Johan Holmseth Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Hei Noen som har tips om gode WW2 filmer? gjerne noen som har med fly og gjøre, men uansett kom med forslag Helt utrolig hekta på den krigen.. En av de beste WW2 filmene jeg har sett er "Saving Private Ryan" og "Battle of Britan" desverre er sist nevnte veldig gamle og derfor blir effektene dårlig.. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Hvis du er interessert i den andre verdenskrig så bør du se Band of Brothers, riktignok ikke en film, men en utrolig god serie som er oppdelt i ti episoder som hver varer i rundt en time. Hele serien er basert på dagbøkene og fortellingene til soldatene fra Easy Company fra de hopper ut over Frankrike natten før D-day-invasjonen og frem til slutten av krigen. I mine øyne er "Band of Brothers" den beste filmatiseringen av den andre verdenskrig som du kan komme over, så den syns jeg du bør ta en titt på. Siter
Johan Holmseth Skrevet 3. november 2007 Forfatter Skrevet 3. november 2007 Så den for noen år siden på TV, og har letet etter den siden! Skal se den nå Takk for link Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Bare hyggelig, Spielberg og Hanks har også fått grønt lys til å begynne med "oppfølgeren", som vil bli kalt "The Pacific". Noe jeg gleder meg stort til, det er veldig mange filmer og serier som tar for seg krigen i europa, men ytterst få som tar for seg krigen i stillehavet. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Jeg har en gammel film kalt "Spitfire" liggende på VHS. Ikke absolutt den beste filmen, men masse bra flyging! :cool: Siter
AMO Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Må si meg enig med Fredrik. Jeg så nettopp slutten av siste episode, "Points", og avslutningen på serien viser bare hvilket mesterverk "Band of Brothers" er. Det er nesten så man blir rørt. Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 The Thin Red Line, handler om den delen av krigen som USA førte mot Japan. Jeg synes denne er veldig god, og jeg føler den gir et realistisk preg over de krigerene som var ute i feltet og hvilke inntrykk de fikk. Den er litt lang. Men hver gang jeg ser den, sitter jeg med en liten klump i halsen og tid til litt ettertanke. Og ikke minst er musikken fantastisk. Siter
Enok Liknes Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Bra krigsfilmer om andre verdenskrig. Stalingrad Meget bra og realistisk film sett fra tysk side om slaget av Stalingrad. Das Boot Enda en film sett fra tysk side. Handler om ubåtmasnkapet på ubåten U-96. Finnes i 2 versjoner på dvd Directors cut og tvserien. Finnes forøverig en versjon til, men kun på vhs. Tora! Tora! Tora! Handler om japanerens angrep på Pearl Harbor. I motsetning til filmen Pearl Harbor, så er denne mye mer korrekt og realistisk. japanerene selv har lagt sin del som tar for seg den japanske delen av historien. Masse bra flyscener. Bra filmer som ikke er så historisk korrekte. The Heroes of Telemark Handler om Vemorkaksjonen, filmen har tatt seg meget bra med "kunstnerisk frihet" så filmen i seg selv kan ikke brukes til annet enn undeholdning. Gleder meg forøverig til den norske filmen Kampen om tungtvannet kommer på DVD (visst den i det hele tatt kommer da). Ørneredet Handler om en rednings og sabotasjeaksjon i en borg som er bygget i en fjellside. spennende film. får se om jeg kommer med flere forslag litt senere:) Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Memphis Belle! wohoo!!! Link til Beskrivelse Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Memphis Belle er tøff ja. Ingen som har nevnt Letters from Iwo Jima? Siter
Audun Sjøen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Eller "Flags of our fathers" ? Så den her om dagen, absolutt en film til ettertanke, har Letters from Iwo Jima liggende klar, så det blir japanske kuler og krutt i kveld. Siter
Enok Liknes Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Meget bra filmer det der Audun, så du har noe å se frem til i kveld:) For de som liker kun aksjon i en krigsfilm så er ikke disse å anbefale ettersom de går mere i dybden i personbeskrivelser og handling. Stilig forøverig og se hvor synkronisert handlingen i disse to filmene er. Siter
T. Paulsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Gjøkeredet Ørneredet Dagens.. :grin: Gjøkeredet: Et avslappende og rolig opphold på et mentalsykehus er bedre enn å sitte bak lås og slå. Det mener nå småforbryteren Randle P. McMurphy. Han spiller sinnssyk såpass overbevisende at han blir lagt inn blant "tullingene" som han velger å kalle sine medpasienter. Randle reagerer på de faste og strenge rutinene innenfor mentalsykehusets vegger. Kan det være riktig at voksne menn skal dopes ned på beroligende midler og subbe rundt i morgenkåper istedenfor å få se på sport på TV? Det er ikke måten å behandle mentalpasienter på mener Randle. Det blir umiddelbar konflikt mellom den livslystige og rappkjeftede Randle og hans strikse og kjølige sykesøster. Men Randle lever farlig. På sykehus for sinnsslidende har man sine metoder for å ta seg av vanskelige pasienter. "Ferieoppholdet" kan fort bli lengre enn man har beregnet. Jack Nicholson og Louis Fletcher fikk Oscar® for sine fenomenale innsatser i Gjøkeredet som også vant Oscar® for beste film' date=' regi og manus. Gå ikke glipp av en av historiens aller beste filmer.[/i'] Siter
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Originally Posted By: Mattis Olsen Originally Posted By: Tom Knudsen Gjøkeredet Ørneredet ;\\) Dagens.. Gjøkeredet: Et avslappende og rolig opphold på et mentalsykehus er bedre enn å sitte bak lås og slå. Det mener nå småforbryteren Randle P. McMurphy. Han spiller sinnssyk såpass overbevisende at han blir lagt inn blant "tullingene" som han velger å kalle sine medpasienter. Randle reagerer på de faste og strenge rutinene innenfor mentalsykehusets vegger. Kan det være riktig at voksne menn skal dopes ned på beroligende midler og subbe rundt i morgenkåper istedenfor å få se på sport på TV? Det er ikke måten å behandle mentalpasienter på mener Randle. Det blir umiddelbar konflikt mellom den livslystige og rappkjeftede Randle og hans strikse og kjølige sykesøster. Men Randle lever farlig. På sykehus for sinnsslidende har man sine metoder for å ta seg av vanskelige pasienter. "Ferieoppholdet" kan fort bli lengre enn man har beregnet. Jack Nicholson og Louis Fletcher fikk Oscar® for sine fenomenale innsatser i Gjøkeredet som også vant Oscar® for beste film, regi og manus. Gå ikke glipp av en av historiens aller beste filmer. :blush: Det :blush: var :blush: det :blush: den :blush: het :blush: ja....... Siter
T. Paulsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Du har også denne Johan. Meget bra film som absolutt er verdt å se. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Kom tilfeldigvis over denne på Spar - av alle steder - nice-price, så jeg kunne jo ikke la vær å kjøpe den.. Vet ikke om jeg akkurat skal si den var så veldig god, men den ga helt klart et annet perspektiv enn det man er vant til - den er verdt å se, tross klisjeene. DRESDEN This film, as you can guess from the title, is about the destruction of Dresden by the RAF (Royal Aircraft), but in reality this is only the background for the love story lived by a British pilot fighter whose plane was shot down and a German nurse in Dresden. Well, a dramatic story all down the line! (...) What makes this film interesting is that you'll see the bombing of Dresden from the German point of view. As it is a television film "Dresden" was made for the big audience and not for intellectuals. How would the Germans describe the bombing of Dresden? How would they portray the allies? The film tries to be objective - it shows the gruesome details of the destruction of Dresden and shows as well the nazi terror dominant in Hitler's last days. It has a cast of British and German actors and doesn't try to demonize either side. It's much more concerned with the love story lived by the British pilot with the German nurse than with historical details and it's an appeal for peace and understanding. The plot is as full of holes as a swiss cheese, sometimes bordering on the incredible. But if you employ some suspension of disbelief "Dresden" will move you. There's good acting, good cinematography and the sweet Felicitas Woll. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Memphis Belle er tøff ja.Ingen som har nevnt Letters from Iwo Jima? D'oh! Visste det var noe jeg hadde glemt, knallfilm det også! Så sant man ikke har noe i mot å lese undertekster. Siter
Erik Hosle Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Holder en finger på Saving Private Ryan!Men gleder meg til den nye norske filmen der Aksel Hennie spiller Max Manus,han er jo en legende! Siter
Johan Holmseth Skrevet 4. november 2007 Forfatter Skrevet 4. november 2007 Mange forslag her ja Som sakt er det litt synd at Battle of Britan er såpass gammel.. Blir nok endel kjøp av WW2 filmer nå etter alle anbefalingene Flyboys er en veldig bra flyfilm, riktig nok fra WW1 men flyscenene er veldig gode og filmen er bra, anbefales Siter
T. Paulsen Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Mange forslag her ja Som sakt er det litt synd at Battle of Britan er såpass gammel.. Er vel bare det at de ikke er laget på en pc. Hvis du kjøper filmen og ser DVD nummer 2, så ser du åssen filmen ble laget. Ikke mye datagreier her nei. Helt utrolig at de faktisk fikk tak i så mange fly til innspillingen. Det er også pga. denne filmen at mange av de gamle ww2 flyene fikk et "nytt" liv. Det er sånn jeg liker det iallfall, så det var derfor jeg nevnte den. Samme gjelder Tora Tora Tora.. Laget på akkurat samme måte uten dagens teknologi. Siter
Johan Holmseth Skrevet 4. november 2007 Forfatter Skrevet 4. november 2007 Har den og har sett DVD nr 2. Helt utrolig hvordan de filmet flyscenene! Filmen er jo knall god da.. Siter
KJ Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 The Longest Day med bl.a. John Wayne, den er en klar favoritt. Handler om D-dagen. Eller Battle of the Bulge-Slaget i Ardenne. Eller Sersjant Steiner-Mannen med Jernkorset. Mange gode gamle filmer men Band of Brothers er nok noe av det ypperste. Siter
Pål Næss Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Mister Roberts Murphy's war The Great Escape (m Steve McQueen) Broen over Kwai A bridge too far 12 o'clock high Task Force Hell in the Pacific Saving Private Ryan Catch 22 30 seconds over Tokyo Stalag 17 Battle of Britain 633 squadron The Dambusters Spitfire oi, ble litt revet med, klarte ikke stoppe... kunne sikkert tatt med et par John Wayne-filmer til også. Siter
K J Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Schindlers liste. En fantastisk flot film også ja. Kanskje ikke så mye action, men men...den har vundet en eller flere Oscar-awards, og så behøver man vel ikke sige mere. Band of Brothers ftw!!! Købte serien for et par år siden for 600 kr, men de er væsentlig billigere i dag selvfølgelig. Siter
AMO Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Jeg kjøpte Band of Brothers-serien for 349 kroner nylig på Platekompaniet, så det er billig i forhold til hele seriens underholdning Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.