Skrevet 1. november 2007 17 år I missforstått betydning? Her går det unna! Les siste innlegg (1. nov 07). Noen som har opplevd mindre GS før? Skulle klart enda saktere, da jeg ikke hørte stall warning engang
Skrevet 1. november 2007 17 år 20 kts er bare barnemat Så en video fra noe seilflyging nylig, og har hørt om flere som har opplevd en groundspeed på den negative skalaen! Ja, vi snakker rygging med seilfly, folkens Videoen kan du se her: NAK's Seilflyforum- Video fra påsken i Oppdal
Skrevet 1. november 2007 17 år En flygeleder på Røros fortalte meg at Cheetahen til Rørosfly engang hadde stått stille over tårnet...
Skrevet 1. november 2007 17 år Forfatter Det er helt rått Aleksander! Må nesten få prøvd seilfly snart altså, virker utrolig artig. En flygeleder på Røros fortalte meg at Cheetahen til Rørosfly engang hadde stått stille over tårnet... Hehe, det hadde vært morsomt. Hadde sluppet holding patterns da, bare å snu inn i motvind på downwind
Skrevet 1. november 2007 17 år New record for me. Some day I'll make 0 Kts. Who need helicopters anyway? Hehe :grin:
Skrevet 2. november 2007 17 år Opplevde å forsvinne fra radaren da vi trente slow-flight en gang. Har også rygget med seilfly en gang... veldig artig når flyplassen man skal til er foran seg (var jo selvfølgelig bare å speede opp, men instruktøren fant ut han ikke ville ta flere elever opp den dagen)
Skrevet 2. november 2007 17 år Eg har og gått baklengs med fly. Cessna 172R på slowflight vel og merke, men artig var det lell :grin:
Skrevet 2. november 2007 17 år - og dette er vel bortimot den motsatte rekorden for et vanlig rutefly? 241 knops medvind
Skrevet 2. november 2007 17 år For sakte fart på fly er det vel denne som gjelder ; http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1124870.ece SAS-piloten har selv et eksempel fra sin tid som pilot i Norving om det motsatte av fartsrekord. - Vi fløy en Britten Norman Islander, populært kalt fiskekassen, fra Alta til Tromsø i enorm motvind. Ved Skjervøy gikk det ekstra sakte, og like etter at vi hadde slitt oss forbi et nes, passerte vi det på nytt med halen først. Da snudde vi og fløy tilbake til Alta, minnes han.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.