Skrevet 7. desember 2007 17 år Hei. Skal ha engelsk foredrag på tirsdag. Kan ha om hva jeg vil, og har selvsagt valgt om fly. Temaet blir "History of civil aviation". Har noen gode forslag til hva jeg kan ha med? Fra brødrene Wright til A380? Hvis noen hadde villet vært KJEEEEMPE snille, kunne kanskje noen lagd en videomontage av historien til den civile luftfarten....? Takk for svar!!!
Skrevet 7. desember 2007 17 år Dette MÅ du ha med:DC3, Boeing 707, Concorde, Boeing 747 og Airbus A380 Dette mener jeg er de viktigste maskinene i historen (Hvis man tenker passasjertrafikk)
Skrevet 7. desember 2007 17 år Du bør no i allefall nemne kjente folk som Lindberg, Earhart. I tillegg bør du kanskje nemne at sivil luftfart først skaut skikkeleg fart i etterkrigsåra med mykje ombygde krigsmaskinar og utviklinga av jetmaskinane på 50 og 60 talet. Kanskje du bør snike deg kjapt innom historia til helikopterflygning også.
Skrevet 7. desember 2007 17 år Hadde selv om det på skolen i fjor. Jeg hadde en powerpoint om flyets utvikling og hadde blant annet om hvordan utviklingen på motor fronten (fra radial prop te turbofan, cockpit (fly by wire, glass cockpit, autopilot og cockpit communality), winglets også valgte jeg også å legge ut om enkelte flytyper som har vært revolusjonerende som B737, B747, concorde og noen airbus fly (blant annet A380). Jeg dekte vertfall flere områder. Vett ikke hvor langt i skolesystemet du har kommet, men jeg gjorde det under 1 vidergående og fikk 6 :grin: Håper det var til hvertfall litt hjelp
Skrevet 7. desember 2007 17 år Temaet blir "History of civil aviation". Har noen gode forslag til hva jeg kan ha med? Fra brødrene Wright til A380? Jeg ville da tatt opp de tingene som har forandret hvordan vi ser på flyvning og reise med fly, maskiner jeg ville inkludert der er Wright Flyer, Ford Trimotor/Fokker F.VII, Boeing 247/DC-2, div flying boats, DC-3, de Havilland Comet, Boeing 707 og 747. Hvorfor de forskjellige? Wright Flyet: vel, bør være selvsagt Ford Trimotor/Fokker F.VII: maskiner som satte standarden for passasjerflyvning på 20-tallet. Boeing 247/DC-2: overgangen til flymaskiner der hele flykroppen laget av metall. DC-3: dens tilgjengelighet etter WWII gjorde at passasjerflyvning tok av etter andre verdenskrig. de Havilland Comet: selvom maskinen uheldigvis ble en flopp var dette første steg inn i jetalderen. 707: åpnet for alvor opp langdistanseflyvning, og kuttet ned reisetiden betraktelig. 747: grunnet sin størrelse og rekkevidde sørget denne maskinen for å muliggjøre svært mange ruter, og gjorde for alvor flyvning tilgjengelig for massene. Første widebody, og første kommersielle fly med turbofan-motorer. Av disse vil jeg spesielt trekke ut Wright Flyer, DC-3, 707 og 747 som maskiner som har endret kommersiell flyvning.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.