Stian Lingås Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Er på tide jeg anskaffer meg en scanner. Så er det noen som har et forslag på hva jeg burde kjøpe? Siter
TOS Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Eg har ein Maycom AR108 som eg er godt nøgd med. Kostar ikkje all verdens. Rett nok er det ikkje så VELDIG bra mottaker på den med den antenna som følger med. Men den kan skiftast ut. Siter
Øystein Haugan Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Har denne http://www.dittvalg.no/default.asp?CatID=1&DepID=3&MenID=3&ArtID=1 Er godt fornøyd med den å den er jo liten å lett å ha med seg. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Maycom AR108 er virkelig ett godt kjøp, dog, bor du "mellom bakkar og berg" bør du ha en scanner med en litt bedre antenne. Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Begrenset hvor bra mottak en "påmonterbar" antenne kan gi i grissgrendte strøk. Ville heller satser på å lage en egen ute-antenne. Tror det var denne Tarjei L. lagde på bestilling her for en tid tilbake. Siter
Marius Helstad Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Stian, pappa selger slike som jeg har for ca 1000 kr på jobb, jeg kan snakke litt med han =). Pluss at han selger en satans til en antenne på jobb også for et par hundre kroner! Du kan få inn fly fra Meråker, Oppdal eller Namsos i klarsikt hvis man er heldig!! Just tell me =). Siter
Stian Lingås Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Skrevet 8. desember 2007 Ikke en dum tanke det Marius! Men får bestemme meg for scanner å se på Ebay før jeg tenker på å kjøpe fra norge.. Så en til 2000 kr på NAK Shop. Samma scanneren til 700 kr inkl. frakt på Ebay Siter
Andreas F Berger Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har denne scanneren, og er veldig godt fornøyd med den Siter
Daniel Larsen Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har denne Det er en av de beste scannerene jeg har, og det har kanskje noe med at det er en ICOM Veldig bra rekkevidde på antennen som følger med også, men etter at jeg kjøpte meg en ny antenne, så ble det bare helt fantastisk. Den koster dog ganske mye, så det kommer jo litt an på hvor mye du ønsker å bruke på det. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har AR108. Har aldri hatt bruk for noe annet, hverken til "hverdag" eller når jeg er på flyplasser med fotografisk utstyr i bag'en Den har falt i asfalten fra 1,5m et par anger uten annet enn en skramme i "lakken". Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Der kan jeg suplere Andreas. AR108 er den scanneren som tilbyr det du trenger, står du ved flyplassen (der det somregel er mest aktuellt å lytte til scanneren) så er det ikke noe problem å bruke den. Har fått inn signal fra tårnet på Værnes opp til 4 mil unna med hintringer i veien. Solid er den også, min har tatt nok en tur ned på det harde underlag uten noen skader! Siter
Stian Lingås Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Skrevet 8. desember 2007 Da er AR108 bestilt fra England! 616 kr Hvordan ørepropp plugg er det som passer denne? Vanlig slik som på MP3 spillere osv? Siter
Marius Helstad Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Kjøpt akuratt samme som min Stian =), hvis du skal ha øreplugg så hører du bare i det ene øret.. Kan høre med pappa hva den antenna koster =), den er nesten 1 meter høy . Siter
TOS Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Det er vanleg minijack inngang på scanneren ja. Og sidan det er monouttak får du kun lyd i eine øyrepluggen om du har vanleg headset. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Det er mulig å bruke helt vanlige hodetelefoner, men du vil da kun få lyd på det ene øret. Jeg har en scanner/sambands ørepropp liggende som du kan få til meg. Siter
Marius Helstad Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Ivar, er det mulig å få den sambands øreproppen?? Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Jeg kjøpte en OTTO øreplugg til 900 spenn, men mista litt begeistringa for den da proppen endag satt igjen i øret og kabelen holdt jeg i hånda Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Marius, skylder Stian en tjeneste, så om han ikke vil ha den kan du få kjøpe den av meg.. :grin: Har også denne OTTO øreproppen, svin dyr og egentlig ikke verd pengene om du ikke bruker slikt til daglig i jobb el. Men uansett greit å ha, er jo utformet slik at du hører hva som blir sagt over radioen selv om støynivået rundt deg er svært høyt. Men som sagt, ikke nødvendig til "normal" bruk. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Ivar, veldig snillt og jeg sier selfølgelig tusen takk! Men hvordan er det med antenne? Er det mulig å koble den til kabel-tv'en eller må jeg lage/skaffe en VHF antenne? Bor jo et stykke fra værnes så hadde vert kjekt å fått signal. Siter
Marius Helstad Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Å koble til kabel-tv er bra, men ikke akuratt stabilt, VHF antenne vil være mere stabilt trur jeg . Siter
Stig Are Pettersen Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Takk for denne tråden. Da var scanner bestillt fra den andre siden av kloden Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.