Frode Skibrek Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182863 Securitas til å vokte Slottet??? De klarer jo ikke å ta på seg en sokk engang... Siter
Kai Dreyer Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Hahaha.. Nei det der var det siste jeg hadde forventet meg! Rart dem ikke legger ned noe annet, sånn som telemarkbataljonen! Hadde ikke blitt forbaust akkurat da! Foresten Frode, du bør være litt forsiktig med det du finner på å sier og skriver i offentlighet! Siter
KJ Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Så dette på nyhetene på NRK, som gammel gardist 4.gardekompani 90/91, synes jeg dette er meget trist. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Tja, jeg tror vel egentlig at et privat og profesjonelt vaktselskap kan gjøre en vel så god jobb som en gjeng 18-19 åriger. Men i det store og det hele så syns jeg det er ett fett hvem som passer på kongefamilien. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Tror ikke vi skal være så redde for at garden, artilleriet, kystjegerkommandoen eller andre avdelinger skal bli borte. Dette er jo ett politisk spill! Forsvaret trenger selvfølgelig mer penger for å drifte seg selv på en ordentlig måte, hva er da ikke bedre enn å legge ut litt "skremmselspropaganda", slik at det blir litt ramaskrik innenfor stortingets vegger..... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Hallo? Synes jeg ser securitas på slottet! "Unnskyld Deres Majestet, vil De vennligst legge jakken på dette båndet, legge alle metallgjenstander i denne boksen og vennligst gå igjennom denne detektoren?" Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Jeg ser på dette som en tom trussel fra forsvarssjefen, aldri i verden om kongen lar securitas vokte monarkiet! Nei, nå virker det som vår kjære forsvarssjef begynner å bli litt maktsyk, det er ikke akkurat økonomisk tenking å legge opp en stor bestilling på flere miliartder på nye båter for så å skrote de før de blir tatt i drift.. Han er vel ikke tilfeldigvis gift med vår tidligere AVINOR sjef? :eek: Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Hallo? Synes jeg ser securitas på slottet! "Unnskyld Deres Majestet' date=' vil De vennligst legge jakken på dette båndet, legge alle metallgjenstander i denne boksen og vennligst gå igjennom denne detektoren?" [/quote']"Ta av deg skoene eller si opp jobben!" Siter
AMO Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Nei' date=' nå virker det som vår kjære forsvarssjef begynner å bli litt maktsyk, det er ikke akkurat økonomisk tenking å legge opp en stor bestilling på flere miliartder på nye båter for så å skrote de før de blir tatt i drift.. Han er vel ikke tilfeldigvis gift med vår tidligere AVINOR sjef? :eek: [/quote'] Han gjør bare jobben sin. Forsvarssjef Sverre Diesen legger frem en rapport som viser hvordan vi må omstrukturere Forsvaret i fremtiden med mindre Stortinget bevilger mer midler til Forsvaret enn de gjør i dag. Forsvaret har alltid hatt et godt budsjett og penger til å drifte sine avdelinger og styrker. Men i de siste ti årene har politikerne virkelig strammet inn løkken, og det er like før fallemmen forsvinner under bena på Forsvaret. Konsekvensene ser du i Forsvarsstudie 07. Sverre Diesen fremlegger bare et forslag til hvordan man skal løse denne situasjonen på den(ifølge han) mest fornuftige måten. Som sagt, resultatet ser du i Forsvarsstudie 07. Forsvaret har ikke den minste sjanse til å opprettholde alle avdelinger med de minimale bevilgningene det får i dag, så du får heller løpe bort til Løvebakken og gi Stoltenberg og resten av "vi-vet-best"-gjengen på Stortinget et spark i rævva, så skal du se at Sverre Diesen gjerne handler på andre måter og fraviker fra sin hovedoppgave de siste årene Hva som er fornuftig å bruke penger på i Forsvaret er det delte meninger om, og det vil det alltid være. Men nå er det nå en gang sånn at Sverre Diesen har fått den tilliten, og da får vi bare høre på han inntil vi får nye ordre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.