Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Någon som varit i Tokyo / Hong Kong och vet vad som gäller när man flyger tillbaka till Sverige med någon av följande artiklar inhandlade där nere.

- Mobiltelefon

- Kamera

- Rakhyvlar

- Xbox m.m

Hur det blir med tull & moms om paketen skulle vara öppnade vs stängda ?

Skrevet

Jeg kjøpte Canon EOS 40D med 17-85mm i Tokyo for ca. 9000-9500kr på en duty free butikk i byen. Ikke noe problemer med toll hos meg hvert fall. Hadde den med på flyet. Tror også butikken la et lapp i passet mitt at det ble kjøpt tollfritt.

Skrevet

Playstation 3 er sonefri, vil si at vis du kjøper konsollen i Japan funker norske spill på den.

Skrevet
  • Forfatter

Ska ringa tullen på Måndag men tanken var väl att åka ner och handla lite elektronik åt kompisar som ville ha hem saker.

Några på jobbet skulle ha PS3 b.la. De delar på priset för flyget ner så why not. ;)

Skrevet
  • Forfatter
Canon EOS 40D er lik den du får i Europa og ' date='tror jeg. Den kommer hvert fall på norsk. Eneste forskjellen er laderen. [/quote']

Det som är lite "jobbigt" är om man ska leta billig elektronik i Japan eller USA , är ju att det inte heter likadant alla gånger.

EOS Digital Rebel XTi (USA) eller EOS Kiss Digital X (Japan) = EOS 400D i Europa.

Dollarkursen är ju väldigt låg nu, så kanske lönar sig att titta efter elektronik i USA. Tydligen ingen tull och moms på Kameror till Sverige. Men ska kolla upp det där.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …