Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg var å kjøpte en kroneautomat i dag. Knipsekasse er også et fint navn på disse. Kanskje noen av de yngste her inne ikke husker disse, men sikkert noen som sier "mhm" også.

Dette var liksom julepresangen til meg og kona fra nissen i år.

Den går naturligvis på de gamle kronestykkene, så jeg må en tur til banken i morgen... eller en mynthandler.

Det er en del mynter i automaten, så jeg har da fått knipsa litt i kveld.

automat003486x648.jpg

Det var egentlig en annen type jeg var ute etter, men de er overpopulær i visse kretser så rimelig vanskelig å få tak i. I tillegg er de svinedyre. Hvis du vet om en i grei strand kjøper jeg den gjerne. Prisen på de er sånn at du får en knall PC i bytte.

Den jeg er ute etter kan du prøve på denne linken:

Kronespill

klikk på øverste valg for å spille. Min rekord er 41. Avhengighets warning!!

Skrevet

Knallkult Geir! :)

Hvor fikk du tak i denne? Har selv lett etter slike gode gamle mynt-maskiner, men har ikke helt oversikt over "markedet"! Og jeg lurer også på hva prisen ligger på for disse?

Skrevet

Det var herlige tider. Ikke så stor fare for spilleavhengighet. Hadde en fast rutine med å starte med 3 kr og så stoppe når en hadde tapt 3 på rad. Husker ennå mange av teknikkene som ble brukt. Spesielt å legge pekefinger oppå avtrekkeren og så bestemt vippe den rett ned. Syntes jeg fikk en god skru da. Mener å huske at den runde skiva dreide seg. Ellers var det fint å spille på ferjer i grov sjø, da myntene lettere fikk den hoppende gangen som sikret gevinst.

Takk for linken til den finske automaten. Særdeles realistisk gjenngitt til å være et flash spill. Minnes at det var enklere å spille med Mark da de var lettere enn kronestykker. Fint egnet til å spe på feriebudsjettet for en 10-åring.

Skrevet

Det vart aldri det same å reise på ferie att etter at desse maskinane her forsvant. Var ein del av reisa det å bruke ein femmer på kvar ferje på ein slik maskin. Synd dei forsvandt.

Skrevet

Jeg husker også denne, selv om jeg ikke er så gammel. De hadde en av disse på en Cafè som ligger utenfor byen her, og jeg kan huske at jeg prøvde meg på den nesten hver gang vi var der. Nå i senere tid, så har den blitt fjernet. Det er dumt, for det er sabla gøy når man først setter igang. Den som stod på Cafèn tror jeg var laget for de nye kronestykkene hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Synd de gikk over til "NG" automater ja. Der er det jo kun datamaskiner som bestemmer om vi vinner eller ikke. Akkurat det tenker nok pilotene som gikk over fra CL til NG i mange selskaper også ;D

Jeg er i den alderen slik at den første automaten jeg husker er den brune treknipekasa der hovedgevinsten var 10 kr. Husker godt da de elektroniske knipekassene kom og hvor hovedgevinsten var 20 kr pr kr innsats. Du kunne vel satse 5 kr maks og vinne hele 100 kr om du traff i midten.

En nytelse å være i vårt kjære naboland, Finland der automater fortsatt er lovlig. Det er liksom litt koselig å stå i baren med en øl og spille poker =) Får litt danskebåtfølelse av det =)=)

Skrevet

Rett og slett tragisk, at disse "gode gamle" automatene er

borte. Det var jo disse som var morsomme, ikke de nymotens

blinkende sakene - de er jo bare utrolig kjedelige!

Har mange gode minner fra krone-automatene, spesiellt de

"klassike" fra Røde Kors eller Redningstjenesten, aj aj..

minnene formelig strømmer på.. *sukk* :cool:

Skrevet

Den jeg er ute etter kan du prøve på denne linken:

Kronespill

klikk på øverste valg for å spille. Min rekord er 41. Avhengighets warning!!

Det er jo flere forskjellige spill her. Guttungen på seks har rekorden på 45 i Turnauspeli hvor en spiller med 40 mynter og så får en samlet poengsum for disse. Liker egentlig best Voittopeli hvor en starter med 5 Mark og så spiller så lenge en har mynter eller avslutter selv. Harjoittelu er også en morsom variant hvor en får beregnet avkastning i % av innsatsen. På de to siste variantene får en opp en måler for hvor hardt en slår.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...