Gå til innhold

Nidar TV-Godt, hvor har den blitt av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå!

Satt for noen dager siden å diskuterte gode barndomsminner med noen kompiser av meg.

Iløpet av diskusjonen kom vi inn på den berømte TV-Godt posen til Nidar, som vistnok samtlige av oss hadde meget godt kjennskap til!

Dog, tiden har gått siden jeg sist gang jeg så denne godterposen i hyllene og smaken av "molekylene", colasmukkene og de rosa spøkelsene har for lengst forlatt tungen.

Er det noen som vet historien bak denne utrolige godterposen, og hvor den tok veien? :)

Skrevet
Ååååh.. nå ble jeg kvalm av sult på godteposen! Molekylene' date=' det var vel de dropsene? Lenge siden jeg har smakt noe som har gitt meg vann i munnen på den måten. Og den lukten! *dån* [/quote']

Ja!

Oh, du vekker gode minner her nå Ola!

Spessielt godt var det når de hadde blitt litt "klissete" på utsiden slik at det ytterste belegget var blitt litt klebelig.. Steike ta, hva jeg hadde gitt for en molekyl nå! :o

Skrevet

Aj aj.. Riegel ja, den husker jeg godt - var vel to versjoner

av denne (muligens to navn også), den MED nøtter og den uten.

Jeg elsker den uten selvsagt! Så husker jeg også sjokoladen

"Bravo" tror jeg den het, og savner av HELE MITT HJERTE

den originale "Freia Melkesjokolade" som ble pakket i

ordentlig "sølvpapir" - spesiellt den størrelsen som passet

bra i baklokka (ikke så bred, men ganske avlang) - den

var jo bare "best".. huff, som jeg savner gode gamle Freia

ja - nå er jo snart alle produktene enten forsvunnet eller

ødelagt..

Skrevet

Noe jeg syns er rart.. Jeg kjenner ikke èn eneste person som digger Hobby - jeg for min del kan gomle i meg til jeg spyr - får ikke nok av den sjokoladen! Jeg alene kan da ikke være den som gjør at de fortsetter å produsere Hobby - and yet - så kjenner jeg ingen andre som liker den.. :o

Skrevet
Enig' date=' Salte ufoer vil jeg virkelig ha tilbake! Jeg vurderer litt om jeg skal starte underskriftskampanje for å få salte ufoer tilbake! [/quote']

Akkurat det ble gjort med bokstavkjeksen. En dame som savnet kjeksen så mye, startet en underskriftskampanje og sendte den inn til Sætre(?)

Dermed er bokstavkjeksen i full produksjon igjen :)

For min del savner jeg Shio brusen, den var god!

Skrevet
Noe jeg syns er rart.. Jeg kjenner ikke èn eneste person som digger Hobby - jeg for min del kan gomle i meg til jeg spyr - får ikke nok av den sjokoladen! Jeg alene kan da ikke være den som gjør at de fortsetter å produsere Hobby - and yet - så kjenner jeg ingen andre som liker den.. :o

Vel, da kjenner du i det minste ÉN til nå. Jeg har alltid likt

Hobby, og synes denne er en god klassiker. Nidar generellt lager

mye bra, Stratos'en er heldigvis ikke ødelagt - på samme måte

som Freia har gjort det med sin melkesjokolade.

Forresten kjenner jeg også en annen som elsker Hobby, så da

er vi allerede oppe i tre - and counting.. :cool:

Skrevet

Oppbevarer ALL sjokolade i kjøleskapet (nesten uten unntak),

når man har vent seg til dette - synes jeg faktisk

sjokoladen blir for "varm" oppbevart i romtemperatur

(selv på vinteren). Ja ja, er i hvert fall ikke så ille -

som å spise snickers med kniv og gaffel i det minste!

(som fikk en liten "renessanse " etter en viss

Seinfeld-episode.. :/ )

Skrevet

Men jeg er veldig dårlig på å spise mørk sjokolade òg da. Lys sjokolade kan jeg spise mye av. Mørk sjokolade blir jeg kvalm av etter noen få biter.. hoi.. Nå fikk jeg skamlyst på Troika, Hobby, og.. åh!! Jeg skal på butikken i mårra og kjøpe det jeg kan få kjøpt for alle myntene jeg finner i huset :whistle:

Skrevet
Til dere som savner Salte Ufo' date=' ta en tur på kino kiosken i Trondheim, sist gang jeg var der hadde de det i hylla, og JA jeg kjøpte en pose! :grin: [/quote']

Har du lyst å handle inn en hånd eller to med poser av Salte ufoer og sende og få en liten godtgjørelse for det i tillegg til at jeg dekker alt selvfølgelig?(a)

Skrevet

TV-posen produseres ennå, ja, men jeg er litt usikker på om innholdet er det samme. Mener å huske at den originale posen forsvant for et par år siden til fordel for Disneys "tema-poser" ("Finding Nemo" var vel den første tror jeg), og for tiden gjelder animasjonen "Biler". Jeg jobbet hos Coop Marked Parksenteret i Alta (nå nedlagt) da den opprinnelige posen forsvant ut av sortementet...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...