Skrevet 7. november 2007 17 år Men SAS kvitter seg likevel med flyene. Noen som vet hvilket fly som ta over? Som det står i denne artikkelen er alle fly nå tatt ut av drift på permanent basis og erstattet av andre flytyper.
Skrevet 7. november 2007 17 år De har ikke tatt stilling til det ennå, etter som jeg har forstått det, men jeg synes det er litt mistenkelig at det faktisk kun er SAS som har vært plaga me de flyene. Det vitner om et eller annet som ikke stemmer hos dem da, spør du meg. Håper Widerøe fortsetter med de flyene, for det er seriøst heftige fly!
Skrevet 7. november 2007 17 år For SAS tror jeg ikke "friskmeldingen" får mye å si, mer usikker på Widerøe. Rett nok eies Widerøe av SAS, men Widerøe har jo nærmest bygget navnet sitt på DeHavviland-maskiner som DHC6 ("Liten og grønn", Twin Otter), i noen år DHC7, samt flere versjoner av DHC8. Vet ikke hvor lysten Widerøe er på å gå over til noe "ukjent", slik som ATR- og Beech-fly..
Skrevet 8. november 2007 17 år Widerøe havner nok litt mellom "barken og veden" her ja, de vil nok mer enn gjerne benytte Q400 igjen. Dog tror jeg ikke dette kommer til å skje, både fordi Widerøe faktisk er ett selskap innenfor SAS Group - i tillegg har Widerøe sagt at de setter denne maskinen på bakken for godt.
Skrevet 8. november 2007 17 år Men hvilket fly skal Widerøe da bytte Q400 med? For vi kan vel være ganske sikre på at de ikke planlegger å betjene Q400-rutene med Q300 og mindre fly...
Skrevet 8. november 2007 17 år Vill nok faktisk håpe på at WIF forstetter med Q400. Tror nok folk er mer skeptisk til å fly den med SAS enn med Widerøe.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.