Skrevet 2. desember 2007 17 år Her er en liten test jeg kom over på Aftenposten om fly, som er laget av Frode Skibrek her på forumet: Hva kan du om fly? - Aftenposten.no Det var i allefall flere vesentlige feil i den testen, det er helt sikkert. Og da snakker vi ikke få feil heller.
Skrevet 2. desember 2007 17 år Ja, vær så snill å fortell meg hva som er feil... slik at det kan rettes opp...
Skrevet 2. desember 2007 17 år Ja det er noen småfeil der og noe unøyaktighet og noen definisjoner som er feil. Men husk på at det ikke er alle så kan så EKSTREMT mye om fly og dens performance som det du kan. Synes dette var en helt grei test med tanke på at den er for den gjennomsnitlige Ola Nordmann.
Skrevet 2. desember 2007 17 år Uten at jeg kan si at jeg vet hvem som er informasjonssjef på Gardermoen så fant jeg ikke noe annet enn at ILS ikke er et automatisk landingsystem, men et instrument landingsystem. Og at jeg svarte riktig på alt, men kun fikk 5/10 riktige. Hmm, kanskje jeg skal vurderer å bli noe annet
Skrevet 2. desember 2007 17 år Tror det er noe galt med dataprogrammet som ligger bak. Jeg kontrollerte svarene mine med fasiten, hadde alt rett, men datamaskinen påsto at jeg bare hadde 6/10 WTF?
Skrevet 2. desember 2007 17 år To ting: 1.Jeg vet jeg har 9 poeng, men får 3 ! :crazy: ! 2.Hva heter informasjonsansvarlig på Gardermoen?
Skrevet 2. desember 2007 17 år Hva er en ICAO-kode? Fly OG Flyplass-kode... B734 er ICAOs kode for Boeing 737-400.... ENAN er ICAOs (Location identifier) kode for Andøya
Skrevet 2. desember 2007 17 år Det er noe feil med aftenposten.no ja.. Fikk selv 10 av 10 riktige, men øverst på siden sto det at jeg fikk kun 1 av 10.
Skrevet 2. desember 2007 17 år Får hverken slettet, endret eller noe annet, ser det ut til.... irriterende Men etterhvert så ser vi jo at mye av det bare er tull fra folk som SKAL ha det 100 % nøyaktig i en ellers så unøyaktig verden... sorry for my inperfections.... it is just who i am
Skrevet 2. desember 2007 17 år "Du fikk 10 rette av 10 mulige, Gratulerer. Selv om du ikke kan bli en virkelig pilot, så kan du besøke flightsim.no og fly på din egen pc" Kan jeg ikke bli en virkelig pilot? Jeg er allerede pilot... Eller misforstod jeg den setninga?
Skrevet 2. desember 2007 17 år ...informasjonssjef ved Oslo Lufthavn, Jo Kobro... Søgte navnene på osl.no og fandt Jo som gav resultat.
Skrevet 2. desember 2007 17 år Tror du misforsto,ja. Den var nok mer eller mindre beregnet på de med iq under 2 tall og briller som colaglass :grin: Neida... var mer ment som Dersom da, men ...Alt jeg gjør blir jo plukket fra hverandre så....
Skrevet 2. desember 2007 17 år ...informasjonssjef ved Oslo Lufthavn' date=' Jo Kobro...[/quote'] Søgte navnene på osl.no og fandt Jo som gav resultat. Takker....
Skrevet 2. desember 2007 17 år Hm... må være poengangivelsen min som er feil... var relativt dårlig forklart ang hvordan man skulle skrive/forklare poengutregning, så vis litt nåde...
Skrevet 2. desember 2007 17 år 3 af 10 sagde den' date=' men nederst har jeg 9 af 10 rigtige. [/quote']Da skal dere i såfall gå utifra den nederste angivelsen av poeng.
Skrevet 2. desember 2007 17 år Men etterhvert så ser vi jo at mye av det bare er tull fra folk som SKAL ha det 100 % nøyaktig i en ellers så unøyaktig verden... sorry for my inperfections.... it is just who i am Kanskje noe du skal huske på neste gang du kritiserer andre innne på dette forumet?:confused:
Skrevet 2. desember 2007 17 år Men etterhvert så ser vi jo at mye av det bare er tull fra folk som SKAL ha det 100 % nøyaktig i en ellers så unøyaktig verden... sorry for my inperfections.... it is just who i am Kanskje noe du skal huske på neste gang du kritiserer andre innne på dette forumet?:confused: Hørt om selvironi? :grin:
Skrevet 2. desember 2007 17 år Folk må lære seg at ironi kan være vanskelig å tolke når det står skrevet, særlig på forum. Bruk smileys hvis du er ironisk. Hvis ikke blir det tolket direkte som det står skrevet. Fikk alle riktig på testen (hadde nok kunnskap fra før :grin: ), og fikk også 10 av 10, så alt stemte når jeg tok testen hvertfall!
Skrevet 2. desember 2007 17 år Du fikk 10 rette av 10 mulige, Gratulerer. Selv om du ikke kan bli en virkelig pilot, så kan du besøke flightsim.no og fly på din egen pc Var da ikke så vanskelig =).
Skrevet 2. desember 2007 17 år Du kan høre på hva du vil, så fremt du har en radiomottaker / scanner som er CE godkjent og CE merket, men du har ikke lov til å vidreformidle det du eventuelt hører, ei heller bruke den info du evnt. får til å undra deg straff (unngå trafikk kontroll etc.) eller utføre kriminelle handlinge).
Skrevet 3. desember 2007 17 år Det ICAO spørsmålet var bare trist.. Har du i heletatt lest på wikipedia hva ICAO er?? Da jeg starta testen (så ikke denne tråden) og så at det spurtes om hva ICAO er med alternativer kode på fly, rullebane og flyplass tenkte jeg "å herregud.." Du må huske at aftenposten leses av mange fler enn dette forumet. Jeg hadde 10/10 selv om aftenposten sier jeg har 4..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.