Skrevet 20. november 2007 17 år Ser ut som SAS har funnet ut at Winglets lønner seg. :grin: Derfor skal 12 fly utstyres med winglets vg.no
Skrevet 20. november 2007 17 år Den store utslippsreduksjonen oppstår fordi vingespennet forlenges og vingen får bedre løft' date=' hvilket fører til at flyet krever mindre energi i luften. [/quote']Jasså? Men uansett er dette bra. Bedre for miljøet, og morro med litt forandring når man skal spotte.
Skrevet 20. november 2007 17 år Undrar hur det kan kosta 3 miljoner ? Är det delar eller montering som kostar, någon som vet ?
Skrevet 20. november 2007 17 år Undrar hur det kan kosta 3 miljoner ? Är det delar eller montering som kostar' date=' någon som vet ? [/quote'] Skal være wingletsene som koster mest, rundt 500.000 dollar per sett om jeg ikke husker helt feil, og så kommer monteringen i tillegg. Edit: koster mer enn dette per sett faktisk. Listepris hos Aviation Partners Boeing, som produserer wingletsene, er $850,000 ( kilde )
Skrevet 20. november 2007 17 år Så vidt jeg husker må vel -700'n forsterke vingen også? -800'n har allerede en sterkere vinge. Mulig jeg husker feil, M
Skrevet 21. november 2007 17 år Så vidt jeg husker må vel -700'n forsterke vingen også?-800'n har allerede en sterkere vinge. Mener at alle 73G/738 etter et visst L/N har vinger som er klargjort (forsterket) for winglets.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.