Jan R. Storelvmo Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Jeg har blitt tatt en gang i mitt liv i fartskontroll og aldri mer. Det var i radarkontroll. Jeg skulle på jobb, hadde egentlig ikke dårlig tid, plutselig havnet jeg over 80 i 60-sonen. Så kommer det bare frem en mann i gul refleksvest ut i veibanen, og da skjønte jeg at jeg hadde driti på draget. Farten ble målt til 76 km i 60-sonen. Fikk over 3000 i bot den gangen, men var bare 1 km fra å få 1000 kroner ekstra Her fikk jeg meg en lærepenge. Nå så kjører jeg aldri mer enn 10 km over fartsgrensen uansett. Kjører iallfall ikke sånn at jeg mister lappen hvis jeg blir tatt, for det har jeg ingen garanti for. Sånn tenker jeg alltid. Greit nok å bryte fartsgrensen litt, men ikke så mye at jeg mister lappen om jeg blir tatt. Ja, dette var vel litt off-topic, men bare måtte ta med denne historien fra mitt eget liv
Frode Sveinungsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Jeg vet ikke om jeg er helt enig med meg selv angående fartsgrenser og respekt for disse.. Fartsgrensa i seg selv og lovbruddet ved overtredelse er ikke det vesentlige for meg, men sannsynligvis er den fartsgrensa satt på grunn av diverse forhold som tilsier det, og ved overtredelse vil det kanskje være vesentlig større fare for at noe galt skal skje. Men generelt ligger jeg rundt 10km/t over fartsgrensa. Om det er noe bedre enn å kjøre 30-40km/t over fartsgrensa blir en vurderingssak, men jeg tror folk flest kjører etter hvordan de håndterer farten, bilen og forholdene. Og hvor stor sjans de er villig til å ta angående sitt eget liv og helse, det er jeg nesten likegyldig til. Dersom man derimot tar sjanser som utsetter andre for fare, og f.eks kun tenker på sitt eget liv og ikke din nærmeste familie, venner osv, da mister jeg ganske fort respekten for vedkommende. Det er så tragisk når uskyldige blir dratt med i andres leking med livet. Jeg innbiller meg at det er når man tar sjanser det går galt, ikke når man kjører som man normalt gjør. For min del er fartsgrensene i Norge ganske itråd med min egen terskel. Å kjøre så fort at jeg skulle miste lappen er ganske utenkelig, da måtte det vært at jeg kjørte for fort i tettbebyggelse med 30km/t som fartsgrense, men der vet jeg det er mye lettere å miste lappen, så der holder jeg automatisk fartsgrensa. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet å vært skyldig ved en dødelig påkjørsel, spesielt dersom jeg uten tvil var skyldig ved alt for stor fart. Så å tilpasse farten etter forholdene, med islagt vei, våt vei, sterk blending av sola, motlys fra andre billister og i tillegg ha skitten frontrute, masse trafikk, det er noe jeg håper alle tar tar hensyn til og reduserer farten. Jeg er helt enig med en som tidligere her sa at førerkortet er et privilegium du har, ikke en rett.
T. Paulsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Les og lær. § 2-2. Fartsovertredelser Ved fastsettelse av perioden for tap av førerett ved fartsovertredelser, skal nedenstående tabeller normalt legges til grunn. Tabellene forutsetter at målt hastighet er foretatt av kjøretøy på tørr vegbane i dagslys, på rett vegstrekning uten kryss eller fotgjengerfelt og uten at det foreligger omstendigheter som bør tillegges skjerpende vekt. 1. Fartsgrense 30 km/t: Fart: Tap av førerett: 56 - 65 ........................................................ ....... 3 - 7 md. 65 - 70 ........................................................ ....... 7 - 9 md. 70 - 75 ........................................................ ....... 9 - 12 md. 75 - 80 ........................................................ ....... 12 - 18 md. 80 - 85 ........................................................ ....... 18 - 24 md. 85 - 90 ........................................................ ....... 24 - 30 md. 90 - 90 ........................................................ ....... 30 - 36 md. Over 90 ........................................................ ....... Over 36 md. 2. Fartsgrense 40 km/t: Fart: Tap av førerett: 66 - 75 ........................................................ ..... 3 - 6 md. 75 - 80 ........................................................ ..... 6 - 8 md. 80 - 83 ........................................................ ..... 8 - 10 md. 83 - 87 ........................................................ ..... 10 - 13 md. 87 - 90 ........................................................ ..... 13 - 15 md. 90 - 93 ........................................................ ..... 15 - 18 md. 93 - 97 ........................................................ ..... 18 - 21 md. 97 - 100 ....................................................... ...... 21 - 24 md. 100 - 105 ...................................................... ....... 24 - 28 md. 105 - 110 ...................................................... ....... 28 - 33 md. Over 110 ....................................................... ...... Over 33 md. 3. Fartsgrense 50 km/t: Fart: Tap av førerett: 76 - 82 ........................................................ ...... 3 - 6 md. 82 - 90 ........................................................ ...... 6 - 9 md. 90 - 95 ........................................................ ...... 9 - 12 md. 95 - 100 ....................................................... ....... 12 - 15 md. 100 - 105 ...................................................... ........ 15 - 18 md. 105 - 110 ...................................................... ........ 18 - 21 md. 110 - 114 ...................................................... ........ 21 - 24 md. 114 - 118 ...................................................... ........ 24 - 27 md. 118 - 122 ...................................................... ........ 27 - 30 md. 122 - 126 ...................................................... ........ 30 - 33 md. 126 - 130 ...................................................... ........ 33 - 36 md. Over 130 ....................................................... ....... Over 36 md. 4. Fartsgrense 60 km/t: Fart: Tap av førerett: 86 - 95 ........................................................ ...... 3 - 6 md. 95 - 100 ....................................................... ....... 6 - 8 md. 100 - 106 ...................................................... ........ 8 - 12 md. 106 - 112 ...................................................... ........ 12 - 16 md. 112 - 118 ...................................................... ........ 16 - 20 md. 118 - 124 ...................................................... ........ 20 - 24 md. 124 - 130 ...................................................... ........ 24 - 28 md. 130 - 136 ...................................................... ........ 28 - 32 md. 136 - 142 ...................................................... ........ 32 - 36 md. Over 142 ....................................................... ....... Over 36 md. 5. Fartsgrense 70 km/t: Fart: Tap av førerett: 106 - 110 ...................................................... ........ 3 - 6 md. 110 - 114 ...................................................... ........ 6 - 8 md. 114 - 118 ...................................................... ........ 8 - 10 md. 118 - 120 ...................................................... ........ 10 - 11 md. 120 - 123 ...................................................... ........ 11 - 13 md. 123 - 126 ...................................................... ........ 13 - 15 md. 126 - 129 ...................................................... ........ 15 - 17 md. 129 - 134 ...................................................... ........ 17 - 20 md. 134 - 140 ...................................................... ........ 20 - 24 md. 140 - 146 ...................................................... ........ 24 - 28 md. 146 - 152 ...................................................... ........ 28 - 32 md. 152 - 160 ...................................................... ........ 32 - 36 md. Over 160 ....................................................... ....... Over 36 md. 6. Fartsgrense 80 km/t: Fart: Tap av førerett: 116 - 120 ...................................................... ........ 3 - 5 md. 120 - 130 ...................................................... ........ 5 - 8 md. 130 - 140 ...................................................... ........ 8 - 13 md. 140 - 150 ...................................................... ........ 13 - 19 md. 150 - 160 ...................................................... ........ 19 - 25 md. 160 - 170 ...................................................... ........ 25 - 30 md. 170 - 180 ...................................................... ........ 30 - 36 md. Over 180 ....................................................... ....... Over 36 md. 7. Fartsgrense 90 km/t motorvei kl. B: Fart: Tap av førerett: 126 - 135 ...................................................... ........ 3 - 6 md. 135 - 145 ...................................................... ........ 6 - 9 md. 145 - 151 ...................................................... ........ 9 - 12 md. 151 - 157 ...................................................... ........ 12 - 15 md. 157 - 163 ...................................................... ........ 15 - 18 md. 163 - 169 ...................................................... ........ 18 - 21 md. 169 - 175 ...................................................... ........ 21 - 24 md. 175 - 181 ...................................................... ........ 24 - 27 md. 181 - 187 ...................................................... ........ 27 - 30 md. 187 - 194 ...................................................... ........ 30 - 33 md. 194 - 200 ...................................................... ........ 33 - 36 md. Over 200 ....................................................... ....... Over 36 md. 8. Fartsgrense 90 km/t motorvei kl. A: Fart: Tap av førerett: 131 - 135 ...................................................... ........ 3 - 5 md. 135 - 137 ...................................................... ........ 5 - 6 md. 137 - 139 ...................................................... ........ 6 - 7 md. 139 - 141 ...................................................... ........ 7 - 8 md. 141 - 145 ...................................................... ........ 8 - 9 md. 145 - 151 ...................................................... ........ 9 - 12 md. 151 - 157 ...................................................... ........ 12 - 15 md. 157 - 163 ...................................................... ........ 15 - 18 md. 163 - 169 ...................................................... ........ 18 - 21 md. 169 - 175 ...................................................... ........ 21 - 24 md. 175 - 181 ...................................................... ........ 24 - 27 md. 181 - 187 ...................................................... ........ 27 - 30 md. 187 - 194 ...................................................... ........ 30 - 33 md. 194 - 200 ...................................................... ........ 33 - 36 md. Over 200 ....................................................... ....... Over 36 md. 9. Fartsgrense 100 km/t motorvei kl. A: Fart: Tap av førerett: 141 - 145 ...................................................... ........ 3 - 5 md. 145 - 147 ...................................................... ........ 5 - 6 md. 147 - 149 ...................................................... ........ 6 - 7 md. 149 - 151 ...................................................... ........ 7 - 8 md. 151 - 155 ...................................................... ........ 8 - 9 md. 155 - 161 ...................................................... ........ 9 - 12 md. 161 - 167 ...................................................... ........ 12 - 15 md. 167 - 173 ...................................................... ........ 15 - 18 md. 173 - 179 ...................................................... ........ 18 - 21 md. 179 - 185 ...................................................... ........ 21 - 24 md. 185 - 191 ...................................................... ........ 24 - 27 md. 191 - 197 ...................................................... ........ 27 - 30 md. 197 - 204 ...................................................... ........ 30 - 33 md. 204 - 210 ...................................................... ........ 33 - 36 md. Over 210 ....................................................... ....... Over 36 md. Ved skjerpende omstendigheter, for eksempel dårlig sikt eller vanskelige kjøreforhold for øvrig, kan tap av førerett fastsettes for mindre hastighetsoverskridelser enn det som fremgår av ovenstående tabeller. Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring, vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20-30%). Dette gjelder ikke når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring, eller den motorvogn som ble forbikjørt holdt høyere hastighet enn tillatt.
Jon Berg Jørgensen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Flysertfikat ja. Det tror ikke jeg heller er noe problem med et gjennomhullet sertfikat men dere får ikke ID-kort så dere slipper ikke inn på jobben =) Må bare få minne om at hvis du har flysertifikat så har du adgang til flyplassene
JM Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 og håper for all del at dette ikke kommer på rullebladet mitt Jeg er redd for at det nok vil gjøre det. Dersom saken ikke blir henlagt' date=' noe jeg anser lite sannsynlig, så vil dette være et forhold som kvalifiserer til «prikk på rullebladet». Dette vil i sin tur medføre at du ikke lenger har plettfri vandel, som er et vilkår for å bli vurdert som fremtidig kandidat på Politihøgskolen. [/quote'] Har du noe lovverk som støtter dette? Jeg har ingen aning selv altså, jeg har bare hørt at man må bli dømt for noe for å miste "plettfri vandel" stempelet. Altså, man får jo ikke en dom når man får prikk på førerkortet, men om man kjører så fort at man må i buret så får man en dom. Alle forhold man blir straffet for, som ikke kan avgjøres med et forenklet forelegg, blir registrert i strafferegisteret. Det som kommer til å skje i og med at det ble tatt et enkelt "avhør" på stedet, er at påtaleansvar i saken vil utstede et forelegg til deg Michael som du får tilsendt i posten. Dersom dette forelegget vedtas, vedtar du også samtidig i et førerkortbeslag. (du burde forresten huske å svare på det brevet, hvis ikke får du døren rent ned av politi e.l. inntill du har skrevet under)! Denne saken vil, som tidligere nevnt, og er nok allerede registrert, i strafferegisteret. Det er forøvrig ingen sammenheng mellom det å få prikker i førerkortet, og det å få en "prikk på rullebladet". Begge deler er jo rent metaforiske utrykk, angående prikk på førerkortet så blir man registrert med en prikk i førerkortregisteret, og en "prikk på rullebladet" er at man er registrert i strafferegisteret. Til slutt kan jeg jo nevne at det den siste tiden har gått ut signaler på at man kan vurderes som kandidat til Politihøgskolen, selv om man ikke har plettfri vandel. Dette dersom det aktuelle forhold ikke er graverende nok i forhold til det å senere kunne jobbe som politi.
michael8210 Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Jeg skrev under papirer når jeg satt i bilen sammen med de. At jeg vedtok det som skjedde, men likevel så føler jeg at jeg fikk litt lite informasjon om hva som kom til å skje. Er mulig de forklarte det veldig til meg, men jeg satt inni der og følte meg ikke spesiellt høy i hatten for å si det sånn...var litt adrenalin inne i bildet kan jeg tenke meg, så det er sikkert derfor jeg ikke husker helt hva de sa. Men, Tom Arne la ut en tabell her...leste meg frem til at mellom 116 km/t og 120 km/t, så går lappen i 3-5 måneder. Jeg ble tatt i 121. Er det noe mulighet for at de 'runder ned' til 120, eller er de såpass firkanta?
Håkon Aarøen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Det at du vedtok på stedet er antagelig det lureste - da får du lappen tidligere tilbake.. hadde du nekta hadde du fått kjøre videre, men blitt innkalt til forhør osv, og da etterhvert etter all sannsynlighet, blitt dømt - og DA hadde du blitt fratatt førerkortet.. denne prosessen kunne fort tatt opp mot en mnd - og er vel bare egentlig å utsette det uungålige.. Jeg tror de er såpass firkantede som du sier; jeg var 0,6km/t unna å "bare få forelegg"; men neida :-/ For min del tok det ca to uker før "dommen" (som var politiadvokatens vurdering, som jeg kunne anke om jeg ønsket) kom i posten, giroen med bota kom ikke før etter noen mnd. Jeg sendte forøvrig søknad om å få lappen tilbake en ukes tid før tida pga jobb, og det fikk jeg. Håkon
JM Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Jeg skrev under papirer når jeg satt i bilen sammen med de. At jeg vedtok det som skjedde' date=' men likevel så føler jeg at jeg fikk litt lite informasjon om hva som kom til å skje. Er mulig de forklarte det veldig til meg, men jeg satt inni der og følte meg ikke spesiellt høy i hatten for å si det sånn...var litt adrenalin inne i bildet kan jeg tenke meg, så det er sikkert derfor jeg ikke husker helt hva de sa. Men, Tom Arne la ut en tabell her...leste meg frem til at mellom 116 km/t og 120 km/t, så går lappen i 3-5 måneder. Jeg ble tatt i 121. Er det noe mulighet for at de 'runder ned' til 120, eller er de såpass firkanta? [/quote'] Jeg skjønner at det er frustrerende når man opplever noe slik å ikke føle at man har fått nok informasjon! Det kan jo skyldes dårlig informasjon for tjenestemennene, eller (som du sier) at du kanskje ikke var helt fokusert da du ble stanset. Så jeg kan jo forsøke litt jeg da Det du skrev under på var nok en forenklet anmeldelse, der du vedtok et midlertidig beslag av førerkort, og hvor du også sa deg villig til å vedta et eventuelt forelegg vil jeg tro. Det brevet du vil få i posten senere er påtalejuristens straffereaksjon, som du må skrive under på for å erklære at du vedtar straffen. Hvor lang tid det tar før du får straffereaksjonen vil nok variere litt ut i fra hvor mange saker juristen har liggende som venter på behandling, og så videre, men en såpass "grei" sak vil jeg tro at man prøver å få kjørt raskt gjennom systemet. Angående tapslengde på førerkortet ditt er det nok dessverre ikke noe rom for å runde ned. For det første er jo målet at man skal behandle alle likt, og ikke "trikse og mikse" både med tanke på det rent juridiske, men også etisk sett. Og for det andre er det allerede ved målingen lagt inn en temmelig stor sikkerhetsmargin ved bruk av en såkalt "Police Pilot" gjennomsnittsmåler. Så din reelle hastighet var nok høyere enn den målingen du fikk?! Men som tidligere nevnt, er det jo rom for juristen med skjønnsmessige vurderinger utifra f.eks. vei, føre, om du nettopp har foretatt en forbikjøring og så videre, så noe fasitsvar finnes ikke!
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Tom; vet du hvilken "del" av tabellen som gjelder for vei med 90km/t som ikke har status som motorvei? Michael; "Hard luck", det med lappen, altså. Men når det gjelder muligheten for en "nedrunding" bør du ikke høpe for mye; det juridiske systemet det mest firkantede vi har i norge, nest etter skolen... :grin: Men kjenner godt til "boy racer"-greia, ja. Har selv vært oppe i (og sikkert over) 130km/t (80km/t grense) på en rett strekning på vei til Bardufoss (ENDU) for å hente noen, med min fetter i bil nr. 2 (deja vu?), men det var nå ikke noe politi ute den dagen, i alle fall ikke akkurat der... Så ja, jeg kjenner til hvor fristende det kan være å trå litt ekstra hardt på gassen på en øde, rett strekning. Det hender forøvrig spesiellt ofte i sommermånedene at jeg trår ekstra hardt på gassen, som oftest med sammenheng i at jeg kjører forbi tyskere, spanjoler og nederlendere, samt en og annen brite, danske eller svenske... :grin: Missforstå meg rett; jeg ønsker ikke å oppfordre til ansvarsløs kjøring, men samtidig mener jeg også at det eneste "ansvarsløse" med 121km/t i 80km/t-sone på motorvei midt på natten er at det er et brudd på fartsgrensa (forutsetter tørr/"lett fuktig" veibane og forøvrig god sikt). Noen burde foreslå å innføre "nattfartsgrenser" på motorveiene...
Frode Skibrek Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Håper noen snart stenger denne posten, slik at fs.no ikke blir ett tips-forum for hvordan man kan få senket straff ved lovbrudd....
Kristoffer Vinje Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Håper noen snart stenger denne posten' date=' slik at fs.no ikke blir ett tips-forum for hvordan man kan få senket straff ved lovbrudd.... [/quote'] Virker som at du er den eneste som mener det Frode... Det er jo 8 sider med forslag så..
T. Paulsen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Frode: Ro deg ned. Det er snakk om ting innenfor loven her. Gunnar: Motorvei klasse A (4 felt). Motorvei klasse B (2 felt). Alle veier med fartsgrense 90 km/t og over er motorvei i Norge mener jeg.
Hans Nikolai Førde Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Men når det gjelder muligheten for en "nedrunding" bør du ikke høpe for mye; det juridiske systemet det mest firkantede vi har i norge, Jeg forsøker å tro det beste om mennesker, men jeg frykter likevel at du faktisk anser dette som en «dum» ting, at det er så firkantet? At jussen er «firkantet», er vel utelukkende positivt. Det sikrer forutberegnlighet, rettferdighet, hindrer korrupsjon og kameraderi, ensartet praksis osv. I tilfeller hvor jussen ikke er firkantet, er nettopp disse verdiene i fare.
Frode Skibrek Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Håper noen snart stenger denne posten' date=' slik at fs.no ikke blir ett tips-forum for hvordan man kan få senket straff ved lovbrudd.... [/quote'] Virker som at du er den eneste som mener det Frode... Det er jo 8 sider med forslag så.. Ja , og det viser jo holdningen til enkelte her inne...
Kristoffer Vinje Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Håper noen snart stenger denne posten' date=' slik at fs.no ikke blir ett tips-forum for hvordan man kan få senket straff ved lovbrudd.... [/quote'] Virker som at du er den eneste som mener det Frode... Det er jo 8 sider med forslag så.. Ja , og det viser jo holdningen til enkelte her inne... Men din skiller seg ut på en negativ måte "MR.PERFECT"?
Frode Skibrek Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Negativ måte? Er bare ikke tilhenger av å gi skit-unger som ikke burde hatt førerkort fra starten av råd om hvordan man får senket straffen.. Og det å ha fører kort er ett privilegium, ikke en rett...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Hans; Ta med hele sitatet, så ser du hvor jeg vil... ("nest etter...") Tom; Alle veier med 90km/t er ikke motorveier, det gjelder bl.a. flere strekninger av E6 mellom Kirkenes og Narvik (Hatter, Sennalandet, Langfjorden, Lyngsfjorden og veien ut fra Norkjosbotn er noen eksempler)(Ser ikke bort fra at 90km/t forekommer sør for narvik også uten motorvei-forhold) og E8 (Tromsø - Norkjosbotn). Dessuten er det foreslått 100km/t "sommergrense" over Sennalandet og Hatter...
JM Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Negativ måte? Er bare ikke tilhenger av å gi kriminelle råd om hvordan man får senket straffen.. Og det å ha fører kort er ett privilegium' date=' ikke en rett... [/quote'] For å presisere først, så støtter jeg på ingen måte det som Michael her har gjort. For det første, dersom alle som overtrer fartsgrensene skal kalles kriminelle, tror jeg Norge ville hatt et usannsynlig høyt antall kriminelle. ALLE, og det tør jeg å si, som har lappen har en eller annen gang kjørt for fort. Spørsmålet er selvfølgelig hvor mye for fort man har kjørt, og andre omstendigheter. For det andre, hva er poenget med å stenge denne tråden. Jeg har vanskeligheter med å finne tips og råd som skal gi "kriminelle" råd om å få senket straffen. Synes heller dette er en sunn, og på noen måter oppklarende, debatt. Men kanskje det bare er meg som synes dette?
T. Paulsen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Tom;Alle veier med 90km/t er ikke motorveier' date=' det gjelder bl.a. flere strekninger av E6 mellom Kirkenes og Narvik (Hatter, Sennalandet, Langfjorden, Lyngsfjorden og veien ut fra Norkjosbotn er noen eksempler)(Ser ikke bort fra at 90km/t forekommer sør for narvik også uten motorvei-forhold) og E8 (Tromsø - Norkjosbotn). Dessuten er det foreslått 100km/t "sommergrense" over Sennalandet og Hatter... [/quote'] Ja det nok jeg som hadde feil. Jeg har derimot (Såvidt jeg har fått med meg) ikke kjørt på en vei med 90 km/t som ikke har vært motorvei. Men nå har ikke jeg kjørt der oppe heller.
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Nei, sørpå tror jeg så gjerne at du ikke finner 90km/t uten at det er motorvei, for der nede har jeg sett mye rart, inkludert en av verdens slakkeste venstresvinger (70km/t) markert med et utall skilt, hvorav det første skiltet var kjørt flatt over av en som tydeligvis ikke hadde fått med seg at der var en sving... :crazy: Når det er sagt; jeg har kjørt på veier med 100km/t fartsgrense uten at det var motorvei, men det var ikke i Norge. Har også kjørt en god del på veiens venstreside :grin: Men det er nå bare en avsporing...
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Håper noen snart stenger denne posten' date=' slik at fs.no ikke blir ett tips-forum for hvordan man kan få senket straff ved lovbrudd.... [/quote'] Virker som at du er den eneste som mener det Frode... Det er jo 8 sider med forslag så.. Ja , og det viser jo holdningen til enkelte her inne... Snakk om å overdrive, skulle tro det var snakk om beste sted å leie en leiemorder, eller hvordan man skal fremstille diverse narkotikum, ikke "hvor lenge kan jeg regne med å miste lappen?". Jeg håper også du innser hvor tilbakestående det er at du, som aldri selv har hatt lappen, sitter og påstår at absolutt alle som noensinne har brutt ei fartsgrense er livsfarlige i trafikken.
T. Paulsen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Den dagen han selv får lappen "lærer" han nok Fredrik. Det er somregel da man skjønner at man har gulpet opp noe dumt.
Paul Thomas Kvam Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Den dagen han selv får lappen "lærer" han nok Fredrik. Det er somregel da man skjønner at man har gulpet opp noe dumt. Herlig. :grin: Denne støtter jeg.
michael8210 Skrevet 27. november 2007 Forfatter Skrevet 27. november 2007 Negativ måte? Er bare ikke tilhenger av å gi skit-unger som ikke burde hatt førerkort fra starten av råd om hvordan man får senket straffen.. Og det å ha fører kort er ett privilegium' date=' ikke en rett... [/quote'] Synes du er krass i ordleggingen din her...først står det kriminelle, så endrer du det til skit-unger. Synes du bare burde stappe en sokk i kjeften og holde deg unna her. Du har tydeligvis ikke skjønt poenget med denne tråden. Hvor står det eksakt at jeg vil ha råd om å senke straffen min? Vil du diskutere mer, så ta det heller på PM, for dette blir på grensen til å bli personlig. Har ennå ikke mottatt noe i posten, eller hørt noenting fra politiet, og nå har det gått snart tre uker. Bør jeg kanskje ringe dem snart?
Frode Skibrek Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Negativ måte? Er bare ikke tilhenger av å gi skit-unger som ikke burde hatt førerkort fra starten av råd om hvordan man får senket straffen.. Og det å ha fører kort er ett privilegium' date=' ikke en rett... [/quote'] Synes du er krass i ordleggingen din her...først står det kriminelle, så endrer du det til skit-unger. Synes du bare burde stappe en sokk i kjeften og holde deg unna her. Du har tydeligvis ikke skjønt poenget med denne tråden. Hvor står det eksakt at jeg vil ha råd om å senke straffen min? Vil du diskutere mer, så ta det heller på PM, for dette blir på grensen til å bli personlig. Har ennå ikke mottatt noe i posten, eller hørt noenting fra politiet, og nå har det gått snart tre uker. Bør jeg kanskje ringe dem snart? Vil nå påstå at det kommer helt ann på hvordan du lar min mening påvirke deg. Jeg vil kun gjøre en ting til klart... Jeg snakker ikke nødvendigvis om akkurat deg, men mer generelt. "Skit-unger" er i flertall, som du sikkert ser...
Anbefalte innlegg