Dag Johansen Skrevet 17. august 2001 Skrevet 17. august 2001 Nå har jeg endelig kommet meg på nett på en skikkelig måte her hjemmefra (mer om dette kommer senere), og dette gjør at jeg kan sette opp disse voice og multiplayerserverne her hjemme. For å få dette til trenger jeg å få fatt i noen gamle datamaskiner: Jeg trenger altså to eller tre maskiner for å få dette til. En av disse trenger bare å være en gammel 486, og de andre trenger litt mer krutt - gjerne en pentium 133 eller 166. Skjerm trenger jeg ikke, men det bør være litt ram og en liten harddisk til stede. Skjermkort er ingen nødvendighet, men det gjør ting litt enklere. Når det gjelder pris så har jeg ikke så mange kroner å bruke på dette, men jeg kan i det minste love å betale frakt for dette og gi de som bidrar en hederlig omtale her. Om noen absolutt ønsker noen kroner kan vi sikkert også bli enige om det. Så om noen har noe liggende i kjeller eller på loft ber jeg om at dere tar kontakt med meg. Siter
Ivar Paulsen Skrevet 17. august 2001 Skrevet 17. august 2001 Jeg har en 486 DX33 som bare ligger der og tar opp plass. Husker jeg ikke feil, så er det sånn cirka 40 Mb harddisk og 8 Mb RAM, men dette er altså omtrentlige opplysninger. Har du nytte av den, så skal du få den! Og frakta blir ikke rar... jeg bor i Bodø. Siter
Gjest Skrevet 17. august 2001 Skrevet 17. august 2001 Jeg har en "morsom" 386 jeg ikke vet om virker....litt spesiel. Bruker den nå som oppbevarings. kan hende den virkrer...vet ikke noen ting om den...jeg bare fikk den og vil bli kvitt den. Siter
Jarle Kristiansen Skrevet 18. august 2001 Skrevet 18. august 2001 Her en Commandore et sted i Telemark [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Dag Johansen Skrevet 18. august 2001 Forfatter Skrevet 18. august 2001 Da begynner ting å gå i orden... Fra Roar Sandøy har jeg fått en amd 450 som jeg vil benytte til voice-server og multiplayer. Ivar,s 486 vil bli brukt til firewall/hub/nat (Jeg tar kontakt med deg om den Ivar) Den vil trenge litt mer ram og harddisk, men jeg tror det finnes i en skuff her hjemme. Da mangler jeg kun en maskin for å få alt i box - er det virkelig ingen som har en gammel pentium (det holder med 133 eller 166) liggende på lur? (En 386 eller commandore kommer jeg desverre ikke noe langt med [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ) [ 18-08-2001: Endret av: Dag Johansen ] Siter
Dag Johansen Skrevet 18. august 2001 Forfatter Skrevet 18. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen: hva skal egentlig dette her brukes til? skal det bli en server alle kan kople seg opp mot ("flightsim.no" severen?), som er aktiv hele tida, eller? Ja, dette vil bli servere som alle kan koble seg opp mot 24 timer i døgnet. Det jeg ønsker å sette opp er en multiplayerserver som vil fungere på samme måte som Microsoft's "Zone". Dette vil si at du kan bruke alle versjoner av FS og Combat FS og finne noen å fly sammen med i en slags "lobby". I tillegg vil jeg sette opp en voice-server slik at disse Pro-Controller/Squawkbox-folkene (og andre) kan bruke denne for å snakke sammen. Til slutt vil jeg flytte treningsserveren for Pro-Controller hjem hit slik at jeg får full kontroll over denne og kan bruke en del muligheter som vi ikke har brukt til nå (hvem er pålogget osv.) Siter
Vegard Nilsen Skrevet 18. august 2001 Skrevet 18. august 2001 Heisann Dag! Hvis ikke du har ordnet en pc til nå, så kan jeg høre med pappa om ikke de har en på jobben. Der hiver de ut ganske ny pc'er ofte. Hilsen Vegard Nilsen [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Dag Johansen Skrevet 18. august 2001 Forfatter Skrevet 18. august 2001 Det ville vært flott Vegard. Spør i vei og la meg få høre fra deg etterpå. Siter
Jakob Jakobsen Skrevet 18. august 2001 Skrevet 18. august 2001 vi hadde en amd k5 133mhz liggende her en god stund, men den er desverre gitt bort allerede [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] hva skal egentlig dette her brukes til? skal det bli en server alle kan kople seg opp mot ("flightsim.no" severen?), som er aktiv hele tida, eller? Siter
Espen Stabell Skrevet 19. august 2001 Skrevet 19. august 2001 Hei, Jeg kan helt sikker skaffe deg en eller fler 486, p166 som du kan få, men bor i vestby utenfor oslo, så spørsmålet er om du gidder å betale frakt derfra? Med venelig hilsen Espen Siter
Dag Johansen Skrevet 19. august 2001 Forfatter Skrevet 19. august 2001 Om du kunne skaffe fram en eller to Pentium 166 ville jeg vært glad for det, og jeg vil selvfølgelig betale porto for å få dem hit. Siter
Dag Johansen Skrevet 19. august 2001 Forfatter Skrevet 19. august 2001 Da kan vi bare avbåse letingen siden Tore Sætre har skaffet fram de siste maskinene jeg trengte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.