Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det hadde vært noe! A380 på glattkjøring i Norge :cool:

Skrevet

I AD 2 ENGM 1-8 så står det under Aircraft Operations - limitations:

Operations of the airport are not permitted with larger aircraft than code E. Single operations of aircraft with code letter F may be allowed based on spacial procedures after prior contact with the airport.

 

Kode E er ifølge ICAO Annex 14: vingespenn fra 52m til 65m, yttre landingsunderstell-spenn fra 9m til 14m

Kode F er: vingespenn fra 65m til 80m og understell fra 14m til 16m

 

A380 har vingespenn på 79,8m...

 

Håper det kommer en dato for dette besøket snart :cool:

Skrevet

Skal de først teste giganten på vinterføre så hvorfor heller ikke ta turen til Bodø :grin:

Tenk dere senariet:

Nord-vest stivkuling og snøbyger.Tenker pilotene skulle ha fått kjørt seg inn mot rwy 25 som har 10 grader ofset :grin:

Skrevet

A 380 har jo vært over norsk jord før også. De hadde noen lange test turer over sør/midt Norge. Med den veldig kledelige regestreringen :LF? XXL :)

Vi har stripen fra den turen forsatt hengende i fjellet ;)

 

Blir artig å evt. se maskinen med hjulene plantet på bakken også.

 

Øyvind

Oslo APP

Skrevet

Helt enig med Johan... det må være noe mer enn bare testen som er grunnen til at man drar dit i så fall.

 

Og hvis det er som de sier at de vil teste den på vinterføre, hvorfor i Guds navn dra til Gardermoen??

Skrevet

Servisair har fått handling req. fra Airbus på A380 iløpet av Desember måned, vi er klare.. spørsmålet er om OSL er klare. Maskinen skal testes i FZRA og FZFG.

Skrevet
Må da være bedre å teste den på Banak' date=' men rullebanen er vel ikke lang nok der. Eller Bardufoss? [/quote']

 

Ikke om det er underkjoelt taake og regn de skal teste den i. Og 380'en trenger ikke saa lang bane, saa Banak hadde helt sikkert ikke vaert noe problem om de ville dit, men det tviler jeg paa at de vil.

 

er vel sendt handeligrequest til flere flyplassr i nord-europa for vinteren slik at de har et utvalg steder aa dra til naar kulden og taaken kommer, saa er ikke garantert at de kommer til Gardermoen...

Skrevet
Er det myndigheter i Norge som forbyr at så store fly lander på Gardemoen?

 

Men hva med C-5 Galaxy? Den har jo vært i Norge flere ganger' date=' eller kanskje aldri på Gardemoen? [/quote']

 

Så har du jo AN-124 da. Den er enda større en C-5

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …