Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Pakka kom i dag, men har ikke fått sjansen til å slenge disken inn i maskina før nå. Installert og spilt litt. Og ut i fra de missions jeg har prøvd er det ikke annet enn en soleklar arvtaker etter Battlefield 2, men med CoD4 sin nye fysikkmotor og ikke minst grafiske kvalitet - og i tillegg en fengende historie. Har stor tro på at dette kan bli en slager blandt folket dersom de er åpne for et nytt FPS med krig i dagens drakt.. Hoooah! Måten de har implementert basic training på er helt fantastisk! Man har maksimalt 60 sekunder å gjøre den løypa på - jo bedre man presterer, jo høyere vanskelighetsgrad må du spille på. Jeg greide den på 30 sekunder, og spiller den som "regular". Første oppdrag var helt.. WOW! Jeg har ALDRI spilt noe som har fått meg så forbanna engasjert i FPS før! MÅ PRØVES!! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Bra spill ja, men altfor kort! Jeg spilte igjennom hele spillet på "regular" i går kveld...men selv om det hele tok i underkant av fire timer, så var det i det minste fire gode timer. Den beste delen med hele spillet må være den hvor man sitter som "gunner" i AC-130en og gir støtte til troppene på bakken, det var utrolig artig, og ikke noe man har sett altfor mange ganger i tidligere spill. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2007 Forfatter Skrevet 8. november 2007 Helt enig! Det var dødskult! Til tross for de grusomme scenene man lagde på slagmarken, ga det mersmak, og er kanskje en av de oppdragene jeg kommer til å spille om og om igjen. Det var dødskult hvordan de har greid å gjenskape den effekten - "som sett på TV" - spør du meg.. Siter
Geir Teigo Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Er det ikke veldig "lagt opp"? I alle de tidligere spillene har man ikke mulighet til å gjøre som man vil. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. november 2007 Forfatter Skrevet 8. november 2007 Jo - det er linjært hvor man skal hen fra sjekkpunkt til sjekkpunkt - men det er ikke dermed sagt at du IKKE får det gøy Nå kom min forbannelse over spillet.. Var i en mission i sted - maskina ble nok litt sur - I have no idea.. Den gikk i svart og restarta seg - ergo - jeg mista all progress gjennom spillet, og må derfor starte fra scratch fra prolouge og training og alt som er. *argh* All though, det er jo gøy å spille, men dog.. hmf.. Siter
K L Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Men hvordan er multiplayeren, det er jo det som teller ? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Kom meg til samme sted i multiplayeren igjen før jeg tok natta. Hoi! Multiplayeren er ikke annet enn fantastisk! Om du har spilt Counter-Strike Source, og sammenlignet det med Counter-Strike 1.6, er det omtrent en sånn forskjell du vil oppleve å få fra Call of Duty 2 eller Battlefield 2, til Call of Duty 4. Grafikken, fysikken, effektene, våpnene og mulighetene. WOW! Dette er renspikka action fra ende til annen. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Jøss, etter den heftige runden som sniper (som var helt utrooooolig fett lagd btw!) gikk spillet rimelig fort mot slutten, og man var plutselig i rulleteksten, og de godene som gjemmer seg etter den, for de som gidder å vente på det. Hohoho! CQB er rått!! Siter
Nicklas Winger Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Fikk det i hus selv i går kveld. Helt fantastisk! Måten spillet flyter på, alle effekter og visuelle detaljer tatt i betraktning, er helt vanvittig! Ja, det er på en måte lineært når man skal igjennom de forskjellige oppdragene, MEN, det finnes flere veier til Roma! Gleder meg bare til å bli ferdig på jobb nå, og komme meg hjem i krigen igjen Ola Haldor, Hvordan funker multiplayer? Kan man spille igjennom missions co-op? Siter
KJ Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Synes det var morro i Tjernobyl, når du fyrte av 50 cal eller 12.7 som vi kaller det i norge. Yeah....i think i saw his arm came off... Det oppdraget hvor du skulle bombe og sånt er noe av det råeste jeg har sett innenfor gaming, det var så realistisk på alle måter at det var nesten litt skremmende. Multiplayer biten var utrolig bra, artig med ranking som igjen ga deg nytt snacks som du kan legge til våpna dine. Du går fort opp i rank, i staten står det 55 min played og jeg er Corporal 1. Og jeg er ikke øverst på lista etter endt runde Må tilbake til Tjenobyl og nevne det at det var ganger jeg fikk gåsehud av det lekre grafiske rundt meg. Dette spillet for en meget høy score av meg. Jeg sitter på en P4 Extreme Edition 3,7ghz(ikke overclocked) og 7800 GTX 256mb, spiller med høye settings og har forbausende god flyt og fps. Husk også å ta defragment etter installasjon, er tross alt på over 8 gb. Merket en forskjell til før defrag. Offtopic...mener å ha hørt i forcen at 12.7 stod for vekt(12,7 kg) og lengde(1,27 meter) på løpet, og kaliber på ammo. Stemmer det eller ble jeg holdt for narr av et befal. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Multiplayer har ikke co-op nei, dessverre. Dette er et spill som lever videre på Call of Duty 2, som mange spiller 3-4 år etter det kom! Det sier vel sitt, vil jeg tro. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Har mine fulle planer om å hunte ned en kopi av dette spillet i morgen, får håpe at enten Elkjøp eller Spaceworld har det på lager! :whistle: Siter
Martin Meyer Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Syyykt spill, er vel det første CoD spillet som har noen form for historie. Kom meg bare til "Charlie don't surf" før folka i klanen min begynte å mase om mp. Multiplayer er så sinnsykt intenst at jeg ble rimelig svett. Startet første runden min med MP5 og fikk "25 kill streak". Tror dette kan ta over for BF2 i klanen. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Vi burde opprette en FS.no clan! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Hehe, det kunne vært gøy! Kanskje noen kunne tatt seg den ære å hostet en FS.no-server, og møtt andre FS-ere under en annen musepeker enn ellers? (høhø, den var tørr... ) Meyer, er du helt skutt i hodet?! Call of Duty og ekstrapakken United Offensive, Call of Duty 2 - og det skulle ikke forundre meg om Call of Duty 3 også - har da en fortreffelig og komplett og ikke minst historisk story, der du er rundt omkring i verden som amerikaner, brite og russer! Om du har gjort leksa di, burde du dra kjensel på en karakter der, Price - han går igjen i de to første, og nå den fjerde. Den tredje tørr jeg ikke uttale meg om, da denne kom ut kun til konsoll - og i tillegg var det ikke Infinityward som gjorde den - og skal visstnok, i følge de som har spilt CoD, være den dårligste i rekka. 1, 2 og 4 er de du bare MÅ få med deg. Siter
Martin Meyer Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Skyter bare andre i hodet jeg:P Husker Price fra de andre spillene, mener å huske at han til og med ble drept på Tirpitz oppdraget i eneren? De forrige spillene synes jeg ikke hadde noe spesielt nytt og fasinerende som jeg ikke hadde sett før (jeg vet hvordan det ender før jeg i det heletatt har begynt på spillet), men det var veldig morsomme spill uansett. CoD4 sin historie er ny, spennede og ikke minst plassert i en annen tid. Må si jeg begynner å bli mektig lei av å slakte tyskere. Historigemessig synes jeg ikke de tidligere CoD spillene kan måle seg med spill som Medal of honor: Pacific Assault og Brothers in Arms. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Har knapt rørt Medal of Honor, så jeg skal ikke uttale meg der - og helt enig - tyskerne er jeg rimelig lei av. I det store og hele vet vi jo alle hvordan det gikk. Det jeg fascineres av i CoD4 er detaljrikdommen! Ikke nok med at det er masse folk å gyve løs etter, men det er så fantastisk masse flotte effekter - f.eks. båten som gynger, som gjør det vanskeligere å navigere seg frem og sikte.. Eller det aller aller siste 'just for fun'-oppdraget etter rulleteksten.. Siter
KJ Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Epilogen ja, har du prøvd den på høyeste diff. No chance. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Har ikke prøvd mer singleplayer. Ble sittende sist natt nå å spille over nett. Holy oakes! Jeg er definitivt hekta! Siter
K L Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Må bare si at dette var bra, synes nå BF2 fortsatt er konge da, men multiplayer her er meeeeget bra! spiller mest search and destroy. Siter
KJ Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Jeg er mye på TV2RANKED 06 TD. Den er såkalt Hardcore, det vil si ikke noe crosshair eller noe info om ammo osv. Er kommet til 2Lt.1 :whistle: Siter
michael8210 Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Spilte demoen nå...fikk den gode, gamle CoD-følelsen. Altså...blir litt sliten etter å ha spilt en stund. Veldig intenst. Dette må kjøpes. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Har ikke prøvd mer singleplayer. Ble sittende sist natt nå å spille over nett. Holy oakes! Jeg er definitivt hekta! Makes 2 of us! Var endel på TV2 #3 servern sammen med en bekjent igår, begge har fått Sniper status, dog har vi kun den værste rifla da. Lå i skaukanten og plukka gærninger Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Final Mission; Byttehandelen er igang og personen på kornet er hovedmålet i Singleplayer delen. Kan nevne at jeg skaut av'n venstre armen med litt skulder på kjøpet pga vinden, dog problemet er å løpe de 700m ut av hotellet, over parkeringsplassen, gjennom 2 åpne parker til allied helikopteret som lander etter 20min - sliter litt med den! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Er ikke mulig å treffe ham noe annet sted enn i armen, dessverre... Siter
KJ Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Hva slags kallenavn bruker dere, jeg velger å hedre en gammel pioneer Bernt Balchen Siter
K L Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 TheKNIGHT. Staff Sergeant etter 2 dager. COD tips : ikke spill på regular, det er for enkelt, det at enkelte har spillt igjennom på 4 timer...?, hva er vitsen med å runde spillet så fort ?, øk vanskelighets graden så tenker jeg at 4 timer ikke er fullt så oppnåelig lengre Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Nå er det egentlig MP delen som er fet, hvor man kan bygge våpen og egenskaper ettersom hvordan man spiller. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Jeg er blitt level 20, er vel noe fancy staff sergant tror jeg. Fant frem til serveren til Battle.no, og har spilt der store deler av dagen - du verden så gøy Det jeg syns er litt feigt, om jeg kan si det sånn, er at jeg visste ikke at man får MYE mer experience points ved å spille andre ting enn Headquarters. Fra CoD2 var det Headquarters jeg spilte aller mest, og det jeg har gjort frem til i dag. I dag har jeg spilt Search and Destroy.. Da får man jo FEMTI (!!!) i stedet for fem experience points ved et kill. Sykt. Så der skal jeg spille en stund til. Men det har nok med at man må utøve mer forsiktighet, for dør man så dør man. I Headquarters spretter man opp igjen like etterpå, dog, har laget man er på fått opp et headquarter, ligger man langt under bakken intil runden er over. Edit: Master segant 2! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.