Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Linjalen på venstresiden har hengt seg opp eller noe nå. Når jeg åpner et nytt dokument begynner teksten helt øvert på siden, og jeg kan ikke stille linjalet ned. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Skrevet
  • Forfatter

Word 2003 eller noe sånt.

Dessverre..

Kan forklare det mer utdypende:

På venstresiden er det et linjal (som dere vet). Når jeg åpner et nytt dokument begynner denne linjalen på 0 i stede for -2 som er vanlig. Noe som gjør at den begynner å skrive helt øverst på arket.

Dette gjør at jeg ikke kan stille høyden på linjen uansett hvor jeg er på arket.

Skrevet

Over arket ditt er det et lite felt (bakgrunnsfargen) med mørkegrått. Ha musepekeren der så ser du musepekeren skifter form med to hvite boxer med piler imot hvernadre. Klikk og HURRA!

forklaring.jpg

... da fjerner du valget om at mellomrom mellom sidene ikke skal vises (margene blir borte) - også på toppen.

Skrevet

Linjalen blir ikke ødelagt... den starter på 0 som vanlig den... men når du viser det som er ovenfor margen (over 0-punktet) så blir det nødvendigvis -2 som du sier. Men det er 0 som er startpunktet. Når du viser startpunktet helt i toppen (slik du prøvde å bli kvitt) så må det jo begynne på ... null...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …