Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ein Maycom AR108 som eg er godt nøgd med. Kostar ikkje all verdens. Rett nok er det ikkje så VELDIG bra mottaker på den med den antenna som følger med. Men den kan skiftast ut.

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Begrenset hvor bra mottak en "påmonterbar" antenne kan gi i grissgrendte strøk. Ville heller satser på å lage en egen ute-antenne. Tror det var denne Tarjei L. lagde på bestilling her for en tid tilbake.

Skrevet

Stian, pappa selger slike som jeg har for ca 1000 kr på jobb, jeg kan snakke litt med han =).

Pluss at han selger en satans til en antenne på jobb også for et par hundre kroner! Du kan få inn fly fra Meråker, Oppdal eller Namsos i klarsikt hvis man er heldig!! Just tell me =).

Skrevet

Jeg har denne Det er en av de beste scannerene jeg har, og det har kanskje noe med at det er en ICOM ;) Veldig bra rekkevidde på antennen som følger med også, men etter at jeg kjøpte meg en ny antenne, så ble det bare helt fantastisk. Den koster dog ganske mye, så det kommer jo litt an på hvor mye du ønsker å bruke på det.

Skrevet

Der kan jeg suplere Andreas.

AR108 er den scanneren som tilbyr det du trenger, står du ved flyplassen (der det somregel er mest aktuellt å lytte til scanneren) så er det ikke noe problem å bruke den. Har fått inn signal fra tårnet på Værnes opp til 4 mil unna med hintringer i veien.

Solid er den også, min har tatt nok en tur ned på det harde underlag uten noen skader!

Skrevet

Det er vanleg minijack inngang på scanneren ja. Og sidan det er monouttak får du kun lyd i eine øyrepluggen om du har vanleg headset.

Skrevet

Marius, skylder Stian en tjeneste, så om han ikke vil ha den kan du få kjøpe den av meg.. :grin:

Har også denne OTTO øreproppen, svin dyr og egentlig ikke verd pengene om du ikke bruker slikt til daglig i jobb el.

Men uansett greit å ha, er jo utformet slik at du hører hva som blir sagt over radioen selv om støynivået rundt deg er svært høyt. Men som sagt, ikke nødvendig til "normal" bruk. :)

Skrevet

Ivar, veldig snillt og jeg sier selfølgelig tusen takk! :D

Men hvordan er det med antenne? Er det mulig å koble den til kabel-tv'en eller må jeg lage/skaffe en VHF antenne? Bor jo et stykke fra værnes så hadde vert kjekt å fått signal.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...