Gå til innhold

Assassins Creed i postkassa...


Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er jo sykt realistisk' date=' gratulerer.[/quote']

Du har tydeligvis ikke spilt det...

 

Har spilt endel nå, og inntrykket så langt er godt, det er ikke Metal Gear, but then again, what is? Endel småting jeg syns burde ha vært gjort annerledes, men det kan hende at det går seg til utover i spillet.

Skrevet

Fikk meg et par timer spilling i kveld, og spillet er SWEEEET! Deilig grafikk med herlig vold og kontrollene satt med det samme. Når jeg sier vold, så er det ikke for mye av det, man bør nemmelig ikke gjøre noe som vekker mistanke. Men noen må bare dø...

Syns jeg måtte "blende" litt vel mye på veien til Damaskus, og tårnene som skal bestiges ble litt repetative.

Føler at det kommer veldig mye mer etter hvert.

 

PS: Trodde spillet hadde flippa i begynnelsen. Artig vri. At spillet hadde den moderne bakgrunnshistorien eller hva jeg skal kalle det, har jeg ikke fått med meg noe sted. Det er en hemmelighet utviklerene har holdt godt gjemt.

 

Tro det eller ei, så frøys spillet rett før Damaskus. Har hatt så mye kødd med FSX på Vista Ultimate forrige helg, at jeg trodde min kvote med herk var oppbrukt for en stund. Mistenker at PS3en står i en hylle slik at den får for lite kjøling.

Timingen var grei i det minste. Hadde tenkt å slutte av for kvelden uansett.

 

Kan nevne at spillet jeg fikk var en type limited edition tror jeg. Det kom i metallboks med en DVD full av snacks og en tegneserie som jeg ikke skjønte noe av før jeg kom i gang med spillet. Fiiiin boks.

 

Har ikke spillt noe særlig Metal Gear de siste årene, men dette er vel det beste av grafikk jeg har sett på konsoll. På FullHD 40" og med digitalimportert surround manglet det ingenting på inntrykket.

Skrevet

Har nå fått spillt 10-12 timer og kan gi en grei beskrivelse av spillet.

Uttalte meg her etter å ha spillt ca. 2 timer, å må si at spillet har utviklet seg en god del siden da.

Skal ikke røpe begynnelsen, for den var ganske fiffig og uventet.

 

Den første tiden ble litt repetativ med klatring av det som føltes som mange tårn som så kliss lik ut. Det blir mye klatring etterhvert også, men tårnene byr på forskjellige utfordringer. Det kan av og til være vanskelig å se hvor man skal komme seg opp, og det er et tårn jeg enda ikke har funnet ut av. Tårnene må man opp i for å få fyllt ut kartet og dermed finne oppdrag.

Kampsystemet virket også litt kjedelig i starten, men for hver "boss" du klarer, får du nye evner i kamp, våpen og liv.

Nå etter 5 bosser har jeg ganske mange triks på lur, og kampsekvensene er av det heftigse jeg har sett. Faktisk må jeg til filmens verden for å overgå dette. Skjønner faktisk at dette spillet har 18 års aldersgrense... eller anbefalt iallefall. Det er ganske blodige greier. Tar man en bra combo, får man avslutningen av drapet som filmsekvens. Filmsekvensen varer type 2 sekunder og man legger egentlig ikke merke til det. Det skal liksom være sånn, og det er skikkelig bra.

 

Man har en funksjon som er å blande seg inn med befolkningen for å gjemme seg fra vakter. I starten syns jeg at man måtte bruke denne alt for mye slik at spillet ble treigt. Det går nemmelig ganske sakte mens man "blender". Har inntrykk av at det var mest i starten for å gi oss et godt innblikk i hva man kunne bruke det til. Nå bruker jeg ikke det noe særlig, men MÅ bruke det av og til.

 

Skal jeg krysse en by, skjer det i akrobatiske byks over tak. For å si det sånn, så foregår missions på gatenivå, mens transportetappene går over tak. Blir jeg busta, så prøver jeg også å komme meg opp på tak fortest mulig for å klare å slippe unna. Vaktene er gode å klatre også, så du er på ingen måte "vel i havn" på taket, men opplever det som lettere å stikke fra dem der.

 

Missions er bygget opp slik at du får et oppdrag fra Sjefen. Sjefen er i hjembyen, mens missions skjer i andre byer: Damaskus, Jerusalem o.s.v. (etter første oppdrag slipper du å ri mellom byene, noe som tar lang tid) Når du har kommet deg til byen, tar du kontakt på den lokale assasin-klubben, mordkontoret blant venner.

Der får du beskjed om hvem som skal tas av dage. For å kunne komme til denne bossen, må du utføre noen småoppdrag for å skaffe info om hvor og når du kan slå til. Disse oppdragene kan være avhør, lommenasking... småting som ett og annet snikdrap.

Etter småoppdragene stikker du innom mordklubben og får endelig tillatelse for å ta ut bossen. Lykke til.

 

Spillet er et av de klareste 6'er terningkast jeg har vært borti. Overrått!!

 

Skrevet

Tenker på at de avslører hele sci-fi-twisten i spillet i anmeldelsen sin...

 

Har spilt igjennom spillet nå, og sitter egentlig med litt blandete følelser, på den ene siden syns jeg spillet var bra, men på den andre siden føler jeg at det ikke nådde helt opp til potensialet det hadde...de ni hovedoppdragene blir temmelig langtråkige etterhvert, da man skal gjøre så og si det samme i hvert av dem, og det er litt for lett å stikke av etter at man har utført oppdraget. Jeg syns heller ikke historien var noe særlig å skryte av, sci-fi-delen virker dog mer interessant enn den delen av historien som foregår under korstogene, så det blir interessant å se hvordan den utvikler seg videre i det neste spillet.

 

Det hadde heller ikke skadet om de hadde brukt et par måneder ekstra på å fikse bugs, for det var det mye av, og at spillet tryner i tide og utide er egentlig helt uakseptabelt for et spill som skal være ferdig.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...