Frode Skibrek Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Matrox TripleHead2Go. Med denne boksen får du 3 stk skjermer på ett skjermkort i en PC og Flightsim. Sjekk denne linken Review Har to stk og denne er ny (kjøpt i usa) Selger den til kr 1800' date='- (komplett.no koster den 2595,-) Send epost til: post(alfakrøll)stryger.com eller tlf 92414645 [/quote'] Den selges biligre direkte fra produsent... www.matrox.com www.mamoz.no Siter
Dag Johansen Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Enkelte ganger lurer jeg på hvordan enkelte regner når de sammenligner priser på varer som skal importeres fra utlandet med priser her hjemme. Frode sier her at den er billigere hos produsenten hvor TripleHead2Go Analog Edition koster $309.00. Dollarkursen ligger i dag på 5,48, men kursen du får hos bank eller kortutsteder ligger gjerne noen øre over, la oss si 5,60 i dette tilfellet. Du må da betale kr. 1.730 for denne. så kommer det frakt i tillegg på et par hundre kroner, og du er da oppe i 1.930. Når den så kommer til Norge må du betale moms (av både vareverdi og frakt), noe som utgjør 482 kroner. Du er nå oppe i 2.412 kroner. I tillegg kommer gebyret fraktselskapet tar for å kreve inn denne momsen hos deg. Det kan være alt mellom 80 - 400 kroner. Totalprisen du da betaler fra produsent vil da være mellom 2.500 og 2.800 kroner! Siter
Geir Teigo Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Enkelte ganger lurer jeg på hvordan enkelte regner når de sammenligner priser på varer som skal importeres fra utlandet med priser her hjemme. Frode sier her at den er billigere hos produsenten hvor TripleHead2Go Analog Edition koster $309.00. Dollarkursen ligger i dag på 5' date='48, men kursen du får hos bank eller kortutsteder ligger gjerne noen øre over, la oss si 5,60 i dette tilfellet. Du må da betale kr. 1.730 for denne. så kommer det frakt i tillegg på et par hundre kroner, og du er da oppe i 1.930. Når den så kommer til Norge må du betale moms (av både vareverdi og frakt), noe som utgjør 482 kroner. Du er nå oppe i 2.412 kroner. I tillegg kommer gebyret fraktselskapet tar for å kreve inn denne momsen hos deg. Det kan være alt mellom 80 - 400 kroner. Totalprisen du da betaler fra produsent vil da være mellom 2.500 og 2.800 kroner! [/quote'] Dette er vel ikke helt riktig? Sjekket dette selv før jeg kjøpte for to uker siden. Slik jeg kunne lese bestillingsinformasjonen hos matrox (gjorde en bestilling men trykket ikke fullfør) kostet det rundt 2100,- med frakt og fortolling ferdig levert på døren. Denb kostet 2290,- på komplett og det er da greit å ha garanti i Norge tenkte jeg. Det kostet ca. 200,- mer å kjøpe fra komplett, bestillt onsdag levert fredag. Siter
Dag Johansen Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Du kan være glad du ikke trykket fullfør på den. Matrox tar Norge som et EU-land og legger derfor til 21% moms på salget. Dette bryr ikke tollen seg noe om når varen ankommer her - du må da betale moms av hele kjøpesummen, noe som vil si vareverdi + frakt + moms. Du ville da endt opp med å måtte betale mellom 2.900 og 3.200 for varen. Du kan selvsagt i ettertid forsøke å kreve tilbake "EU-Momsen" fra Matrox, men selv om du hadde klart det ville du kjøpt kortet billigere her i norge. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.