TOS Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hmm der har me jo prov på at utskytning ifrå helikopter faktisk er mogleg utan å verta knust. Men det er jo ganske ekstremt at han ikkje vart slått ihjel under denne hendinga! Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Nå traff han rotoren nesten helt innerst. Hadde hodet blitt truffet av rotoren lenger ute hadde hastigheten vært større og kraften større mot hodet. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hmm der har me jo prov på at utskytning ifrå helikopter faktisk er mogleg utan å verta knust. Ka-50 Black Shark har faktisk utskytningssete som standard, rotorbladene skytes vekk før piloten skytes ut. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Dæven, voldsomme krefter i sving der, bokstavelig talt! Men det som virkelig fikk meg til å hoppe tilbake i sofaen var filmklippet under, hvor bla. ett R-44 er involvert. Anbefales ikke for sarte sjeler! Siter
H S Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 AH-56A Cheyenne(US Army) hadde også utskytingsete. Helikopteret kom aldri i produksjon, bare 10 ble bygget. Et eksemplar er utstilt på Fort Rucker. http://en.wikipedia.org/wiki/AH-56_Cheyenne Siter
Martin Meyer Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Synes det er helt utrolig at han overlevde det der. Hadde trodd et slikt støt ville forårsake en del indre blødninger og slikt. Ikke for å ødelegge gleden din Ivar, men den R44 filmen er fake. Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Bare litt heldig han fyren der ja.... Kanskje litt værre dette WffKfxxBGNU Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Veldig tilfeldig at filmen ble skurrete akkurat der det hadde passet å klippe litt for å lage et "stunning" flimtriks... Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Ja ja, man har jo denne klassikeren da. ( han overlevde riktig nok også... ) L_gpPbpONK4 Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Bare litt heldig han fyren der ja.... Kanskje litt værre dette Hentet fra et amerikansk prank-show om jeg ikke husker helt feil... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Ja den er nasty! Også Discovery (tror jeg) viste den en gang og nevnte at vedkommende overlevde. Hodningsskapende video Siter
Marius Sparby Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Den videoen med A6'en ble brukt i undervisninga når jeg var på Kjevik for CCA-kurs i 2000. Såklart med advarselen om at ja, dette funker sikkert på A6, men at du neppe vil være like heldig om du går i inntaket på F16 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.