Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Foreløpig er AFIS beholdt, men luftrommet rundt har fått ekstra betjening i form av Hammerfest APP, som etter det jeg har forstått, betjenes fra Alta.

Må vel se om jeg ikke kan få litt "inside info" fra de som jobber i tårnet i Alta...

Skrevet

Hammerfest AFIS kommer til å Bestå. Alta har ikke tatt over Hammerfest TIA ennå. Nå er det Bodø som styrer det. Planen er at Alta tar over etterhvert.

Skrevet
Hammerfest AFIS kommer til å Bestå. Alta har ikke tatt over Hammerfest TIA ennå. Nå er det Bodø som styrer det. Planen er at Alta tar over etterhvert.

Ikke det at jeg har tenkt meg til Hammerfest med det første, jeg har tatt min kvote med flyging i den landsdelen for en stund :) men:

I henhold til siste AIP ENR er det Alta Twr som står som tjenesteenhet for Hammerfest TMA (118.400). På NOTAM står derimot Alta Approach oppført (118.750).

Skrevet

Hårsåre vi var i dag da Magnus :)

En litt morsom tørr en fra hr.Grindvoll iblant er da ikke annet enn å le av ;)

Skrevet

Hehe... det er tydelig at ikke alle likte den. Til mitt forsvar kan jeg si at jeg har jobbet i Nordland (grensa til Troms) i 3,5 år og i Troms i 0,5 år. :)

Saklig

Noe som kjennetegner forumet ;)

Skrevet

God kveld.

Stemmer at Hammerfest TMA er iverksatt ja.Styres fra Alta,les:Alta APP(approach)

og den rette frekvensen er 118.75Mhz.Det som står i siste AIP rettelse innholdt flere feil,som er rettet opp med NOTAMS:)

Og TMA er over både HF og HK TIZ opptil F105.

Asbjørn Furu

AFIS'n

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …