Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden bruker jeg Canons EF 80-200mm 1:4,5-5,6 II, når jeg trenger zoom. Jeg lurer på å bytte til EF 70-200mm f/4L USM, men er usikker på hva jeg kan få av et sånt bytte, det eneste som slår meg er at blenderåpningen er en tanke større på sistnevnte.

Er det noen av dere med litt peiling som kan si noe om dette, vil det ha noe å si for bildekvaliteten, eller er det bare blenderen som forandres?

Skrevet

Du får jo også USM på den sist nevnte, jeg føler at det utgjør forskjell når jeg skal fotografere ting som beveger seg fort.

Utenom det så har alle L objektivene til Canon blitt godt omtalt. Vidar har det samme objektivet. Han kan mulig si noe her... :grin:

Skrevet

Du blir å merke stor forskjell på det objektive du har nå og et L-serie objektiv. Jeg har et EF-S 17-85 4-5.6 IS USM og et EF 70-200 2.8 USM. 70-200 objektive gir mer farger og skarpere bilder enn 17-85 linsa selv om sistnevnte er et veldig godt objektiv det også. USM er også en stor fordel, som gir lynrask og lydløs fokusering.

Skrevet

Hvis du ser bort fra at selve objektivet er mye bedre kvalitet så er det også fordelen at du har samme blender overe hele zoom området 4. Dette er spesielt viktig når du tar bilder og kameraet IKKE står på GRØNN (AUTO) for la oss si at du velger en blendre som du vil ha, så endrer lukker seg etter forholdene, så vil det funke fint selv om du tar masse bilder på kjappen med forskjellig brennvidde.

Skrevet

Jeg har et EF-S 17-85 4-5.6 IS USM og et EF 70-200 2.8 USM. 70-200 objektive gir mer farger og skarpere bilder enn 17-85 linsa

hmmm kanskje ikke så rart likevel, her har du et f4 kontra et f2.8 altså et mer lys sterkt objektiv og ergo flere detaljer i bildet slik jeg forstår det.

Men jeg er jo kjent for å ta feil da.

Skrevet

At blenderen er F2.8 trenger på ingen måte gi skarpere eller mer fargerike bilder nei.

Og, som mange har nevnt er det nok ikke bare blenderåpning du får her, Andreas. Det er også bedre fargegjengivelse og skarphet, samt byggekvalitet ikke minst.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...