Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heisann!

For en tid tilbake tok jeg over som driftsleder for et utested her. Etter at en del har vært på ordensvaktskurs, så har jeg fått tilbakemeldinger på at de ønsker kommunikasjonsutstyr.

Det de hadde fått prøve på kurset er disse klassiske gjennomsiktige man setter i øret, som er kobla til en walkie-talkie eller noe slikt.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne tak i noe slikt?

Skrevet

Du kan jo prøve her: http://www.samband.info/

Du ønsker nok og ha de der standard motorola diskret proppene med PPT mic i ermet. De er meget god lyd i, samtidig som proppen demper en del støy utenfra. Den sitter også meget behagelig i øret, og den detter ikke lett ut. Jeg synes de fleste ørepropper fungerer dårlig, da jeg må dytte dem på plass hele tida, men jeg har brukt mye motorolapropper, og de sitter som støpt.

Skrevet

NRK bruker noen mygger som heter DPA 4066 (og 4088?) De er ganske dyre, men knallbra og fungerer kjempebra på sang. Men du kan selvsagt få noen som er billigere, men du får det du betaler for. Skal du bare ha til tale, eller f.eks areboick, er det selvfølgelig ikke vits og ha en mic som låter pent på sang.

Du kan kjøpe slike oss f.eks meg. Send PM med hva du skal bruke den til, så kan jeg gi deg en OK pris.

Skrevet

Som nevnt lenger oppe kan OTTO aboslutt anbefales. Bruker OTTO hver dag på jobb (som de aller fleste andre i politiet), og de gir en god og klar lyd. MEN det anbefales absolutt å få formstøpte ørepropper, da de som følger med originalt ikke er behagelig å ha i øret mange timer hver dag!

Skrevet
  • Forfatter

Det er snakk om 3-4 timer, 2 kvelder i uka. Jeg tror jeg tester de der, og får heller skaffe noen formstøpte dersom de blir for ubehaglige.

Tusen takk, alle sammen!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …