Gå til innhold

Gamle rapporter fra havarikommisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var et småfly som styrtet/nødlandet i vest telamrk, for ca tja.. 20-25 år siden tror jeg.. Flyet prøvde å nødlande men kom borti noen høyspent ledninger og klaska rett i vannet. Tror det var 3 ombord. Alle overlevde og flyet ble liggende på grunt vann.

Noen som klarer å finne denne rapporten?

Stedet var i vrådal, Kviteseid kommune. Nisser vaten

Skrevet

Hvis det var så lenge siden, så fanges den vel foreløpig ikke opp av dette arkivet (som så langt går til 1989 som det står tidligere i tråden). Du får smøre deg med tålmodighet. Det gjør jeg, for jeg venter på rapporten til ei flyulykke i 1975-76 ...! ;)

Skrevet

Når opplysninger om gamle flyulykker dukker opp, er det nærliggende å søke i Kay Hagbys bokverk fra 1998. Det er vel ikke usannsynlig at det jeg fant der er nettopp hva det spørres om:

LN-BEX

Cessna 177A Cardinal (177-1264) 1968

PI N30453/SE-FEF

Reg 04.11.80 Kjell Gilje, Sandnes, 28.08.82 betydelig skadet nødlanding Nisservann .....

Skrevet
"hørt om hr. Hagby' date=' men ikke om nevnte bok". Du store min!

[/quote']

:blush:

Men det kan vel bli et bibliotekbesøk i nærmeste fremtid, skjønner jeg. Om det da er ikke er flere i Tønsberg-distriktet som låner ut fra prinsippet "i lengre perioder befinner seg hjemme hos" noen ... ;)

Skrevet

Vet dessverre ikke mer enn det som allerede er sitert fra boken.

Men hvis hendelsen blir vurdert som viktig nok, kommer snart kopi av rapporten hos SHT. De er allerede kommet bakover til 1986.

Jeg har forresten en mistanke om at det bare er de aller alvorligste ulykkene som blir lagt ut på nettet nå i ettertid, så ikke vent for mye.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...