Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Hva er det som skjer der da?

Det sies at det er kokken som går igjen

Mulig det er flere, men det hevdes sterkt at forfatteren Sven Elvestad (6.09.1884-19.12.1934) går igjen på det rommet. Han døde også på dette aktuelle rommet.

Skrevet

Som mange kansje husker, så var det mye bilulykker i Sande i vestfold før de åpnet den nye veien. Rykte gikk på at det var spøkelser som var skyld i at det ofte smalt på samme sted. under den broa mellom shell og texaco.

Skrevet

Nes Kirkeruiner

Nes_kirkeruiner_3.jpg

Vel stedet har gitt meg frysninger og mareritt ved flere anledninger. Det hele kan virke morro, spennende og til tider veldig absurd, men jeg kan love dere at ting skjer der og det skjer rimelig ofte også. Det tragiske i denne historien er at min gode venn og kamerat ble i en periode psykisk skadet av et veddemål vi hadde med han. Han kom seg riktig nok etter en kort behandling på psykisk avdeling på SIA, men han er merkelig nok ikke helt den samme gutten.

Hva som skjedde med han fikk vi dessverre ikke vite, og det enda merkligere er når vi spør han om det eller prøver å finne ut hva som skjedde så kan man tydelig se hvordan han går inn i seg selv, lukker seg mot omverden og klart viser et rar form for beskyttelse. Tragisk ja, for han er jo en meget god venn da.

Men over til hva som faktisk skjer er historien som går igjen og " skikkelsen" eller tilstedeværelsen som er der og den har et navn...

Finkenhagen

Vel buhu tenker dere nå he he, Tom din gamle luring. Vel troen har man i kirka og i barnesinn, men for en person uten religion eller av den vitenskapiske sort vil få seg en hårreisende og guffsende opplevelse der etter klokken 23. Det kan være tilfeldigheter eller annen betydning at det står et solid beskrevet skilt som er noe av det første man møter på grusveien til kirkeruinene hva det står følgende å lese...

" Alt opphold etter klokken 23 gjøres på eget ansvar "

Hvorfor? vel tror neppe min historie skremmer noen så dere må neste kjenne det på kroppen selv, men for å si det sånn så er 17 minutter det lengste jeg har hold ut alene der, hvorpå 5 av dem var på alteret.... Til info holdt kameraten min ut hele natten og hvorpå vi fant han sammenkrøpet i fosterstilling 500 meter vest for kirken knappe 10 meter fra kår boligen til mr Finkenhagen dagen derpå.

Ja han vant det 1000 kroners veddemålet, men ærlig talt tror jeg han ikke trengte de penga for å si det sånn.

Hva skjer der ca?

Vel i korte drag hva jeg har opplevd og jeg kan kun snakke om det for min egen del da Nes kirkeruiner er noe man må oppleve selv og i ettertid blir det bare en ting mellom de som har vært der, som for øvrig begynner å bli generasjoner nå.

1. Hr. Finkenhagen bodde sammen med kona der, og som kirketjener fikk han etter historien en oppgave med å ta vare på ofrene til kirken og det gikk han til hodet. Han drepte sin kone og sin hund og sine to små barn. Det er han og hunden man lettest kan merke rundt kirke området, men om man går forbi det lille huset og ned mot utedoen kan man klart og tydelig høre barneskrik.... Huff grøsser bare ved tanken og hårene på armene reiser seg med kvalmen....

2. Ved flere anledninger merket jeg synke områder i gresset. Dette er forøvrig et rareste jeg har opplevd i mitt liv, for det var helt klart hender på leggen og rundt tåa på skoen. Kjente også klart og tydelig at jeg sank nedover i gresset. Jeg trynet selvsagt og forsvant fra ruinene den kvelden litt fortere en da jeg kom.

Noen har klart å ta en bilde det mener kan være av hr. finken hagen, men pga. dårlig lys og forsøk med å rette det i photoshop ble det sånn, ps. De mener enda det ikke var noen der når bilde ble tatt.

juelma-ansikt-hand.jpg

Det røde nederst til høyre er gjerdet som vist på dette bildet

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Nes_kirkeruiner_1.jpg

Vel noen beskriver det også slik

Du kjenner det når du går gjennom porten i gjerdet ned til skogkanten og det blir verre dess lengre ut på neset mellom glomma og vorma du kommer. Det har ingenting med dette lille huset å gjøre. Det siste stykket gjennom syklig forvridd og tett krattskog er sinnsykt skremmende i mørket selv om stien er bred og åpen. Vell ute på pynten gir følelsen seg selv om man kan føle ondskapen stirre på deg fra den mørke skogen. Å gå tilbake gjennom dette i mørket er verre når du vet hva som venter der, men det er kun en vei tilbake.

Du er virkelig tøff hvis du klarer å tilbringe en kveld der inne i småskogen. Jeg måtte hvertfall dra den klamme følelsen av bein og armer som et slags kaldt slim når jeg kom ut derfra i halvmørket. Beina føltes tunge som om de vasset gjennom en myr.

Jeg tror neset mellom glomma og vorma var et offersted i hedensk tid og at dette er grunnen til den mørke atmosfæren. Som kjent ble kirkene ofte bygget nær hedenske tilbedelsessteder for å knuse den gamle relgionen.

I 1770-årene gikk det et stort jordras der som tok med seg store deler av kirkegården ut i glomma, de fant kister flytende så langt sør som fetsund.

Kirke historie

Jeg har fått bekreftet at det lå et offersted for den norrøne guden Ullr på neset mellom Vorma og Glomma. Det ligger også en gård der som heter Ullershov som har vært bebodd siden 600-tallet. Stedet var et tingsted og relgiøst sentrum i norrøn tid. Jeg vet ikke hva slags offer som ble gitt til guden Ullr, men slike tingsteder var også der man avgjorde rettvister, i verste fall ved sverdkamp, man søkte også hevn for blodskyld og andre alvorlige forbrytelser.

Ble litt mye dekkende dette, men man blir lett engasjert når man har opplevd saker som ingen vil normalt tro. Så mitt tips til dere, ta dere en kjapp tur mot Vormsund og Nes Kirkeruiner en sommer kveld og ankom stedet ca 23 gjerne helst litt over.

Så tar vi praten etter besøket...

Og ps... 1000 spenn til den som overnatter der alene fra elve om kvelden til syv om morgenen...

Losby historien ønsker jeg ikke å snakke om, men om faren til kameraten min har bildene enda, skal jeg prøve å poste dem, de snakker mer eller mindre for seg selv.....

PS det er i bildepapir format fra ca begynnelsen av 80tallet

Skrevet

Småekkel historie du har der. I det hele tatt et interessant tema. Har selv opplevd en del ting jeg ikke kan forklare. Er ingen som skal komme å si at feks jeg er gal for jeg har sett et spøkelse, for det er ingen som kan avkrefte at det finns spøkelser. Men det er jo helt klart mange hendelser som er ren innbilning. Tror man hardt nok på noe så tror man det er sant til slutt.

Skrevet

Les mer om spøkelsene på Losby på

http://www.losbygods.no/documents/Kompletthistoriesett2007.doc

og scroll til avdelingen "Husspøkelser"

Gårdsbestyreren i østre fløy

Andreas Lumholtz eide godset i en kort periode etter Karen Cudrio på slutten av 1800 tallet. Han drev godset til konkurs, og hans gårdsbestyrer hang seg i sitt soverom, i sengestolpen i østre fløy. Rommet lå der forværelse til Andreas Lumholtz’s møterom i dag. Det er også kalt det ”Blå rommet”. Det er kald stemning i rommet, og man kan fort få frysninger når man går gjennom det. Spøkelset i østre fløy har vært viden kjent i kommunen i snart 200 år, og er omtalt i Lørenskogs bygdebok.

Rett nedenfor den østre fløyen går hestekjerreveien. Veien som godsfolket brukte gikk på vestsiden av godset, hestene fra sagbruket måtte bruke hestekjerreveien. Det sies at hestene reagerer ofte voldsomt når de rir forbi huset, og av og til nekter plent å fortsette.

Fruen på Losby

Etter nesten 70 år av sitt liv på Losby Gods, er det nesten en selvfølge at Kathrine Boecks sjel sitter i veggene på godset. Hun har satt sitt preg på nærmest alt av interiør og stil på godset, og det er i hennes ånd vi i forsetter Losbys glanstid, etter 40 års opphold.

Som nevnt tidligere har hun alltid hatt en finger med i spillet når det dekkes og dekoreres til fest. Det har vært kommentarer fra både gjester og ansatte at det streifer en eim av vanilje gjennom rommet. Fruens karakteristiske vanilje parfyme var mye omtalt av tjenestepikene, og kunne tydelig merkes etter at hun hadde vært i rommet. Det ser imidlertid ut som om hun er ganske fornøyd med dagens forhold, fordi hun protesterer sjelden med hvordan vi gjør i stand til gjestene våre.

Den ulykkelige tjenestepiken

Den minst omtalte og kanskje mest uvisse spøkelseshistorien på Losby Gods er historien om den ulykkelige tjenestepiken. I den vestre fløyen holdt tjenestepikene til. I dag har vi møterommene ”Pikeværelse” og ”Tosten Arnesøn” i dette området. Trappen opp til Haakonsuiten er en del av tjenestetrappen, der kun tjenestefolket gikk. Det var strengt forbudt for tjenestepikene å bruke hovedtrappen. Denne ene tjenestepiken, som gjennom sin jobb hadde mye å gjøre med gjestene ble forelsket i en av de faste stamgjestene hos Boeck paret.

Den unge herremannen gjengjaldt tjenestepikens kjærlighet og deres forhold ble kjent. Dette tålte ikke godseierene, da dette var utenkelig på denne tiden, å mikse mellom klassene på den måten. Den unge mannen ble bedt om å ikke returnere til godset, og tjenestepiken fikk sparken. Hun reagerte med fortvilelse og valgte å ta sitt eget liv i sin utkåredes soverom. Hun går igjen ved å vise sitt speilbilde og ikke ditt eget når du titter ut gjennom vinduene i den østre fløyen på natten.

Håkon

Skrevet

Hun reagerte med fortvilelse og valgte å ta sitt eget liv i sin utkåredes soverom. Hun går igjen ved å vise sitt speilbilde og ikke ditt eget når du titter ut gjennom vinduene i den østre fløyen på natten.

Ikke bare det, men på bildet faren til kompisen min tok i gangen etter trappen opp viser klart og tydelig ei jente som henger i et tau fra taket ca midt i gangen uten for rommet som skal ha tilhørt mannen hennes.

Skrevet

Den varer i 7 minutter. Men er du smart så ser du hele. Det virker ikke som dette er satt opp. Har du det travelt, så spol fram til 4 min. Da begynner det å skje ting!

Riktig nok fake om man skal tro author, men ekkel nok ja og helt enig.

Welcome!

Sintra Ghost VideoMy name is David Rebordão and I am the author and producer of the short film “A Curva”. After months of speculation, stuffed of fantastic theories about the film, the moment of the revelation arrives.

This website was created for you to know all the truth about the facts that gave rise to the most watched Portuguese short film of all time. Despite of several versions of the film that exist of for free download by available to all cybernauts, in this website you can acquire the complete version with twelve minutes of duration in DVD.

The DVD brings also an interview where I am going to relate all the trial of creation, my reactions about the spread of the film all around the world, the several forums that were created to talk about of the film, and to all the stories that were created from the imagination of the cybernauts. I also reveal the strategy that was behind the creation of the film, always with the objective of calling attention of the public for the others projects that are being developed.

I am going make movies for people; movies that can amuse.

http://www.acurva.net/encomendar.php

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Har sett litt rundt dette temaet nå og vis dere leser litt på linken fra Freakforumet så vil dere finne veldig mye info, spessielt fra Lier Mentalesykehus. Har et bilde her som er tatt ut ifra en video som ble filmet på Lier av noen som var der på natten eller dagen husker ikke helt, men ihvertfall kjempe creepy, de som filmet oppdaget det ikke mens de var der, dette er blitt sett i etter tid, HER er bildet ;) Detter er ikke redigert, har lest KJEMPE mye angående denne filmen.

PS: Bilde er skummelt, fikk helt gåsehud når jeg så det.

Skrevet
Har et bilde her som er tatt ut ifra en video som ble filmet på Lier av noen som var der på natten eller dagen husker ikke helt' date=' men ihvertfall kjempe creepy, de som filmet oppdaget det ikke mens de var der, dette er blitt sett i etter tid, HER er bildet ;) Detter er ikke redigert, har lest KJEMPE mye angående denne filmen.

PS: Bilde er skummelt, fikk helt gåsehud når jeg så det.

Mennesker med sinnsykdom kan noen ganger både virke og se noe skumle ut på mentalt friske hvis man ikke vant til det Aleksander. Det er derfor de er på sykehus og under behandling som denne karen eller jenta her sanns. er (litt vanskelig å se kjønnet sikkert med sånt et elendige bilde).

OT, men bildet der ga assosiasjoner til et menneske jeg har sett på et eller flere malerier av Edvard Munch malt i en periode der han selv var sinnsyk..

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Men har jo sett filmen og stoppet den selv, ser jo FLERE ansikter.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Nei nei, det sies at narkoene har forsvunnet. Har et annet bilde som det vises en jente i øverste etasje i vinduet. PICT2447.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...