Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7. Desember er det Juleball på Kvernhuset Ungdomsskole i Fredrikstad.

Har i to år tenkt på leie av limousin til dette ballet, men har egentlig aldri orka maset. Men klinær jeg te med en Hummer H2 Limousin :D

10.jpg

Tenk deg at en vanlig H2 SLUKER bensin.. Hva gjør denne da?!

12.jpg

Jeg vet det er harry :D Men haloo? Jeg er 15 år.. da er harry BRA :D

2.jpg

4.jpg

3.jpg

7.jpg

Hvis jeg husker riktig, så var det vel:

4 LCD skjermer

4 minibarer

Et Dansegulv

Røykmaskin

Fiberoptisk laserlys i taket med speilrefleksjon

Syyk lyd

+++

Man er ungdom kun èn gang!! :grin:

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Fett! Vil du avsløre prisen?

Ca. 4000,- :o Men vi er 8 stk :D

Så rått :D

Skaffa deg dame til ballet nå da?

Samma dama som i fjor :grin:

Har du litt mye penger, eller?

Deler du 4000,- på 8, så blir det "bare" 500,- ikke så verst når den kommer helt fra Gardermoen !

Husk klimakvote!

Hehe :grin:

Skrevet

BTW :grin:

Dette kommer til å bli dekket av Fredrikstad Blad, NRK Østfold og TVNorge Østfold.

Og nå er det sikkert mange som kommer til å reagere med å lage en laang diskusjon.

Vi har snakket med Politiet om eskorte.... Og dette var fullt mulig!!! :o

Skrevet

Kall meg gjerne gledesdreper, gammel og sur, men dette er :sick:, snakk om sløsing, og det fordi unger på femten år skal på juleball!! Dere har mista gangsynet, forbruker mer en gjennomsnittlig voksen person gjør, uten selv å bidra stort.

Nå vet jeg selvsagt ikke noe om deg personlig, men jeg ser jo hva som skjer i samfunnet. Og det stopper ikke med å overgå de andre med limmo, dress/smoking, kjoler, frisør og sminke, hotel rom osv. Det hele eskalerer og det blir værre og værre for hvert kull som skal på juleball. Og hva slags ansvar har dere ovenfor de som ikke tør komme fordi de ikke klarer å følge opp galskapen? når er grensen nådd?

Skrevet
Kall meg gjerne gledesdreper' date=' gammel og sur, men dette er :sick:, snakk om sløsing, og det fordi unger på femten år skal på juleball!! Dere har mista gangsynet, forbruker mer en gjennomsnittlig voksen person gjør, uten selv å bidra stort.

Nå vet jeg selvsagt ikke noe om deg personlig, men jeg ser jo hva som skjer i samfunnet. Og det stopper ikke med å overgå de andre med limmo, dress/smoking, kjoler, frisør og sminke, hotel rom osv. Det hele eskalerer og det blir værre og værre for hvert kull som skal på juleball. Og hva slags ansvar har dere ovenfor de som ikke tør komme fordi de ikke klarer å følge opp galskapen? når er grensen nådd? [/quote']

Det blir vel det samme som å si: Hva skal vi gjøre når fiendens jagerfly blir raskere? Lage raskere jagerfly selv.

Dessuten har det jo ikke vært så mange limousiner i Norge så lenge ;)

Skrevet

Kall meg gjerne gledesdreper, gammel og sur, men dette er , snakk om sløsing, og det fordi unger på femten år skal på juleball!! Dere har mista gangsynet, forbruker mer en gjennomsnittlig voksen person gjør, uten selv å bidra stort.

Synes det bare er et morsomt påfunn jeg :)

Da har man noen å tenke tilbake til. Noe sprøtt må man jo gjøre ;)

Skrevet
Kall meg gjerne gledesdreper' date=' gammel og sur, men dette er :sick:, snakk om sløsing, og det fordi unger på femten år skal på juleball!! Dere har mista gangsynet, forbruker mer en gjennomsnittlig voksen person gjør, uten selv å bidra stort. [/quote']

Er da tross alt ikke mange ganger i livet man får sjansen til å gjøre dette. Det finnes vel større og bedre eksempler på sløsing..

Nå har du noe å glede deg til Kristoffer! :)

Skrevet

Gratulerer Tom, du var førstemann ut med den standard smålige formuleringen om at ikke barn/ungdom har egne tjente/sparte penger de kan bruke på ting de vil, men at foreldrene alltid blar opp. Hvor kommer denne glupskapen fra?

Skrevet

Hva skal det serveres i baren i vogna da? Pølser og brus??? Siden Dere kanskje betaler politiet for å ligge på hjul så blir vel gjeldende bestemmelser for alkohol fulgt??? (politieskorte er forresten svinedyrt). Mye dyrere enn dere klarer og forestille dere.

hahahaha :grin:

Hadde vært mye kulere å kommet på juleball i ei vogn bak en hest eller to. Og for å være helt ærlig. Fjortiser i ei slik harryvogn til juleball er ikke positiv oppmerksomhet for å si det slik, med tanke på avis overskrifter.

Skrevet

Jeg vil tro det er forskjell fra fullscale politieskorte og liksomekskorte med politiet.

"Dagens ungdom" har vi hørt før? -Initiativfattige folk foran PC og TV. Jeg synes det blir for teit om man skal kritisere ungdom som faktisk tar initiativ og finner på noe gøy...

Leie limo er ikke mer bortkastet penger ennå investere i en datamaskin til bruk for spilling når man om noen år må ut med samme sum for å følge med "i tiden".

Skrevet

Hallo?

Det går ann for ungdommer å ha jobb! rundt 90% i klassen min har jobb og må bruke av de pengene når de skal gjøre ting! Synes det er unødvendig og si at det er sløsing og tigger fra foreldrene..Hva med å få fly en time i småfly da, uten at man har planer om å ta PPL. Er det og sløsing?

Kan jo få ha det litt artig en kveld uten å bli hengt ut for allt mulig rart..

Er jo litt stas å komme i en limmo da, spessielt når det er en Hummer :)

Skrevet

Gratulerer Tom, du var førstemann ut med den standard smålige formuleringen om at ikke barn/ungdom har egne tjente/sparte penger de kan bruke på ting de vil, men at foreldrene alltid blar opp. Hvor kommer denne glupskapen fra?

Mest fra historien og litt fra Asker og Bærum he he

Skrevet

Dersom du bruker våre skattepenger på at politiet skal eskortere deg, så blir jeg sur... Gi heller pengene til frelsesarmeen hvor de kommer til nytte for folk som ikke har all verdens av juleglede å se frem til....

Skrevet

Dersom du bruker våre skattepenger på at politiet skal eskortere deg' date=' så blir jeg sur... Gi heller pengene til frelsesarmeen hvor de kommer til nytte for folk som ikke har all verdens av juleglede å se frem til....

[/quote']

Politiet kommer neppe til å prioritere en eskorte "for galleriet" foran andre saker, så der kan du nok betale skatt fortsatt med glede :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Drit i alle synsere og enjoy.

Det finnes altid folk som ikke liker at du har det greit her i verden.....Og det med gammelmodig holding til når skal det være nokk! hey, get real og tilpass deg til dagens sammfund, ungdommen i dag har skjønt det...og du kan ikke gjøre en dritt med det, uten om og gulpe på dette forum....betyr nada...

en smule drit lei i disse " voksne kommetarer" som rakker ned på folk som faktisk har visjoner, og DISEL? dere er i en grønn gate...he he...jeg syntes dette var drit coolt, og dama er jo kveldens heldigste...så om dere ungdommer klarer og komme dere inn i en slik Hummer, så har dere fortjent det. :-)

Skrevet
Gratulerer Tom' date=' du var førstemann ut med den standard smålige formuleringen om at ikke barn/ungdom har egne tjente/sparte penger de kan bruke på ting de vil, men at foreldrene alltid blar opp. Hvor kommer denne glupskapen fra? [/quote']

Mest fra historien og litt fra Asker og Bærum he he

Tydelig at vi har en her som har vokst opp i byen uten å egentlig vite noe som helst om Asker og Bærum ;)

Fordommene regjerer, you know.

Skrevet

Synest dette her var stilig eg. Stå på. Det er ikkje meir sløsing enn å kjøpe ein haug med datautstyr til tusenvis av kroner. Dette vert ei oppleving du ikkje kjem til å gløyme. Hugsar me gjorde noko liknande på vårt skuleball på ungdomsskulen. Rett nok ikkje så stort som dette, men artig var det. Og gode minner. Og om folk ikkje likar det, så berre drit ein lang i det.

Kos deg på ballet!

Skrevet

hmmmm jeg tror det er flere ting som er både rett og galt med det som blir sagt her, men for all del, tråd-starteren er 15 år!

Ja- kos dere og ha det gøy, gjør noe dere husker!

Og til dere voksne som er sure på at andre voksen sier noe, chill out. Norge er et fritt land hvor vi takk og pris kan mene det vi vil og har full yttringsfrihet. Og det samme har dere som velger anderledes.

Fortell meg hva barn på 15 og yngre jobber med og hvor mye de tjener? Gi meg en statistisk info på hvor mange av de som faktisk jobber?

Asker og Bærum, vel Tom er vel litt inn på noe der, det ser vi jo bevis på daglig. Uønsket i Hemsedal, hus ramponert bare for moro skyld, Og når det er kommet så langt at de som kommer derifra blir nedprioritert i jobb intervju fordi erfaringen viser at de er late og bortskjemte så sier det litt. (ref artikkel i aftenposten en stund tilbake)

Jeg syntes Kristoffer Schau beviste det godt i sitt program "de syv dødssynder" buksa måtte koste kr 2000 eller mer, og skjorta over 1000 Ha ha ha

Skrevet

Toril, du utviser jo rene fordommer du også. Og det kommer fra en tilflyttet som opplever det miljøet daglig.

Sannheten er at vestkantungdommen som "utenforstående" refererer til, bare utgjør kanskje 5% av all ungdommen i miljøet(og da har jeg lesset på med prosentene). De dere refererer til er de som gjør så mye ut av det at det blir negativt. De resterende 95% er akkurat som du og jeg og alle andre er, men prioriteringene er det forskjeller på, og sånn er det overalt i Norge, vestkantungdom eller ikke. Men dere utviser jo ikke akkurat det mest idéelle eksemplet ovenfor neste generasjon ved å ha en slik holdning selv. Resten av Norge spytter på ungdom som bor vest for Slottet og ut til den sørlige grensen av Bærum, mens faktum er at veldig mange andre steder i Norge er verre i den klassen. Holdningene og fordommene er nesten blitt en slags rasisme, uten at jeg skal utdype det noe mer. De ungdommene som er født og oppvokst på den kanten har ikke valgt det selv, de må bare godta det. Hvordan miljøet er i de forskjellige områdene er en annen sak, der er det mer opp til en selv, men igjen kommer det til felles interesser osv. Ungdom på vestkanten tjener generelt sett pengene sine selv, og er ikke late som Toril viser til i Aftenposten. Aftenposten presenterer så godt som alltid fakta feil når det kommer til vestkanten, rett og slett fordi det selger, og der er ikke Aftenposten hakket bedre enn VG og Dagbladet.

Angående det bråket i Hemsedal, så var halvparten av det bråket der forårsaket av ungdom fra Follo, som vi trygt kan stadfeste er en helt annen kant av byen(på andre siden av fjorden til og med), så dét er ikke spesielt for vestkantungdom.

Men uansett, ungdommen tjener pengene selv, og prioriterer pengene annerledes enn mange andre ungdommer gjør. De bruker heller mobiltelefonen sin ett eller to år ekstra og kjøper litt dyrere klær for det de i utgangspunktet sparer, og de kaster ikke bort masse penger på annet unødvendig tull som annen ungdom i Norge heller bruker penger på fremfor kule klær som koster litt mer enn det du finner generelt sett i Norge. Det hele er snakk om prioriteringer, og alle disse fordommene som jeg nevner er ene og alene basert på de ekstreme tilfellene som ikke representerer 3% av alle det egentlig er snakk om engang.

Jeg er som sagt tilflyttet fra en helt annen landsdel og et helt annet miljø, så jeg ser dette mye bedre enn andre som enten kun har tilhørt det ene eller andre miljøet. Jeg kan med meget godt grunnlag bekrefte at hverken Tom eller Toril vet hva de snakker om når de skal stadfeste hvordan ungdommen er på Oslos vestkant, for det nytter ikke å la seg påvirke av allmenne fordommer og forvridd statistikk gjennom media, og dermed hevde at slik er det. Man kan sette hvem som helst i bås, men i de aller fleste tilfeller vet man ikke hva man snakker om, og det gjelder i særlig stor grad her.

Og du ler av at bukser koster 2000 kroner. Skal vi se, jeg kan liste opp et grovt utregnet gjennomsnitt for hva klærne til oss gutter koster i dag basert på priser fra H&M(billig), Tatler(dyrt), Paragon(dyrt), Jack&Jones(billig) med mange flere butikker medregnet i gjennomsnittsprisen.

Bukse: Rundt 800-1000 kroner og oppover.

Genser: Rundt 6-700 kroner og oppover.

T-skjorte: Rundt 3-400 kroner og oppover.

Belte: Rundt 4-500 kroner og oppover.

Veldig grove tall, men de respresenterer veldig godt prisklassen for klær til gutter. Gutteklær er dyrere enn jenteklær generelt sett siden vi kjøper mindre klær i løpet av et år. Klærne du så på TV var merkeklær, og det koster litt mer. Stikkord: Prioriteringer.

Og for dere som velger å si at det jeg sier er feil fordi dere har sett noe annet, ja, det finnes en del ungdommer fra vestkanten som er sånn som resten av Norge sier og tror, og det vil det alltid være, men det er de ungdommene jeg refererer til som negative eksempler, men jeg nekter ikke for at de er der jeg heller.

Uansett, skal man holde seg til topic:

Jeg er enig med Vidar, det at Kristoffer bruker litt penger på dette er jo helt og holdent hans prioriteringer. Jeg vet ikke om han har jobbet for pengene eller ikke, men ungdommen jobber for pengene i dag også som i gamle dager, tro det eller ei.

Og for å bruke Vidars eksempel, en bytur kan fort koste mer, kanskje det dobbelte eller tredobbelte av det Kristoffer sier han må ut med fra egen lomme, og da tror jeg ikke Kristoffer er mye i tvil. Jeg skjønner han godt, det er morsomt med litt skikkelige opplevelser en gang i blant, og det er jo ingen tvil om at dette blir litt av et syn ;) Så jeg unner dere det, Kristoffer! Ha det gøy, det er tross alt ikke ofte man får gjort noe sånt i praksis!

Skrevet

Ha det gøy mens du kan!

Aleksander...

Og du ler av at bukser koster 2000 kroner. Skal vi se' date=' jeg kan liste opp et grovt utregnet gjennomsnitt for hva klærne til oss gutter koster i dag basert på priser fra H&M(billig), Tatler(dyrt), Paragon(dyrt), Jack&Jones(billig) med mange flere butikker medregnet i gjennomsnittsprisen.

[/quote']

Fant meg belte, t-skjorter og skjorter til under hundre lappen per stykk, før jeg dro over til USA....bukser, joda jeg er enig man må litt opp i pris for å få kvalitet, men ellers så trenger det ikke være så ille pris. Nå skal det også sies at jeg ikke akkurat er motebevisst.... ;)

Skrevet

Veldig grove tall' date=' men de respresenterer veldig godt prisklassen for klær til gutter. [/quote']

Bullshit. Du får like fine klær til halve prisen eller mindre. Eneste forskjellen er det ikke er et "populært" merke.

Jeg betaler 300 for bukse, 2-300 for en god genser, aldri mer enn 150 for en t-skjorte - og det beltet jeg nå har hatt i 5 år kosta 20 euro.

edit: Forøvrig syns jeg det øst/vest skillet i Oslo er idiotisk. Jeg bor heller på østkanten enn kjedelige Frogner, selv om jeg tjener like mye som mange av de som bor der.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...