Skrevet 19. november 2007 17 år Microsofts prateprogram MSN Messenger er rammet av et trojansk virus. Brukerne advares mot å åpne bilder og vedlegg. Trojaneren ble oppdaget søndag kveld, og tusenvis av brukere er allerede infisert, skriver adressa.no. Sikkerhets- og antivirusselskapet Aladdin advarer nå brukerne av tjenesten. Problemet er tilsynelatende uskyldige bilder og grafiske vedlegg, som like gjerne kan ha blitt sendt fra venner og kjente. Viruset sprer både seg selv og annen informasjon videre, og brukeren får ingen indikasjon om at noe er galt fordi det ikke er noen forandring i systemytelsen. Det er ennå ikke kjent hvilke ødeleggelser viruset kan forårsake. Ekspertene vet ennå ikke om det er et virus som sanker informasjon i kriminell sammenheng, eller om det er et ordinært virus som ødelegger uten mål og mening, skriver eweek.com Sakset fra www.vg.no http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=186061
Skrevet 19. november 2007 17 år Microsofts prateprogram MSN Messenger er rammet av et trojansk virus. Brukerne advares mot å åpne bilder og vedlegg. Slikt er nå ikke akkurat noe nytt. For en tid tilbake dukket det opp en melding fra ei spansk jente jeg studerte med for tre år siden. Jeg hadde ikke pratet med henne på rundt to år, og plutselig dukker det opp en melding med en link til noen bilder, og noe tekst. Det at teksten var på god engelsk var ganske avslørende i seg selv, da engelsken til denne jenta normalt besto av mer spanglish enn engelsk. Mottar en meldinger med linker eller filer, også fra folk en kjenner, uansett om det er MSN eller e-post, ikke følg linken/åpne fila, evnt hør med avsender om vedkommende har sendt linken/fila.
Skrevet 19. november 2007 17 år Gør jeg altid. Altså hører hvad tingen er, hvis det er noget jeg ikke er helt sikker på.
Skrevet 19. november 2007 17 år En grei regel: Aldri trykk på linker, hvis du har fått dem uten å ha ventet pådem. Desutten så ser man fort på linken det er noe rart med den, pga filnavn ogsv..
Skrevet 19. november 2007 17 år Forfatter Michael: At det ikke er nytt er nå en ting, men at alle har fått det med seg kan man ikke forvente. Det var også grunnlaget for mitt innlegg.
Skrevet 19. november 2007 17 år Bare vær forsiktig! Det er det viktigste, som sagt tidligere så ser man jo om det er noe rart. Fikk for eksempel en fil fra en kompis som jeg ikke har snakket med på 1 år. Syntes dette var rart. Spurte, og han hadde ikke sendt noe fil + Nå skal ikke jeg være forumpoliti, men bare stuset litt på hvorfor denne ligger i kaffekroken, der man diskuterer flying og simulatorflyging :whistle:
Skrevet 19. november 2007 17 år Bruk Pidgin istede... Der har du alt, MSN, ICQ, IRC, AIM osv osv. Kjempe kjekt! Så slipper man reklamebannere overalt. Og siden det er åpen kildekode slipper man å lure på hva programmet gjør når man trykker på en knapp, slik som i Microsoft baserte programvare.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.