Daniel Larsen Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 hva for noe..? =P :whistle: Kornsirkel-tråden :grin: Det litt av noen mysterier det også. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Flytende vann skal en gang ha eksistert på Mars. Vann består som kjent av oksygen og hydrogen . Store deler av overflaten på Mars består i dag av jernoksid, som du sier. Oksygenet i vannet vil over tid binde seg til jernet, og danne jernoksid (rust), og dermed vil det oppstå den kjente rødfargen. I dag består atmosfæren på Mars av 95% karbondioksid, og lufttrykket er en brøkdel av trykket på jorden (kilde: Encyclopedia of Science). Siter
Fredrik Rise Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Hey hey.. Jeg hadde jo rett.. Tok den på strak arm uten noen form for informasjon. Nå ble jeg litt stolt av meg selv :cool: Sjeldent jeg treffer med et skudd i blinde sånn som jeg gjorde nå... Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Vann består som kjent av oksygen og karbon. Er ikke vann oksygen og hydrogen..? :crazy: Siter
Fredrik Rise Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Vann er oksygen og hydrogen ja. Samme som knallgass (rakettfuel)ironisk nok. Bare at van består av 2 hydrogenatomer og et oksygenatom Siter
Werner Rafteseth Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Selvsagt My bad, innlegget ble skrevet litt sent på kvelden... hehe :grin: I stand corrected Siter
Marius Sparby Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Finnes det UFO'er? Om man her mener at det finnes liv, intelligent eller ikke, på andre planeter, så er svaret et rungende JA. Rett og slett fordi vi kan umulig være de eneste vattnissene som tøffer rundt på vår egen lille planet. Melkeveien alene er jo på en goooood del planeter/systemer, så sjansene for at vi er alene i verdensrommet er vel heller liten. Vil jeg si, ihvertfall. Siter
Fredrik Rise Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Det er jo bare å ta en tur på www.youtube.com å se, utrolig mye ufo og alien greier der. Det er helaftens underholdning med litt grøss nedover ryggen. Noe av det er faktisk ganske overbevisende, det er ikke godt å vite hva som er sant og ikke, kornsirkler f.eks. Leste igjennom en gammel tråd om det i går kveld. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 19. november 2007 Forfatter Skrevet 19. november 2007 Daniel, så det programmet, og blei nesten litt redd.. :eek: Det er merkelig at det kan blir sånne kornsirkler i løpet av en natt:PP Siter
Daniel Larsen Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Daniel' date=' så det programmet, og blei nesten litt redd.. :eek: Det er merkelig at det kan blir sånne kornsirkler i løpet av en natt:PP [/quote'] Ja, det er helt sikkert, men hvem vet... Kan jo være flere som jobber sammen for å lage de. Jeg tror nå uansett at det er noe mystisk ved det. Samma om det er bonden, eller utenomjordiske vesner som lager det. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 I Det Gamle Testamentet står skrevet om både Aliens og UFO, dengang kjemper gikk på jorden og om himmelvogn, så ikke vet jeg. :confused: Disse tanker og spørsmål strides mange av de lærde om slik de de engang gjorde vedrørende om hvorvidt jorda var rund eller flat. Uansett så er dette spennende tanker og undring er som kjent fremdeles utgangspunktet for all kunnskap. En annen ting er at om jeg skulle le av alt jeg ikke forstår så ville jeg sannsynligvis ledd meg ihjel for lenge siden Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Sjansen for at vi er alene i rommet er nok ganske liten etter min oppfattning. Så mange milliarder solsystemer som finnes, er sannsynligheten for at flere planeter har like egenskaper og livsvilkår som jorden ganske høy. Dere snakker litt om at det er funnet mikroorganismer på månen og mars, jeg er ikke helt sikker på dette. Er det mulighet for at det er fossiler det er snakk om? En intressant tanke for meg har vært; Hvis det finnes liv på andre planeter, hvor utviklet er disse sivilisasjonene? Sett i forhold til universet er jorden veldig "ung" satt opp mot universets alder, og derfor er livet på jorden ikke veldig intligent (Snakker om oss mennesker ja). Det finnes sannsynlig vis planeter der liv har oppstått like tidlig som på jorden, men der planeten har oppstått mye tidligere enn jorden. Og derfor tror jeg inteligensen hos disse sivilisasjonene er mye høyere. Bare for å understreke dette: I universets tidsregning er jorden en VELDIG ung planet. Big Brother: Jeg tror muligens andre sivilisasjoner ser på oss som en primitiv og barbarisk art. Vi tømmer jorden for fossilt brennstoff, spyr ut giftgasser som ødelegger vår atmosfære og natur. Vi dreper vår egen art (krig etc). Vi er på mange måter selvdestruktive. Blir vi overvåket eller observert av noen, vil jeg tro de kansje ikke ønsker å kontakte oss fordi de rett og slett er redde, eller at vi ikke er siviliserte nok til å takle det. Dette kunne jeg utvidet i det vide og brede, for dette intresserer meg veldig. Jeg kan ikke si jeg tror på noe før jeg har sett eller erfart det selv, så om inteligens på andre planeter vet jeg ikke om finnes. Men jeg liker å kunne filosofere rundt det, og sier faktisk bare at sannsynligheten for at vi er alene er liten. Kent-Ruben Siter
AMO Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Selv om jorden i universets levetid er veldig ung, så betyr ikke det at andre eventuelle livsformer ute i universet er mer intelligente enn oss om de har eksistert lenger. Alt avhenger av artens forutsetning for å utvikle intelligens over et visst nivå. Det er jo ingen av oss mennesker på jorden som kan si noe sikkert, så for alt jeg vet er vi analfabeter Men vi kan også være svært smarte i forhold til andre og eldre livsformer. Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Enig i det du sier Aleksander! Det jeg mente var vel livsformer som har hatt lik forutsetning som mennesket. Og det er vel sannsynelig? Siter
Tom Knudsen Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Selv om jorden i universets levetid er veldig ung, så betyr ikke det at andre eventuelle livsformer ute i universet er mer intelligente enn oss Nå håper jeg for gud skyld ikke mennesket er det smarteste i verdensrommet, for da ligger vi tynt an... Siter
Fredrik Rise Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Nå håper jeg for gud skyld ikke mennesket er det smarteste i verdensrommet' date=' for da ligger vi tynt an... [/quote'] Er enig med deg der Tom. men det er ingen grunn til å bli paranoid på grunn av det. det er bare å vente til den 20 Mai og/eller den 6 Juni 2012. det er ganske mange som går rundt å tror at noe vil skje da på grunnlag av diverse ting som f.Eks. at Maya eller Azteker kalenderen bare går til en av disse datoene, dommedag, utenomjordiske kommer og viser seg ovenfor oss, messias vender tilbake til jorden ETC. Personlig tror jeg at jeg kommer til å dra på jobben min disse dagene og leve et vanlig liv. Med andre ord jeg tror at de dagene ikke blir noe mer uvanlig enn dagen i dag. Men for all del hvis noe skal skje enden den 20/5-12 og /eller6/6-12 så håper jeg det er noe posetivt, ny lærdom o.l. Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Nå er ikke jeg noen mester i å skille hva som er forskjellen mellom alien eller ufo, men det går sikkert ut på samme sak. Jeg tror på aliens i den forstand at dem ikke nødvendigvis trenger å være såpass store at vi ser dem. For alt vi vet så kan dem være mikroskopiske eller lever i en form som vi ikke kan merke med øyet eller instrumenter. Det finnes jo en rekke ting som vi ikke kan se med det blotte øyet. Derfor så må vi da ty til hjelpemidler som teleskop for ting som er langt borte og mikroskop som er mye mindre enn hva vi kan se uten. Filmskaperne er jo eksperter på å skape de mest groteske utgavene av aliens og dem lager dem helst i den størrelsen sånn at dem er litt større eller mindre enn mennesket sånn at vi skal få et sterkt inntrykk av dette fiktive vesnet som invaderer planeten med store farkoster som får gravitasjonskraften til å bli noe helt uvesentlig. Aliens kan for alt vi vet bli ført med en meteoritt og der selveste vesenet er på størrelse med en flue om ikke mindre og har overlevd en utrolig ferd i det store rom. Det finnes jo en mengde av små insekter og microskopiske organismer på denne kloden som ligner på en alien eller som godt kunne ha vært det. Nå har det seg sånn da at dette universet eller kosmos er ufattelig stort. Det foreligger også teorier om at det kan eksistere flere univers og ikke bare dette. En galakse er jo et ufattelig stort objekt som vi er en del av. Vi snakker her om en spiralgalakse som rommer rundt 100-200 milliarder stjerner. Det tar sikkert sin tid å lete etter liv rundt alle disse stjernene for å se om det eksisterer noen som helst form for solsystem der eller om det eksisterer en planet som er lik jorden (mer eller mindre). Bare vår egen sol befinner seg 28 000 lysår fra sentrum av galaksen. Bare diameteren på Melkeveien er 100 000 lysår... Det er nok vi som jakter på aliens og ikke dem som jakter på oss. Vi har den villeste fantasi rundt hvordan disse ser ut og hvilke farkoster dem kommer i. Vi har nok blåst opp dette en del gjennom filmens historie. For min del er jeg mer opptatt av hva som skjer etter døden. Kanskje er det da vi treffer på aliens? Kanskje er Gud et gigantisk romvesen med et ansikt som vil få oss til å spy. Eller kanskje er engler aliens. Hvem vet. Man kan nok leke seg lenge med å tenke og filosofere over disse tingene. Hvis man ikke får svarene i dette livet, ja så får man det kanskje i livet versjon 2... eller 5'ern. I alle fall, hvis vi mennesker hadde visst alt så er jeg redd for at livet hadde blitt ufattelig kjedelig. Vi er den utforskende rasen som søker svar på mye og alt, og det ser ikke ut til at vi gir oss med å utforske vår enorme verden, for den er egentlig sabla stor hvis en tar med universet. Selv nøyer jeg meg med å bo i Norge :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.