amerikanske "klassiske" julesangene av 50-60-talls smørsangere kan jeg styre meg for. For å være helt ærlig: jeg vil spy av dem. En norsk klassiker som også er påbudt her i jula er Trygve Hoffs vanvittig flotte "Nordnorsk Julesalme". Sjøl om jeg kan styre meg for kristentro og sånt i disse juletider, er det en ufattelig fin sang, som på en veldig bra måte forteller hvorfor jula er ekstra viktig her nord. Siter
Frode Skibrek Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 "The little drummer boy" er en klasikker. Eller "All i want for christmas" i plystre-versjon. Ler like godt hvert år jeg hører den for første gang den julesesongen Siter
Magnus Wiik Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Mener du den der "All I want for christmas is my two front teeth, so I can wish you merry christmas"? Den er ihvertfall helt fanastisk bra Siter
Rasmus Bruvoll Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Når snøen laver ned ute, det brenner i peisen, tunet er fullt av biler og Jussi Björling synger "O helga natt" på radioen, DA er det jul! Bare synd det er 25 grader og blå himmel utendørs nå... Siter
K J Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 Får man spørge hvor du bor, Rasmus? For mig er det også først rigtig jul når snøen falder uden for, men det snø er ikke ligefrem en selvfølge i Danmark... Siter
Rasmus Bruvoll Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Bor i Florida. Dårlig med snø her også for tiden, men med kjørekunnskapene til folk her nede er det like greit. Bare det regner litt er det kaos :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.