Kjell Loen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Har planer om å ta en utenlandstur. Flyet går 06:45 . Bussen ankommer 06:00. Da blir det vel full skjæring pga. for kort tid mellom ankomst og avreise. Hva er innsjekkingstiden før avreise? Dette er fra ENGM. Kjell Siter
AMO Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hvilket flyselskap? Undersøk om du kan sjekke inn på forhånd over nett, og om det ikke er mulig, så undersøk om det er innsjekkingsautomat for gjeldende flyselskap på selve flyplassen. Da skal det kunne gå bra, men jeg tør ikke love noe! Ved utenlandsreiser skal man jo egentlig møte opp på flyplassen to eller halvannen time før avgang, så 45 minutter blir nok marginalt isåfall, men slik jeg kjenner personellet på Gardermoen, så er de veldig behjelpelige Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 45min tror jeg ikke er noe problem egentlig. Eneste er vel dog hvis det er masse masse kø... Siter
Kjell Loen Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Det er jo kjedelig hvis de driver med Easyjet metoden, " Sorry du kom 1 minutt for sent, gate closed". Det virker hvertfall slik på Tv serien som går på TVN. Jeg får ta å skjekke hvor pirkete de er på Gardermoen. Kjell Siter
Håkon Aarøen Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jepp, alt du ser på TV er selvfølgelig sant Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 De fleste flyselskap på Gardermoen bruker malen at man må være innbooket i systemet, altså bagasjen levert 45 minutter før avreise for innenlandsflygninger og 1 time for utenlandsfygninger. Charterflygninger har egne tider, da jeg mener disse ligger på 1,5 timer. Dvs. du må ta en tidligere buss. Beregnet innsjekkingskø hos Norwegian/SAS ligger på ca. 10-20 min, så jeg vil anbefale deg at du senest spasserer inn terminalinngangen 1 time før flyavgang! Flyselskapet bryr seg ikke om det er kø på motorveien.. God tur! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Det normale for charteravganger, er at innsjekking åpner to timer før avgang - og stenger én time før avgang. Dog har man muligheten til automatinnsjekking for flere charterselskaper, og levere bagasjen på bagdrop osv. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.