Geir G Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Heisann! Har tatt meg bryderiet i å forberede en formatering. Noe jeg må huske? - E-poster er sikret - Backup av mine FS-utviklings-filer - Backup av diverse programmer og filmer (mest seilfly :grin: ) - ... Alle tips er velkomne! Siter
AMO Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Last ned alle drivere på forhånd, eller i allefall nettverksdriver, sånn at du kommer deg på nett og får fikset drivere først av alt. Siter
Geir G Skrevet 4. november 2007 Forfatter Skrevet 4. november 2007 Det var ikke dumt! "Checked.." Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Outlook /express - adressebok Bokmerker i nettleser'n Siter
Kristian Nafstad Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Du må huske på brukernavn og passord til div. sider Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Lag en recovery cd neste gang du er ferdig med installasjonen av ditt OS, altså ferdig med alle driver installering og updates. Gjør du dette i tillegg til å ha en ekstern disk med backup så trenger du ikke noen sjekkliste Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Norton Ghost og lignende program er kjekt - sånn at du slipper bryet med å sette i Windows-plata for formatering etc.. Selv bruker jeg Acronis True Image Home 10, helt knall, og ligger ikke å ulmer i bakgrunnen slik Nortons programvare gjør. Så når jeg vil starte fra scratch igjen, kjører jeg recovery fra en image-fil som ligger på harddisken.. 5-10 min etterpå har jeg en helt clean installasjon igjen. Forøvrig kan det være lurt å ta vare på ting som blir liggende i mine dokumenter etc, om du ikke allerede har tatt var på dem, og evt. satt disse mappene til å være på en annen disk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.