Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Du milde... er du virkelig seriøs, Sindre? Må jo være en av de mest åpenbart falske såkalte UFO-videoer :) .

Skrevet

Hvis den videoen hadde vært ekte, hadde hele verden visst om den i dag! ;)

Men jeg sier ikke med det at jeg ikke tror på liv i verdensrommet...

Jeg ser ingen logisk forklaring på at vi her på jorden er helt aleine i et univers fylt med milliarder på milliarder av andre planeter, så mange at vi ikke en gang klarer å forestille oss antallet. Hvem kan komme til meg å si helt sikkert at vi er aleine her? Jeg er hvertfall 99% overbevist om at det er intelligent liv andre steder i universet... ;)

Skrevet

Det er umulig for mennesket å si om vi er alene eller ikke så ekstremt lite som vi vet om verdensrommet. Men man må huske på at verdensrommet har eksistert veeeelfig lenge og kommer til å eksistere veeeeldig lenge til, så da er det kanskje ikke så sikkert at det finnes noe liv akkurat i menneskets levetid. På den andre siden kan det være det finnes akkurat nå, det er umulig å vite..

Skrevet

jeg er også helt sikker på at det finnes innteligent liv i rommet, men om de ska/har oppsøkt oss veit jeg ikke med 100%. For alt vi veit, kan såkalte " stjerneskudd" på himmelen være en "flyvende tallerken".... :D

Skrevet

Flyvende tallerkener så jeg mange av når jeg kløp en som hold tallerkener for å dekke på bord(papp. ingen skade skjedd...=P)

Tror nok man er litt mer avansert enn å lage "tallerkener". effektiv med tanke på aerodynamikk, men er ikke mye luft å bryte seg gjennom der oppe...=P noe som mulig gjør det vanskelig å kontrollere.

Skrevet

alt som skal fly i rommet bygger på samme prinsipp som romferger... de har skyvekraft, og de trenger ikke luft for å holde seg oppe, og komme seg fram. og for å kunne snu seg så har de liksom små "hull" som det blir blåst ut av for å snu, om du skjønner hvordan jeg mener det.

Skrevet

Sjønner jeg har sett det på TV:P:P hehe.... men lurer fortsatt på om det virkelig er noen "smarte", smartere enn oss der ute.... kanskje de har en slags Big Brother med menneskene på jorda:PP: hehe

Skrevet

Vi er jo bare en bitteliten del av melkeveien som er en bitteliten del av universet. hvor en det finnes store stjerner med nok energi (som sola) så vil det helt sikkert finnes annet liv også. Men det kan hende det krasjer litt sammen, de sitter å venter på at vi skal komme, og vi sitter å venter på at de skal komme... :whistle:

Skrevet

De har funnet mikroorganismer på mars også. Og så har de klart å finne ut at det var rennende vann på mars før kjernen stoppa som resulterte med at hele planeten frøs ned og når det skjedde så hadde ikke mars magnetisk felt lenger, og da kom alle strålene fra sola og drepte det som var igjen...^^(tror jeg det var...=P)

Skrevet

Kjernen stopper å røre på seg --> magnetismen forsvinner --> gassene i atmosfæren holder seg ikke "inntil" planeten PGA. angel på tyngdekraft så den driver ut i rommet --> alt organisk dør PGA oxygenmangel mens sola svir av det som er igjen.

Skrevet
Kjernen stopper å røre på seg --> magnetismen forsvinner --> gassene i atmosfæren holder seg ikke "inntil" planeten PGA. angel på tyngdekraft så den driver ut i rommet --> alt organisk dør PGA oxygenmangel mens sola svir av det som er igjen.

Nå har vel strengt tatt Mars atmosfære og tyngdekraft. Tyngdekraften vil være til stede selv om det ikke er et magnetfelt. All masse har "tyngdekraft" på annen masse. Vi merker ikke det på noe andre objekt på jorden, da det er snakk om så ufattelig lite, og ikke minst det at jorden er så ufattelig mye tyngre enn alt annet (les newtons lover).

Skrevet

Det stemmer vel det du sier Werner, jeg skal ikke prippe på det.

Men en annen ting når det gjelder Mars, Det er en rød planet.... Kommer rødfargen fra jern i grunnen som har rustet? I såfall måtte det engang ha vært Oxygen der, ingenting ruster/oxyderer uten Oxygen naturligvis. Mulig det er en annen grunn til at planeten er rød. Correct me if i'm wrong.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...