Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Hei. Tenkte det hadde vært morsomt å ha en liten tobakkstråd. Vet ikke hvor mange det er på forumet som bruker tobakk på noen som helst måte, men det er jo interresant å finne ut. Her kan vi dele erfaringer, hva man benytter seg av, hvordan man begynte, hvor lenge man har drevet med det, morsomme historier og i det hele tatt, alt som omhandler tobakksbruk. Selv snuser jeg, går da kun i general løs, til tider portion. Jeg begynte faktisk når jeg var på håndball-turnering. Etter en kamp skulle jeg og noen kamerater snike oss ut å kjøpe en general portion fra snusautomaten på hotellet. Vi satte oss alle i boblebadet med vær vår "pris" i leppa. Siden den dag har jeg snust. Har holdt meg trofast til general, dog har jeg gått over til løs. Jeg aner ikke hvor mange (om noen i det hele tatt) snuser eller bruker tobakk, men det hadde da vært gæy å tatt oss en tobakksprat! Elias. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Nei takk! Bruk heller penger på noe annet sier nå jeg Men heller snus enn røyk.. Skjønner ikke hvordan folk kan være så egoistiske og røyke hvor det er andre mennesker... Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Holder meg unna tobakk, men jeg har ikke så mye imot at andre røyker. Det finnes forøvrig lite som ser så mongo ut som folk som snuser. Siter
Marius Helstad Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Holder meg unna begge deler:P men hvis jeg skulle ha begynnt med noe skulle det ha vert snus . Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 fatter ikke at noen kan sette pris på snus velvel. har røyka (petterøes) i mine yngre dager, men slutta for mange år siden. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Hos meg går det i Skruf, hovedsaklig portion, men det hender jeg kjøper meg en general løs også Jeg begynte vel etter skolen en gang. Det var flere i klassa mi som snusa, og jeg hadde egentlig lyst å prøve jeg også, så jeg gikk og kjøpte meg en boks general portion. Jeg snusa ikke fast den gangen, men da jeg og mine venner begynte å gå ut på lørdagskveldene så ble det litt oftere. Nå går det jevnt. hehe Et tips? Ikke begynn Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det finnes forøvrig lite som ser så mongo ut som folk som snuser. Enig! Sliter litt med å ta dem seriøst, det ser bare så utrolig korka ut! :crazy: Har også svæært lite til overs for røyking. Det lukter dritt, og er ubehagelig å få i øyne og munn, om man ikke selv er røyker da... Det sjenerer rett og slett alle rundt deg. I tillegg så er det jo rimelig helseskadelig. Uff, røyk er noe av det jeg hater aller mest! Leve røykeloven! :grin: Siter
Marius Helstad Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Leve røykeloven! :grin: Hallelujah! Siter
Tommy Bernes Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Leve røykeloven! :grin: Hallelujah! Amen! Siter
T. Paulsen Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Og etter å ha lest dette sitter jeg nå å ruller meg en røyk ifra min splitter nye pakke med Eventyr 3. Siter
michael8210 Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Snusa Skruf siden det kom i 2003. Gikk direkte over til Skruf Stark når det kom. Drar til Sverige hver fjortende (nesten) dag for å handle inn. Heller snus enn røyk... Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Se her ja, en tobakkstråd har dukket opp. Jeg har nettopp kommet inn etter å ha vært ute i denne herlige kveldsstunden og kost meg med en Rødmixtur nr 3 som smakte helt fortreffelig etter en litt sein, men likevel herlig middag. Filtersigaretter har smaker meg ikke så godt som en skikkelig rullings. Jeg er forøvrig den eneste i familien som røker og går som oftest ut for ikke å sjenere de andre familiemedlemmene. Tenk om alle kunne være så hensynsfulle som vi røykere er pålagt å være. Var forresten nylig til legesjekk og ved lungekontrollen hvor de undersøkte med skjermbilde pustetester diverse fikk jeg beskjed om at jeg hadde sjeldent fine lunger. Slik kunne mange flere sett ut sa lungespesialisten til meg, om de ikke hadde røkt. Jeg var helt enig med ham. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Tenk om alle kunne være så hensynsfulle som vi røykere er pålagt å være. Hah! Hva forventer du da' date=' når det [i']du[/i] nyter er en plage for de aller fleste rundt deg? Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Har prøvd snus bare en gang i livet, da ble jeg likbleik, kvalm og var nær ved å svime av ble jeg fortalt. Har et spørsmål til snuserene her inne. Gir dette en god smak? Får dere noe form for behagelig rus av dette? Eller er det bare for å døyve opp for et ubehag dere vet kommer hvis dere ikke fortsetter å ta snus? Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Ingen fanatisme hverken fra Halvdan eller Vidar, vel slike lytter jeg til og jeg vet jo de har rett. Siter
Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Dette er kanskje feil forum for tobakkstråd ettersom det er veldig mange unge her, men tenkte det kunne vært gøy. Har vært i sverige idag, og kjøpt meg stokk på stokk av general løs. Snart settes prisen opp, så nå sprenger jeg alle kvoter! Jeg har prøvd å slutte en gang, men sleit å jævlig med det, at jeg ikke gadd. Jeg ser ikke noen grunn til å slutte. Trives med snus og nyter det. Hvis man skal tenke på helseskader hele livet blir man jo gal! Ofte når jeg har hatt en periode med bare posesnus, også kjøper jeg en general løs får jeg abstistenser av ALTFOR treg baking! Det er kjipt det. Ender alltid opp med at jeg stapper opp en halvferdig snus. Men du verden så godt det kjennes ut der og da! :grin: Det har rett og slett blitt fast her hjemme. Etter middag så baker jeg meg en snus. Snusen har blitt dessert. Sånn er det bare. Merker jo også at snus begynner å bli skikkelig pop blant ungdommen. Det er da en positiv utvikling, ihvertfall i motsetning til røyking! Elias. Siter
Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Har noen prøvd General Maxi? Giga-posene til general. En vanlig boks veier vel 24 gram, hvor hver porsjon veier 1 gram. Maxi veier vel 24 gram, men hver boks har kun 12 porsjoner. Dobbelt så store. Skal si man får nikosjokk av den hvis man aldri har snusa før! Men for en giga-leppe man får, og den renner som fy! :crazy: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Har én historie om røyking. Han døde. Siter
Marius Helstad Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Har én historie om røyking. Han døde. Det er min grunn til å ikke røyke! Siter
Kai Dreyer Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Positiv utvikling at ungdom snuser, istedet for å røyke???? Det er jo teit i seg selv, å når man vet hvor farlig det er. Så klarer jeg bare ikke skjønne hvorfor folk rett å slett begynner! God jul! Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Dette er kanskje feil forum for tobakkstråd ettersom det er veldig mange unge her' date=' men tenkte det kunne vært gøy. Har vært i sverige idag, og kjøpt meg stokk på stokk av general løs. Snart settes prisen opp, så nå sprenger jeg alle kvoter![/quote'] Av ren nysgjerrighet, hvor gammel er du? Har du i det hele tatt noen kvote å sprenge? Siter
Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Hehe, der tok du meg. Er kun 16, så *hysj, hysj*. :grin: Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Bare 16 år og allrede så avhengig at du ikke klarer å slutte, og snakker om abstinenser. Ikke bra Elias! Siter
Stian Lingås Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Bare 16 er vel litt å ta i, nå til dags. De yngste i dag som tar sin første prællar er vel normalt ned i 14 års alderen. Om ikke tidligere.. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Har én historie om røyking. Han døde. Har én historie om han som ikke røkte. Han døde. Siter
Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Haha, sant nok. Har jo litt med miljøet man vokser opp i og. Tenker da også spesielt mye om snowboard-miljøet. Har ikke snust så altfor lenge, men lenge nok til at jeg kjenner suget. Men jeg har jo et kinkig problem da. Har nylig fått meg kjæreste, og hun ga med denne beskjeden når hun fant ut at jeg snuste: Elias, det blir enten snus, eller mus! Får vel slutte da.. :crazy: Siter
Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Bare 16 er vel litt å ta i' date=' nå til dags. De yngste i dag som tar sin første prællar er vel normalt ned i 14 års alderen. Om ikke tidligere.. [/quote'] Får si meg enig her. Snusing oppstår veldig tidlig i enkelte miljøer. Mange av mine venner startet allerede på barneskolen. Jeg var faktisk en av de som var "sent ute" med å snuse. Jeg vet at snus er helsefarlig og at det ikke er bra. Trenger ikke å høre det. Jeg trives med å snuse, og sånn er det bare. Man gjør valg i livet, og får ta følgende av det senere! Siter
Ivar Hestnes Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Absolutt ett interessant tema dette. Jeg røyker og er alikevel fornøyd med en streng røykelov. Skal jeg på byen en tur så synes jeg det er greit å gå ut for å ta en røyk. Før var det så mye tåke på utestedene at det var vanskelig å se folk der :crazy: Røyk er selvsagt noe svineri. Kunne godt tenkt meg å slutte men hjernen min sier til meg at jeg er blir sur og trasig hvis jeg prøver. Og når jeg sprekker og tar meg en røyk så stiger humøret og hjernen min er min beste venn igjen. Mon tro hva de egentlig putter i tobakken hos produsenten? Hvorfor blir det ikke forbudt når politikerne vet hvor skadelig det er? Og hvor mye det koster samfunnet hvert år? "samfunnet" har nok regnet på det og funnet ut at avgifts-inntektene på tobakk er større enn helse-utgiftene så da bør det vel ikke forbys :crazy: Og tenk på de stakkarene som mister jobben hvis tobakks-fabrikkene blir nedlagt?? Vet at det har vært et stort tema de gangene dette har vært diskutert hos myndighetene. Og idag med ca 40000 arbeidsledige og 46000 ledige stillinger så burde jo ikke det være noe problem heller. Når det gjelder forskjellen på tobakk og snus så er snus akkurat det samme svineriet bare at du ødelegger leppa istedet for lungene. Hadde det vært enkelt og slutte så hadde jeg klart det for lenge siden, men enkelt er det ikke. Forby svineriet nå!!!!!!!!! :sick: :whistle: :grin: Siter
Elias Lundereng Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Du har så rett Ivar! Den enkleste måten å slutte på, er å aldri begynne. Men har man først begynt, krever det en enorm vilje for å slutte. Det er nesten like vansklig som å slutte å spise. Jeg var i byen en dag, og fant ut at jeg akkurat hadde nok penger til en General og taxi hjem. Så jeg kjøpte meg en General, og gikk mot taxi-holdeplassen. Mens jeg går baker jeg med boksen åpen, og så klart sklir jeg så det synger etter, på isen. All snusen går i bakken. Da hadde ikke jeg snust på 3-4 dager, så jeg gikk tilbake til narvesen, kjøpte en snusboks til, og GIKK hjem. Jaja, ble ihvertfall litt trim. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.