K J Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Til samme pris kan man få en Ferrari F430, en Audi Q7, en BMW M5, en Volvo V70 R og en Cessna prop...eller noget i den stil. Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Enda "råere" og enda mer ubrukelig på veien. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Aldeles nydelig kjøretøy, men akk så lite anvendelig på det lokale veinettet her ute. Om jeg hadde hatt en slik her hjemme ville den trolig vært like lite anvendelig som ett pent bilde på veggen, så da holder ett bilde av bilen i lange baner for meg. :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Denne er rå!!! og ubrukelig? for noe tull, denne kunne jeg ha brukt så det holder....men en forutsettning og kunne kjøre bil da. :-) Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Så dyktig er nok ikke jeg. :blush: Jeg er nok bare en vanlig enkel bilist som kjører på veier langt under high-speed standard. Å race rundt i en rå bil i 60km/t er ikke det helt store. :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Nå var det ikke deg jeg tenkte på da Paul, du er jo en erfaren sjafør. Tenkte mere på en viss dekk konge på skedmokorset, som er glad i og synge og vrake slike. :-) Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Vel, vet ærlig talt ikke om jeg er så erfaren selv om jeg har hatt sertifikatet ganske så lenge. Når madammen og jeg er ute og kjører sammen så er det som regel hun som sitter ved rattet mens jeg stønner på høyresiden over gale kvinnfolk. :cry: Men jeg må innrømme hun kjører bedre enn meg. Slipper heller ikke til bak rattet i Bjørn Artur's Alfa Romeo, det våger han ikke, helt uforståelig spør du meg. Heldigvis får jeg sitte bak flyspaken i simmen hans, så lenge det varer. Du får ta deg en tur ut til oss når du er på disse kanter Geir og teste veiene våre og simmen. :grin: Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Fremdeles ubrukelig bil. Den er ikke i nærheten så bra som Buggati Veyron eller Ferrarier eller Lamborginier. de kan du haktisk kjøre, du kan trykke gassen uten at bilen begynner å ta kontrollen over deg. Etter å ha sett Top Gear der de testet den svenske løyrja, har jeg fulstendig mistet respekt for denne bilen. Det er min mening og den kommer jeg aldri til å endre! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Fremdeles ubrukelig bil. Den er ikke i nærheten så bra som Buggati Veyron eller Ferrarier eller Lamborginier. de kan du haktisk kjøre' date=' du kan trykke gassen uten at bilen begynner å ta kontrollen over deg. Etter å ha sett Top Gear der de testet den svenske løyrja, har jeg fulstendig mistet respekt for denne bilen. Det er min mening og den kommer jeg aldri til å endre! [/quote'] Og du har kjørt mye slike biler eller? Siter
Timmy Brandt Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Fremdeles ubrukelig bil. Den er ikke i nærheten så bra som Buggati Veyron eller Ferrarier eller Lamborginier. de kan du haktisk kjøre' date=' du kan trykke gassen uten at bilen begynner å ta kontrollen over deg. Etter å ha sett Top Gear der de testet den svenske løyrja, har jeg fulstendig mistet respekt for denne bilen. Det er min mening og den kommer jeg aldri til å endre! [/quote'] Eftersom du menar att du har så bra koll på Buggati, Ferrari och Lambo så kan du ju beskriva lite mer i detalj VARFÖR dessa 3 bilmärken är bättre ? Siter
Martin Adam Martinsen Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Se på den TopGear episoden. Se hvorfor The Stig har krasjet med den. Liten dump, pang bilen er ute, pga alt for lite downforce på bakhjulene. Men verden er full av meninger go selv om dere mener svensken er rå så mener jeg den ikke er det. Og den meningen har jeg lov å ha. Og hvis dere mener at bilen er rå pga design, oki, kan være med på det, men at den er rå pga antall hk og 0-100 tidene så blir dette sånn typisk råne og 14is diskusjon. Siter
michael8210 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Vil jo påstå at både Bugatti Veyron og Ferarri Enzo er mer laget for 'veibruk', med tanke på at de har dempere som er justerbare, slik at du kan trykke på en knapp, sånn at bilen hever seg...veldig bra over fartsdumper, kanter o.l. Men, Koeniggsegga er bra biler...når Tommy Rustad prøvekjørte CCXen i Autofil, så sa han jo at man må være veldig sofistikert med gasspedalen, ellers så bare røsker det seg løs. Vi snakker jo oppimot 1000NM her...som er nok til å kickstarte en liten planet. I tillegg når bilen veier litt i overkant av 1000 kilo, så hjelper det ikke med lisser som er over 300 i bredde-dimensjon. Jeg hadde heller tatt en Ferarri Enzo, F430, Bugatti Veyron, Lamborghini Murcielago eller Gallardo som dagligdagsbil, men Koeniggseggen hadde vært rå å tatt med ut en tur en skjelden gang. Idar Vollvik måtte jo heve sin med 20 centimeter eller noe slikt før han kunne kjøre rundt i Bergen og omegn. MEN, en ting skal Egget ha...absolutt den råeste lyden innen bilverdenen. Var i Monaco i sommer, og fikk gleden av å se Ferarri Enzo, Lamborghini Murcielago og tilogmed en Bugatti Veyron i levende live...på veien, kjørende. Koeniggseggen har likevel den råeste, mest brutale lyden jeg har hørt fra noen bil. Har sett en CCX, bare...men den har veldig rå lyd. Helt utrolig. Ferarrier har jo rå lyd de også, men blir litt mer skrikende...samme med Lamborghinier. Når det gjelder Bugatti Veyron, så har den en lite karakteristisk lyd...det er egentlig bare masse hvining. Hører omtrent bare de fire turboene når bilen kjører forbi. Men, husk...Lamborghinier har fått 4-hjulstrekk. Derfor er det ekstremt vanskelig å få det til å sleppe bare med gasspådrag... Ferarrier har bakhjulstrekk...det slepper nok bra, men de lager jo veldig velbalanserte og gode biler. Veyron på en annen side, har firehjulstrekk, så da blir det også vanskelig for den å røske seg løs bare med gasspådrag. Koeniggseggen har bakhjulstrekk, og motoren ligger omtrent oppå bakakslinga, da slepper det fort og brutalt. Men, Koeniggsegg til banebruk, Ferarrier/Lamboer til gatebruk. Eventuellt en Bugatti Veyron til noe kombinerte greier. Men når det først smeller i en Veyron, så smeller det bra...og da blir det dyrt. Fysj og fy. Synes Koeniggsegg har gjort det bra, til å være en så liten fabrikk...og likevel, så har de klart å gjøre bilene sine annerkjente på verdensmarkedet. Cudos til Koeniggsegg. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Mye bra biler, ikke tvil om det. Jeg bare reagerer på at man utbasunerer "Ubrukelig" for det er Egget ikke! Har selv hatt gleden av og kjøre Ferrari , Lambo, Detomaso og div annet snacks flere ganger, og det koker ned til at de fleste av disse bilene er ikke noe prob og kjøre faktisk helt på max, om du har erfaring, men skumle saker om du ikke har det. Veinettet er jo en utfordring, men det er det nesten over alt, om du kjører Vette fks. er oppkjørsler etc altid et problem, men man må være obs på det, om ikke har du mistet fort noe av skipet som stikker ut forran. Selv om C6 er blitt bedre, med litt kortere snute. Liten film med C6 Vette Jeg hadde heller ikke valgt Egget som bil nr 1, men kjekt og "cruse " en tur med innimellom....men Ferrari har nesten en større plass i hjertet mitt en kona!,,,hysj ikke si det til henne, eller hun vet det kansje allrede....ha en fin dag. :-) Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Foresten MArtin....har du kjørt Toyota Cup? eller er det en annen Martin? Siter
K J Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Jeg tror at de fleste er enige om, at der er mere sjæl (soul) over en Ferrari end over den svenske supercar, på grund af mærkets lange historie og høje kvalitet etc. Siter
michael8210 Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Geir Finstad: Sløvt å kjøre C6 med automatgir, da. Hehe. Men, det er jo en fin bil. Eneste jeg kan trekke ned vedrørende den bilen er at frontlyktene er litt stygge. De har gått på en smell når de har farga lyktene i bilens farge, og i tillegg har glass over. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Geir Finstad: Sløvt å kjøre C6 med automatgir' date=' da. Hehe. Men, det er jo en fin bil.Eneste jeg kan trekke ned vedrørende den bilen er at frontlyktene er litt stygge. De har gått på en smell når de har farga lyktene i bilens farge, og i tillegg har glass over. [/quote'] C6 har F1 giring på rattet, og man kan glemme og gire raskere en det. Men morro, faktisk litt imponert over kjøre egenskapene, ikke mye amerikaner feel igjen der, den satt som bare f..... Siter
michael8210 Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Gah...jeg så ingen flappy-paddles på rattet. Tenkte kanskje at de hadde utelatt det. Eneste 'amerikanske' som sitter igjen er vel kanskje lyden...hehe. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 Det er vell nesten bare lyden igjen....og er enig med deg ang lyktene,,,,det ble ikke bra....men Heads Up systemet, er ganske coolt....er til og med G måler som gir deg G rating når du kjører.... Siter
Timmy Brandt Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Skrevet 3. desember 2007 Men verden er full av meninger go selv om dere mener svensken er rå så mener jeg den ikke er det. Og den meningen har jeg lov å ha. Hehe' date=' jo du får ha vilken mening du vill. Tyckte bara att [i']"jag har inget körkort själv men jag har läst att bilen är så dålig så därför är den det oxå"[/i] var lite väl överdriven. ot: Min favorit bil är min egen så försöker inte sälja in Sveriges bilmarknad till er nu Att den sedan gör 100-150km/h på runt 3.2 sekunder är bara en bonus när man kör ifrån M3, M5, dom flesta Porsche m.fl. Synd bara att en Lamborghini Murcielago med 580hk drar min gamla skitbil med ca 3 tiondelar :cool: ! Siter
K J Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 By the way...det ser ud som om Top Gear-folkene har lidt "spelling problems": :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.