Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har noe med hvordan du ser på den.. Noen påstår at det har noe med hvilken halvdel av hjernen du bruker, men jeg er litt usikker på den.

Sånn umiddelbart ser jeg den snurrer mot klokka.

Prøv å få den til å snurre andre veien.. det er mulig med litt trening :)

Skrevet

Jepp, hun snur, i utgangspunktet skal det vel liksom være en test for å teste hvilken av hjernehalvdelene som er den dominante, men jeg tror det er noe galt med hele opplegget for om man ser lenge nok på henne så snur hun, prøv også å scrolle slik at du bare ser halve bildet...

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Går med klokken, er jo helt umulig og få den til og gå mot.

Hvis du ser henne gå mot klokken er du, i følge The Herald Sun , sterkest på den venstre hjernehalvdelen. Hvis du ser henne gå med klokken er du da sterkest på den høyre halvdelen.

Quote:

LEFT BRAIN FUNCTIONS

uses logic

detail oriented

facts rule

words and language

present and past

math and science

can comprehend

knowing

acknowledges

order/pattern perception

knows object name

reality based

forms strategies

practical

safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS

uses feeling

"big picture" oriented

imagination rules

symbols and images

present and future

philosophy & religion

can "get it" (i.e. meaning)

believes

appreciates

spatial perception

knows object function

fantasy based

presents possibilities

impetuous

risk taking

Skrevet

Haha! Dama skifter ikke retning etter et bestemt tidspunkt i den videoen du la ut! Dette er ikke noe tull, og heller ingen gif-loop som skifter retning, det er din egen hjerne som lurer deg! Hvorfor har det seg slik at den skifter retning til helt tilfeldige tider, som ikke gjentas, pluss at folk har forskjellige oppfatninger? Bare det er nok til å knuse teorien din ;)

Man er ikke alltid herre over sin egen hjerne. :grin:

Og om hun så skifter retning for deg, så er det fordi din hjerne innbiller deg at hun gjør det ;)

Skrevet
Haha! Dama skifter ikke retning i den videoen du la ut! Dette er ikke noe tull' date=' og heller ingen gif-loop som skifter retning, det er din egen hjerne som lurer deg! Hvorfor har det seg slik at den skifter retning til helt tilfeldige tider, som ikke gjentas, pluss at folk har forskjellige oppfatninger? Bare det er nok til å knuse teorien din ;)

Man er ikke alltid herre over sin egen hjerne :grin: [/quote']

Må nok si meg enig der ja, uansett hvor mye jeg ser og ser så skifter dama aldri retning, hun er kun clockwise hele tiden

Skrevet

Men selvfølgelig er det ikke slik at animasjonen går clockwise, det også har jo med hva hjernen oppfatter det som. Jeg har oppfattet animasjonen begge veier, både clockwise og anti-clockwise. Etter å ha gjort det noen ganger, kan du nesten bevisst få den til å endre retning :crazy:.

Så vidt jeg forstår går vel egentlig animasjonen fram og tilbake, mens hjernen vår får oss til å tro at den går clockwise eller anti-clockwise.

Skrevet

Etter min hjerne å forstå så er skyggen og den hoppende bevegelsen hele "cluet" med hvordan hun skifter rettning. Hvis jeg ser rett på fruen snurrer hun enten Mot eller Med alt ettersom... Men fokuserer man litt på skyggen skifter hun plutselig rettning, og det akkurat når foten hennes treffer skyggen. En meget morsom illusjon. Den gnagde skikkelig på hjernebarken den dærr.

Skrevet

Jeg velger selv hvilken vei jeg vil at dama skal snu. Hvis hun først spinner med klokka, forestiller jeg meg bare hvordan det ville sett ut hvis hun spinner mot klokka samtidig som jeg ser på henne og *poff* så spinner hun mot klokka ;)

Skrevet
Slenger inn denne etter som Ivar har startet et hjerneforvirrende tema :/

color_test1.jpg

Tenk deg i tillegg at du har ludobrikker i 5 forskjellige farger du skal legge i riktig rad og riktig farge basert på om eksaminatoren sier G (for grønn farge) eller yellow for teksten yellow - over tre rader..

Så har du en av opptaksprøvene for lokførerskolen :P

Skrevet
Tror det bare er en gif-loop som skifter retning hele tiden:) Så den går verken med eller mot klokken er mitt forslag!

Der tar du nok feil.. Jeg bestemmer selv når hun skal skifte retning ved å bytte hva jeg fokuserer på på skjermen.. Så dette er ikke noe pre-programert i selve GIF'en.

Skrevet

Som noen har nevt før tilsier skyggen anti-clockwise. Jeg klarte bare å få henne til å snurre clockwise først, men plutselig... Nå klare jeg å velge ganske fritt blandt alle de 5 retingene(clockwise og anti-clockwise) :grin: Hæ, ble jeg litt forvirret av den figuren eller... ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...