Peter Andersen Skrevet 19. august 2001 Skrevet 19. august 2001 Kjære deg Vidar Øverli i SAS. SAS dominans. Er det noen tvil om dette? Etter Widerøe kjøp og ev. Braathens, er det noen konkurranse igjen? Hvorfor koster det meg kr 245,- (www.ryanair.com)å fly fra Sandefjord til London med Ryan Air, og som du sier selv: kr 5.941,- å fly til Tromsø fra Oslo? Du ser at noe er galt ikke sant? Hvorfor koster det meg like mye å fly fra London til Perth i West Australia (Brunei Air), som fra Oslo til Tromsø? Det er to muligheter: enten så tar SAS overpris, eller de har et enormt problem med kostnadsstrukturen. Jeg tror nok de fleste forstår at SAS tar for mye betalt. Ikke så vanskelig når man driver ulovlig kartell virksomhet med f.eks. Maersk, og er vant med å svindle sine egne kunder? Ryan Air har vist seg å kunne drive rimelig, og samtidig holde flyene i luften. Dette går ikke ut over kvaliteten, og kan ikke sammenlignes med USA tilstander (ValueJet, etc.)Samtidig slipper jeg å betale kr 4.000,- for en kald baquette på turen. For øvrig sitter jeg i ledelsen i et software selskap, og jobber altså ikke for Ryan Air. Men jeg og alle ansatte har kundekort hos NSB, og vet hva en videokonferanse kan brukes til. Peter Andersen Siter
Gunnar Malmstrøm Skrevet 20. august 2001 Skrevet 20. august 2001 Hej. Det har skrivits en del om SAS den sista tiden. En hel del av detta har till dels varit osakligt. Vid pris gemførelser blandar man vilt. Man kan inte gemføra business med ekonomi class. Ex1: En tur från kristiansand - kirkenes kostar 7590 NOK inkl alla avgifter. Billetten kan endras både føre och efter avgång, du behøver alltså ej møta till bokad avgång,utan kan endå endra,det er full refution på den. EX2: Med ekonmi class kostar samma resa 2340 NOK. Den kan ej endras må køpas 14 dagar føre agång. Kan ej avbestillas. Ang. SAS monopol på vissa streckor. Fler av ruterna i nord Norge och på kort bane nettet,har varit på anbud. SAS hadde alltså besta bud. Det hadde varit spennande och se priserna om något annat internatinalt sellskap hade trafkerat dessa. Er SAS dyra på inrikes flygningar? Som gemførelse kan man ta London Heatrow - Manchester, en strecka som er 153 miles pris business class med BA 3265 NOK. Oslo - Bergen en strecka på 201 miles. I business class kostar den hos SAS 3256 NOK. Någon skriver att det er bra att BA ska børja konkurera med SAS på de stora byarna,om det nu skulle bli så att Ba skulle kunna konkurera ut SAS på typ Oslo - Stockholm, Oslo - Køpenhamn,Stockholm - Køpenhamn,m.fl. Då hadde sikkert folk i glesbygd Norge fått fina priser och många fler avgångar. Beklagar att mitt inlegg blev lite långt,men har øver tid lest en del inlegg,som er beklgligt osakliga. Kritik er positivt men den ska vara saklig. Ock ska man skriva inlegg på en diskusition sida som, ex denna så bør det var sakligt. M.V.H Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.