Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Hei og hå! Satt for noen dager siden å diskuterte gode barndomsminner med noen kompiser av meg. Iløpet av diskusjonen kom vi inn på den berømte TV-Godt posen til Nidar, som vistnok samtlige av oss hadde meget godt kjennskap til! Dog, tiden har gått siden jeg sist gang jeg så denne godterposen i hyllene og smaken av "molekylene", colasmukkene og de rosa spøkelsene har for lengst forlatt tungen. Er det noen som vet historien bak denne utrolige godterposen, og hvor den tok veien? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Ååååh.. nå ble jeg kvalm av sult på godteposen! Molekylene, det var vel de dropsene? Lenge siden jeg har smakt noe som har gitt meg vann i munnen på den måten. Og den lukten! *dån* Siter
Åge Storli Berg Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Hm.. Mener jeg så denne posen for ikke så lenge siden ? Jeg mener den er i produksjon enda, iallefall i følge hu dama som viste meg rundt på fabrikken for noen uker siden. Har hatt mange "gode stunder" med denne posen Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. november 2007 Forfatter Skrevet 27. november 2007 Ååååh.. nå ble jeg kvalm av sult på godteposen! Molekylene' date=' det var vel de dropsene? Lenge siden jeg har smakt noe som har gitt meg vann i munnen på den måten. Og den lukten! *dån* [/quote'] Ja! Oh, du vekker gode minner her nå Ola! Spessielt godt var det når de hadde blitt litt "klissete" på utsiden slik at det ytterste belegget var blitt litt klebelig.. Steike ta, hva jeg hadde gitt for en molekyl nå! Siter
Trond Meier Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Vil heller si jeg savner 5-minutt sjokoladen. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Aj aj.. Riegel ja, den husker jeg godt - var vel to versjoner av denne (muligens to navn også), den MED nøtter og den uten. Jeg elsker den uten selvsagt! Så husker jeg også sjokoladen "Bravo" tror jeg den het, og savner av HELE MITT HJERTE den originale "Freia Melkesjokolade" som ble pakket i ordentlig "sølvpapir" - spesiellt den størrelsen som passet bra i baklokka (ikke så bred, men ganske avlang) - den var jo bare "best".. huff, som jeg savner gode gamle Freia ja - nå er jo snart alle produktene enten forsvunnet eller ødelagt.. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 TV-Godt posen var bra. Spesielt molikylene var herlige. Men en ting jeg virkelig savner fra nidar, er salte ufoer. Hvor tok de veien? Siter
AMO Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Enig, Salte ufoer vil jeg virkelig ha tilbake! Jeg vurderer litt om jeg skal starte underskriftskampanje for å få salte ufoer tilbake! Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Æsj, nå fikk jeg umåtelig lyst på salte ufoer og molekyler. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Noe jeg syns er rart.. Jeg kjenner ikke èn eneste person som digger Hobby - jeg for min del kan gomle i meg til jeg spyr - får ikke nok av den sjokoladen! Jeg alene kan da ikke være den som gjør at de fortsetter å produsere Hobby - and yet - så kjenner jeg ingen andre som liker den.. Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Har vurdert selv og starte en kampanje for salte ufoer. Beste dropsa ever. Siter
Johan Holmseth Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Enig' date=' Salte ufoer vil jeg virkelig ha tilbake! Jeg vurderer litt om jeg skal starte underskriftskampanje for å få salte ufoer tilbake! [/quote']Akkurat det ble gjort med bokstavkjeksen. En dame som savnet kjeksen så mye, startet en underskriftskampanje og sendte den inn til Sætre(?) Dermed er bokstavkjeksen i full produksjon igjen For min del savner jeg Shio brusen, den var god! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Noe jeg syns er rart.. Jeg kjenner ikke èn eneste person som digger Hobby - jeg for min del kan gomle i meg til jeg spyr - får ikke nok av den sjokoladen! Jeg alene kan da ikke være den som gjør at de fortsetter å produsere Hobby - and yet - så kjenner jeg ingen andre som liker den.. Vel, da kjenner du i det minste ÉN til nå. Jeg har alltid likt Hobby, og synes denne er en god klassiker. Nidar generellt lager mye bra, Stratos'en er heldigvis ikke ødelagt - på samme måte som Freia har gjort det med sin melkesjokolade. Forresten kjenner jeg også en annen som elsker Hobby, så da er vi allerede oppe i tre - and counting.. :cool: Siter
Åge Storli Berg Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg får melde meg inn i klubben for de som digger Hobby. Så nå er vi 4 Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Vel da får jeg vel bare stå frem jeg og å innrømme min lidenskap over den altfor gode Hobby-sjokoladen. :grin: Spiser den gjerne i smug så jeg slipper å dele, men blir stadig avslørt av papiravfallet. Så da er vi fem som står fram. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Helt enig Vidar. Dog, den takler jeg ikke mer enn èn stk. av.. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Oppbevarer ALL sjokolade i kjøleskapet (nesten uten unntak), når man har vent seg til dette - synes jeg faktisk sjokoladen blir for "varm" oppbevart i romtemperatur (selv på vinteren). Ja ja, er i hvert fall ikke så ille - som å spise snickers med kniv og gaffel i det minste! (som fikk en liten "renessanse " etter en viss Seinfeld-episode.. ) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Til dere som savner Salte Ufo, ta en tur på kino kiosken i Trondheim, sist gang jeg var der hadde de det i hylla, og JA jeg kjøpte en pose! :grin: Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Da ser det ut som det blir en barteby tur på meg i nærmeste fremtid :-) Siter
michael8210 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Helt enig Vidar. Dog' date=' den takler jeg ikke mer enn èn stk. av.. [/quote'] En kamerat utfordra meg til å hive innpå fem strake Troika...jeg gjorde det. Aldri igjen. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Men jeg er veldig dårlig på å spise mørk sjokolade òg da. Lys sjokolade kan jeg spise mye av. Mørk sjokolade blir jeg kvalm av etter noen få biter.. hoi.. Nå fikk jeg skamlyst på Troika, Hobby, og.. åh!! Jeg skal på butikken i mårra og kjøpe det jeg kan få kjøpt for alle myntene jeg finner i huset :whistle: Siter
AMO Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Til dere som savner Salte Ufo' date=' ta en tur på kino kiosken i Trondheim, sist gang jeg var der hadde de det i hylla, og JA jeg kjøpte en pose! :grin: [/quote'] Har du lyst å handle inn en hånd eller to med poser av Salte ufoer og sende og få en liten godtgjørelse for det i tillegg til at jeg dekker alt selvfølgelig?(a) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. november 2007 Forfatter Skrevet 30. november 2007 Per dags dato er jeg hjemme i Kongsberg, men skal se om jeg får tatt turen til Trondheim sentrum iløpet av neste uke. Stay tuned! Siter
Hans Chr Haaland Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Ivar: Du kan sikkert gjøre god butikk i og sende salte ufoer over det ganske land :-) Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Ivar, jeg har hørt at de har gått opp i pris, så du får vel ta ca 1500kr/kg Siter
AMO Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Hvis du fikser en kasse, så skal du pokker meg få det du vil ha! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 TV-posen produseres ennå, ja, men jeg er litt usikker på om innholdet er det samme. Mener å huske at den originale posen forsvant for et par år siden til fordel for Disneys "tema-poser" ("Finding Nemo" var vel den første tror jeg), og for tiden gjelder animasjonen "Biler". Jeg jobbet hos Coop Marked Parksenteret i Alta (nå nedlagt) da den opprinnelige posen forsvant ut av sortementet... Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Ingen her som er hekta på Nidar Favoritter da? Selv er jeg hekta på den gule posen... :grin: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Hvorfor ikke sende en mail? Og du bor jo i samme by, Ivar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.