Skrevet 7. november 2007 17 år Det er ulovlig å dø i parlamentshuset, men lovlig å drepe skotter og gå toppløs i fiskebutikken. Her er britenes ti dummeste lover. Nok prat, som engelskmennene sier. Her er listen: 1. Det er ulovlig å dø i parlamentshusene. 2. Å plassere et frimerke med den britiske monarken opp-ned, er å anse som landsforræderi. 3. I fotballbyen Liverpool er det ulovlig for en kvinne å være toppløs, bortsett fra hvis du jobber i en butikk med tropiske fisker. 4. Kjøttpaier kan ikke spises på julaften. 5. Hvis noen banker på døren din i Skottland, og ønsker å bruke toalettet ditt, må du si ja. 6. I hele Storbritannia kan en gravid kvinne urinere hvor enn hun vil, inkludert i en politihjelm. 7. Et hvert dødt hvalhode (ja, du leste riktig, hodet til en hval) som blir funnet på den britiske kysten, blir automatisk kongens eiendel, mens halen tilhører dronningen. 8. Det er ulovlig å ikke fortelle skatteinnkreveren noe du ikke vil han skal vite, men fullt lovlig å droppe å gi ham informasjon du ikke bryr deg om han vet eller ikke. 9. Det er ulovlig å gå inn i parlamentshusene i en rustning. 10. I York er det fullt lovlig å drepe en skotte innenfor de gamle bymurene, men bare hvis han bærer pil og bue. Dette mener engelskmennene er de sykeste utenlandske lovene. 1. I Ohio er det ulovlig å skjenke en fisk full. 2. I Indonesia er halshugging straffen for masturbering. 3. I Bahrain kan en mannlig gynekolog kun se på kvinnens genitalier gjennom et speil, mens han utfører sitt virke. 4. I Sveits er det ulovlig for en mann å urinere stående etter klokken ti om kvelden. 5. I Alabama er det ulovlig å kjøre bil med et tørkle bundet foran øynene (og det er vel neppe så smart, heller). 6. Ugifte kvinner som hopper i fallskjerm på søndager kan bli fengslet i Florida. 7. Vermonts kvinner må få en skriftlig tillatelse fra sine menn for å ha lov til å bruke falske tenner. 8. I Milano er du påbudt å smile til en hver tid, bortsett fra i begravelser og på sykehus. 9. Japanere har ingen seksuell minstealder. 10. Det er ulovlig for franskmenn å kalle grisen sin Napoleon
Skrevet 7. november 2007 17 år Det der er bare tull, og garantert funnet opp av noen som har lite å gjøre for tiden. At ugifte kvinner ikke får hoppe i fallskjerm i Florida på søndager er et godt bevis på det, for det er tilfelle veldig ofte
Skrevet 7. november 2007 17 år Visste du at i Norge er det forbudt å blande en drink med blandevannet først og alkoholen ettterpå, motsatt derimot er fullt lovlig. Dette er noe som gjør Irish coffee ulovlig å lage i Norge fordi kaffen må være så varm som mulig til å røre ut sukkeret før whisky'en blir helt oppi glasset.
Skrevet 7. november 2007 17 år Forfatter 4. I Sveits er det ulovlig for en mann å urinere stående etter klokken ti om kvelden. Jeg var i Sveits for to år siden... DA kan jeg kalle meg kriminell, ifølge dette :grin:
Skrevet 7. november 2007 17 år 4. I Sveits er det ulovlig for en mann å urinere stående etter klokken ti om kvelden. Jeg var i Sveits for to år siden... DA kan jeg kalle meg kriminell' date=' ifølge dette :grin: [/quote'] Da er jeg med i den samme kriminelle gjengen som deg Frode :cool:
Skrevet 7. november 2007 17 år Visste du at i Norge er det forbudt å blande en drink med blandevannet først og alkoholen ettterpå' date=' motsatt derimot er fullt lovlig. Dette er noe som gjør Irish coffee ulovlig å lage i Norge fordi kaffen må være så varm som mulig til å røre ut sukkeret før whisky'en blir helt oppi glasset. [/quote'] Jupp! Det er fordi du ikke har lov og sprite opp noe, men du har bare lov og tynne ut. Strengt tatt skal du derfor røre ut sukkeret i en kopp, før man heller dette over i irish coffee glasset med whiskey. Det er samme prosedyre for en del andre drinker. Flisespikkeri: Man bruker whiskey i irish, ikke whisky
Skrevet 7. november 2007 17 år Forfatter 4. I Sveits er det ulovlig for en mann å urinere stående etter klokken ti om kvelden. Jeg var i Sveits for to år siden... DA kan jeg kalle meg kriminell' date=' ifølge dette :grin: [/quote'] Da er jeg med i den samme kriminelle gjengen som deg Frode :cool: Godt å høre. Our Crewname: "The pissing upright-boys" :grin: :grin: :grin:
Skrevet 7. november 2007 17 år Er det ikke noen stater i USA der det er dødsstraff for selvmordsforsøk..? :whistle:
Skrevet 7. november 2007 17 år Dumb Laws Kjekk side... sant eller ei. Her er lovene som andre land ler av oss for: Norway: If your vehicle stalls and you leave it on the side of the road, you must mark the vehicle with a red, reflecting triangle. A fee is levied on each purchaser of any plastic bottle which is returned upon return of the bottle. Licenses must be bought in order to own television sets, and even VCRs.
Skrevet 7. november 2007 17 år Flisespikkeri: Man bruker whiskey i irish' date=' ikke whisky [/quote'] Det er jo fordi Irish coffee naturlig nok er Irsk og all Whisky som ikke er laget i Scotland heter Whiskey. Samme som Brandy og Cognac er det samme bare Brandyen er ikke laget i Cognac distriktet i Frankrike, likt er det også for Champagne og mousserende hvitvin. Som oftest er det Kilbeggan eller Jameson som blir brukt i Irish coffee, Tullamore Dew er også brukt men det er ikke like ofte som de to førenevnte.
Skrevet 7. november 2007 17 år Irish coffee ble faktisk kjent gjennom luftfarten... "Irish Coffee ble kjent for verden i 1942 da amerikanske piloter kom flygende til Irland. Her ble de møtt med en spesiell kaffe som skulle varme hjertet på kalde og fuktige dager. Drikken var Irish Coffee med den unike smaken av Irsk whisky."
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.