lars strømsnes Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Hvem vinner den siste kvalifiserings kampen tror dere? Som speekeren brukte å si på aspmyra: Måtte det beste hjemmelaget vinne! Siter
Stian Rolandsen Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Håper det beste hjemmelaget vinner, men det kan like fort ende med 0-1 og ekstraomganger og mer. Jeg tror derimot at Glimt har det som skal for å slå Odd på Aspmyra av en enkel grunn. I Skien fikk begge lag en spiller utvist. Glimt fikk Thomas Jacobsen utvist mens Odd fikk Tommy Svindal Larsen utvist. Man trenger ikke være fotball-ekspert for å vite hvem av de to som er viktigst for hvert sitt lag. Svidal Larsen er en meget viktig spiller for Odd som laget er veldig avhengig av. Han styrer midtbanen og er en utmerket ballfordeler. Thomas Jacobsen derimot er en unggutt som ikke akkurat er en avgjørende spiller for Glimt, enda i hvert fall. Han har potensialet til å bli en like viktig brikke i Glimt sin midtbane som Runar Berg er og har vært i mange år. Så det er den største forskjellen og kanskje den avgjørende. Odd har ikke sin viktige midtbanegeneral, det har fortsatt Glimt i Runar Berg. Glimt kan erstatte Jacobsen med Olav Råstad, en spiller som har alle forutsetninger for å faktisk heve laget i forhold til når Jacobsen spiller. Mens Odd ikke har noen klare spillere som kan komme inn å erstatte Svindal Larsen, i hvert fall ikke på papiret. Ser man bort fra denne analysen så blir det, uansett hvor man snur å vender på det, en nervepirrende kamp for begge lags supportere og uten tvil den viktigste kampen begge disse lagene har spilt på mange år. Kampen er i grunn helt åpen. Siter
Erik Karlsen Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Fevang er odd beste spiller. Jeg regner med at Odd klarer det. Siter
Roger Johannessen Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Fevang er odd beste spiller. Fevang er god ja, men pokker t grisespiller ska du leite lenge etter.. Sikter til den stygge taklinga han hadde på Ruben Imingen i sommer da Odd møtte Glimt i treningskamp.. Ett under at han bare fikk gult kort på den. Ellers tror eg nok som nordlenning at Glimt klare dæ her. Så får vi nord-norsk derby igjen til neste år. Siter
Erik Karlsen Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Du kan ikke dømme en spiller etter en grisetakling. Hvis jeg ikke husker feil så fikk en bodø spiller rødt kort. Så han er da en dårlig spiller han da. Svindal fikk måtte også forlate banen. Jeg skal være enig med deg at den taklingen var stygg, men det er dommeren som dømmer det han ser der og da. Jeg har sett verre taklinger. Siter
Magnus Wiik Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg tror Glimt vinner lett. De er mye bedre enn formkurven viser, hvis man ser på lagoppstilling osv i de siste kampene i adecco så viser den at det har vært reint tøvspill for å forvirre Odd, som garantert har vært på banen og sett dem. Glimt er et av de beste lagene i Adecco, Odd et av de dårligeste i Tippeligaen, og norsk fotball er så jevn at jeg vil påstå at et godt adeccolag generelt sett er bedre enn et dårlig tippeligalag. Det er ikke uten grunn at NFF vil utvide Tippeligaen med to lag! Siter
David Gabrielsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 ...Det er ikke uten grunn at NFF vil utvide Tippeligaen med to lag! sannsynligvis allerede i 2009 vil vi ha 16 lag i tippeligaen Siter
Roger Johannessen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 å blir det så er det ingen lag som rykker ned neste sesong Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 - Velkommen til Bodø, Morten Fevang Siter
Erik Karlsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Jeg synes det er ille når en klubb må ty til sånne løsninger for å komme tilbake til eliteserien, Men den som ler sist ler best :-) hehe Siter
Magnus Eliassen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Det som er synd er at Fevang kunne ødelagt en lovende spillers karriere med sin tankeløse idiotiske takling. Odd er og blir et lag uten sjel og har ingenting i tippeligaen å gjøre! Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Hør hva dere sier da :grin: Dere hater Fevang for hans tankeløse og idiotiske takling, som helt riktig var stygg etter hva jeg har hørt. (jeg har ikke sett den selv faktisk). Men tror dere virkelig at Fevang MENTE å gjøre det. Kommer det klart frem av videoen at han bevisst takler grovstygt MED VILJE, eller er det en typisk dårlig timet takling som desverre ble veldig grov? Jeg vet at Fevang har en tøff spillestil, men som han har uttalt seg tidligere, hvis han ikke går 100% inn i enhver situasjon, og er skikkelig tent, så har han ikke noe på fotballbanen å gjøre.. Den som benekter at Fevang er en dyktig fotballspiller vet ikke hva han snakker om. og skal man hate en person fordi han gjør noen grove feil i sin karriere? NEI! Den Gule Horde er rett og slett barnslige.. Ta heller å finn på noe morsomt for deres egne spiller, Erik hoftun, landets mest klysete spiller, som MED VILJE holder og sliter i spissene i hver eneste kamp. Selvsagt er det er forskjell på ufarlig holding, men han klysa der er jo bare en kødd, jeg liker å tro at Fevang bare var veldig uheldig. Jeg er rimelig sikker på at Ove "ODD" Flindt Bjerg har funnet ut av hvordan vi skal kneble det tafatte Glimt laget. La oss bare endelig håpe vi får en dommer som vet hva han driver med. Lykke til Bodø-Glimt, det vil dere trenge! Og til glimt-fans... Bruk mer energi på å STØTTE deres eget lag, fremfor å kaste bort energi på andre tippelags-enkeltspillere.. Oddrane er proffe, under kampen er slike barnsligheter lagt på hylla, da er det FULL FOKUS på det som betyr noe på banen. Vi får se Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Proffe supportere... nå har jeg hørt det også :grin: . Nei, hold deg til å uttale deg på generell basis, Frode . Å kalle DGH for barnslige etter mottagelsen på flyplassen sier sitt om din holdning til supporterkultur. Var det noen som opptrådte direkte barnslig i dag, så var det deres egen "Gammel Dansk", Ove Flindt Bjerg. Som ikke bare lar en stille folkemengde vippe ham av pinnen, han går til og med ut i media og serverer løgner (les: påstander om at han ble dyttet på vei til bussen). Og når vi først er inne på emnet "barnslig". Hvordan forventer du at din karakteristikk av Erik Hoftun skal tolkes? Spar meg, du farer med vått løskrutt :grin: . Du sier vi skal bruke mer energi på å støtte laget vårt. Vel, det er nå en gang begrenset hvor mye energi en kan legge i å støtte laget når dem ikke spiller. Ingen skal si at vi ikke har klart (om ikke med målbevisst hensikt) å rette mediefokuset bort fra Glimt og over på en stresset Odd-trener. Vær du sikker på at vi er klar tid dyst når fløyta setter i gang de siste 90 minuttene . Velkommen til Bodø skal dere være, både spillere og supportere. Håper dere har pakket kofferten med langbukser og vanter, for dette kommer til å bli en kjølig affære. Jeg synes det er ille når en klubb må ty til sånne løsninger for å komme tilbake til eliteserien' date=' Men den som ler sist ler best :-) hehe [/quote'] Djees... Pkt. 1: Det er ikke FK Bodø/Glimt som stod for dette, det var den uavhengige supporterklubben. Pkt. 2: Det er ikke mottakelsen som får oss tilbake til eliteserien, det er spillernes prestasjoner på banen. Pkt. 3: Jepp, we'll see about that... Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 OK, en liten missforståelse her, når jeg sa "oddrane er proffe" mente jeg selvsagt ikke "oddrane" supporterklubb(de gærne folka som kanskje får vilja si hvis de roper litt saktere, ODD-DRA-NED, da mente jeg ODDRANE som i fotballaget, spillerne og trenern. Når Fevang står på banen imorra, tror jeg ikke han ofrer en tanke på det som skjedde på flyplassen. Så å gi Fevang en slik velkomst i Bodø er rett og slett barnslig ja. Og da mener du altså at jeg har holdningsproblemer? jaja.. Min karakterestikk av Hoftun var bare for å fortelle at DGH kaster stein i glasshus. At DGH prøver å henge ut Fevang når de har Norges største klyse i sin egen stall.. Det er min mening, og jeg tror ikke du finner så mange tilhengere av han andre steder enn i RBK og Glimt heller. Men han blir da ikke møtt med svære bannere hvor man hinter til sånt, gjør han vel? Han ble hvertfall ikke det i Skien, til tross for at han er den vi "hater" mest. Nå er jeg på tynn is her, men jeg tror det var han som med strake armer dytta en Odd spiller inn i en annen Glimt spiller på tampen av kampen i Skien innen for 16meteren, og dermed ble snytt for straffe. Stresset Odd trener???? Hello, det er den mest avslappende treneren jeg har sett. Han kunne fått selv ICEMAN til å virke stresset.. Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Nå er jeg på tynn is her' date=' men jeg tror det var han som med strake armer dytta en Odd spiller inn i en annen Glimt spiller på tampen av kampen i Skien innen for 16meteren, og dermed ble snytt for straffe.[/quote'] Du er på tynn is, ja . Såvidt jeg husker var det Pavel Londak, vår keeper, som gjorde det. Men jeg skal ikke si noe på at det var en meget uheldig hendelse som dere klart skulle hatt straffe på. OK, en liten missforståelse her, når jeg sa "oddrane er proffe" mente jeg selvsagt ikke "oddrane" supporterklubb(de gærne folka som kanskje får vilja si hvis de roper litt saktere, ODD-DRA-NED, da mente jeg ODDRANE som i fotballaget, spillerne og trenern. Da er vi mer på bølgelengde. Tviler ikke et sekund på at spillere og trenere er fokusert på jobben de har foran seg. Kan til og med strekke meg så langt som til å si at Fevang virker som en helt grei kar utenfor banen . Derfor er det synd at du, og store deler av Bodøs surmaga befolkning, tar vår lille gest på flyplassen så alvorlig. Siden du refererer til Odds supporterklubb på den måten, går jeg ut i fra at du ikke tilhører dem. Jeg tør derfor påstå at du kaster vel så mye stein i glasshus når du, som utenforstående, rakker slik ned på supporteraktiviteter. Det var verken mobbing, håning, eller på noe vis uthenging av Fevang. Det var enkelt og greit en humoristisk gest fra vår side. Alle uttalelser fra Flindt Bjerg i media om at det var en amper stemning og at han ble dyttet omkring, er ikke annet enn en gedigen løgn. Derfor må du tar det du leser med en spade salt, før du bruker det som grunnlag for å kritisere. Vi bærer ikke på noen som helst måte hat mot verken fotballklubben, deres enkeltspillere, eller supportere. Alt vi ønsker er litt stemning omkring kampen. Det står tross alt om Adecco- eller Tippeligaen . Stresset Odd trener???? Hello, det er den mest avslappende treneren jeg har sett. Han kunne fått selv ICEMAN til å virke stresset.. Da så ikke du vedkommende på flyplassen i går formiddag. Uttrykket "GÅ VÆK HER" kommer aldri til å bli det samme igjen :grin: . Siter
Martin Dahl Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 http://www.an.no/glimt/article3120463.ece Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Nei jeg kasta glass i steinhus, og det er noe annet... Klart jeg tar det alvorlig.. Jeg ønsker ikke at dette skal bli en trend. Jeg er helt enig med Flindt Bjerg om at dette er upassende å gjøre på en flyplass.. Bruk det gjerne under kampen og oppvarminga, men ikke på flyplassen når de ikke er "på jobb". Jeg håper bare Glimt får svar på tiltale ikveld. Lykke til :grin: Nok et barnslig men dog alvorlig tilfelle.. La nå spillerne få forberede seg uten slike tåpelige forstyrrelser. Rettferdigheten vil seire! Siter
Erik Karlsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 En ting er sikkert, og det er at jeg skal benke meg foran tv med noe god mat og avslått tlf. Siter
Erik Karlsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Nå synes jeg det går for langt http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184135 Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Blås nå for guds skyld ikke dette ut av proposjoner. Klokke-hendelsen har ingen ting med verken Glimt eller DGH å gjøre. Supporterklubben tar tydelig avstand fra en så hodeløs handling. Men fra alvor til spøk. Hvem i all verden mistenker en vekkerklokke for å være en bombe. Vi lever fremdeles i Norge, ikke USA :grin: . Siter
Stian Rolandsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Gratulerer til Glimt. Da er det bare å begynne å stryke RBK-trøya mi å gjøre meg klar for, ihvertfall en, RBK-kamp i Bodø neste år :grin: Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Digg at Odd blir med oss ned!!! SPESIELT etter at de skrev noe sånt som "Solér, god tur ned. Vi ses aldri igjen!" på et banner. Herlig Bodø/Glimt, fullt fortjent, og lykke til i Tippeligaen Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Men den som ler sist ler best :-) hehe Det er ikke meningen å gni salt i såret... nei, forresten, det er absolutt meningen . Den siste latteren har aldri smakt så godt... Lykke til i Adecco. Sørg for å feste leggbeskytterne skikkelig, det er en krig der nede :grin: . Siter
Daniel Larsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Ikke at jeg er så interessert i fotball, men det var jo ikke så gøy for oss her i Skien. Det er sikkert Jeg hater Bodø/Glimt :grin: Valgte å legge noe av det jeg skrev i en spoiler, med tanke på sikkerheten Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Det er ikke noe annet å gratulere! Vel fortjent seier utifra det jeg hørte på radioen. Siter
Andreas F Berger Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg kan vel bare gratulere! Lykke til i Tippeligaen. Neste år kommer Moss etter :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.