Skrevet 19. november 2007 17 år Hei alle dere musikkerkjennere, Jeg lurer på hva sangen heter, den er av DR. Hook fra sutten av -70 tallet og den er et relativt hurtig tempo. Husker så lite av den, bare at den var fin, også har jeg en CD i bilen, men den er ikke på den. Så akkurat nå kverner den i hode. Tekst fra referenget: "Her scepter is a wine glass, and a barstool is her throne"
Skrevet 19. november 2007 17 år Queen of the silver dollar kanskje? Hvordan skulle jeg ha klart meg uten google ?
Skrevet 19. november 2007 17 år Forfatter Ja!!! Det er den!! Tar av meg hatten for kjapt OG riktig svar. Her på forumet får man svar. Toril
Skrevet 19. november 2007 17 år Det hørtes mer ut som "Queen of the silver dollar" av Emmylou Harris Denne?: wttvoZjZU4E Der er den vel strengt tatt sunget av Dr.Hook, så jeg er litt forvirret Edit: Jeg var for langsom :grin:
Skrevet 19. november 2007 17 år Masse bra musikk med Dr.Hook & The Medicine Show. Disse var sammen med The Band og Procol Horum blant favorittene mine tidlig på 70 tallet. Heldigvis har jeg klart å ta godt vare på platene deres så jeg har dem fremdeles.
Skrevet 19. november 2007 17 år Forfatter Hmm viste ikke at hun også sang den, den bør jeg kanskje lytte på også. Jeg kom ingen vei så lenge jeg ikke husket navnet på låta. Den versjonen jeg liker skikkelig godt er med DR. Hook, men i et mye raskere og kraftigere versjon enn den på youtube som du linka til. Ja, gliiis, artig med musikk fra da jeg var tenåring!
Skrevet 19. november 2007 17 år Enig med deg Toril. Lurer på om versjonen det her er linket til er en senere utgivelse med Ray Sawyer etter at gruppen ble oppløst.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.