Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Noen her som har oversikt over hvilke ruter og system som blir brukt mellom US/CAN og Island? Har ikke klart å finne noe. Routefinder gir meg vanlige NAT tracks helt over til exit points ved Irland og så tilbake mot Island. En veldig omvei da. Kan ikke tenke meg at det er slik de flys in real..eller?

Spesifikt trenger jeg en rute fra St. Johns,CYYT-Keflavik,BIKF.

Skrevet
  • Forfatter

Hadde helt glemt av den siden. Men..hadde vært intr. å vite mer om disse NAT tracks som blir brukt på de rutene. Er det faste koordinater eller oppdatert døgnlig? Hvor få tilgang til de evt.?

Skrevet

Svein, NAT tracks blir oppdatert daglig basert på været... Men man kan også fly utenom NAT track. Ett meget godt eksempel på akkurat det er dagens rute for COA39 (Oslo-New York)

 

 

OSVIG UL997 VIG UP608 NALIB/N0449F360 UP608

\\ISVIG/M079F360 DCT 64N000E 66N010W 67N020W

67N030W 66N040W 64N050W/M079F380 62N060W DCT

MIBNO/N0462F380 DCT RODBO N486C

HENDY/N0459F400 N486C MT ALB/N0353F160 V213

SHAFF/N0306F070 V213 SAX DCT

 

Skrevet

Svein, "normale" NAT Tracks (endres fra dag til dag med navn som f.eks NAT V eller NAT A) finner du jo hos VATSIM-UK. Skal du ha noe annet en det tror jeg du enten må planlegge selv eller se på Flightaware etter en real flight som flyr/har flydd den ruten du vil fly ;)

Skrevet
  • Forfatter

Yes,har fått tak i noen real ruter. ;)

Men, ikke kommet så langt som å få klarhet i hvordan systemet for sammensetting av de rutene egentlig fungerer. Det var liksom DET jeg var interessert i å få oversikt over. Har en mistanke om at det plukkes enkeltkoordinatpunkter fra de forskjellige NAT A,B,C osv. slik at det blir til en nord-sør rute.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …