Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Side 10 anyone..? :grin:

Hehehe, blir sikkert både side 11 og 12 før denne tar slutt, hehe :D

Men TK har kommet med så mange sarkasmer til meg før uten at jeg har rørt en mine, så denne gangen er det min tur...og jeg gir meg ikke, hehe :D

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Det som kan stoppe meg i å kjøre XP, er hvis jeg må begynne å bytte ut hardware, og hvor produsentene ikke lager drivere til XP lenger. Det vil vel antakeligvis skje, men jeg tror det blir mange år til enda.

Så lenge jeg har programmer og drivere til min XP liggende på cd'er, så kan jeg kjøre XP så lenge jeg vil. Jeg har alt jeg trenger av programmer til XP, så det er ikke noe problem. Så konklusjonen min blir, at dere har litt rett begge to Jan Reidar og Tom.

Skrevet

terrorist2.jpg

Alltid beredt! :D

Og i tilfelle...bare sånn i ytterste tilfelle så fikk jeg disse her inn i garasjen min på fredag, men det er bare i ytterste ekstremtilfeller da at jeg begynner å skal åpne disse her :D

Terrorist-Has-Jump-C.jpg

Have a nice day! :whistle:

Skrevet

men det er bare i ytterste ekstremtilfeller da at jeg begynner å skal åpne disse her \\:D

he he, med tanke på at innholdet er merket med radioaktivt, ja så bare åpne dem du, ikke jeg som står i nærheten og i alle fall ikke i din garasje :)

Skrevet
For trådstarterens del' date=' da;

Uten kjermkort med dx10-støtte tror jeg ikke Vista er noe å anbefale... [/quote']

Dette er litt individuelt og forskjellig fra maskin til maskin. Jeg selv merket ingen forskjell da jeg gikk over fra xp til vista. Noen merket forskjell både i xp retning og vista retning. Så det er egentlig vanskelig å si helt sikkert i alle tilfeller.

Skrevet

Jeg snapper litt fra både flyging og medisin her jeg, og vurderer sterkt om i alle fall ikke to av de aller ivrigst impliserte denne tråden, nå etterhvert såpass tydelig begynner å oppfylle nær samtlige kriterier satt for å kunne få diagnosen:: "I must by all means get [color:#330033]the last word [/color]in this discussion-[color:#FF0000]itis..[/color]

:)

Skrevet

Men så lenge begge slutter med -itis/itt, da er det dessverre allrede begynt å gå betennelse i det Tom. Lik Sinusitt, Appendicitt, Meningitt, skal på sprangritt, må få unna litt skitt, tavla mangler kritt, bakeren er tom for sirupsnipp osv. osv...

Men fint dere i alle fall forstår, å er villige og godt motiverte til å i alle fall å prøve å ta i et alvorlig tak for forhåpentligvis å kunne gi et litet bidrag til en verden, som akk dessverre og så alt for for tidlig, er på vei mot en langsom, men sikker undergang... :cry:

*****JEG GRÅTER, HVA KUNNE VI SOM MENNSKER HA GJORT DET ANNERLEDES???*****

Skrevet

Men så lenge begge slutter med -itis/itt, da er det dessverre allrede begynt å gå betennelse i det Tom. Lik Sinusitt, Appendicitt, Meningitt, skal på sprangritt, må få unna litt skitt, tavla mangler kritt, bakeren er tom for sirupsnipp osv. osv...

Dette var jeg utrolig nok klar over ja, men var også ikke endelsen -it også med i den reglen

" alt som slutter på it, itt, og itis er betennelse "

Skrevet

Uten å leke lege og påstå noe jeg kan ta feil på så tror jeg nok det mulig heter Tendinitis og ikke tendinitt.

Men betennelse i skuldre gir som oftes smerter har jeg lest.

Og så håper jeg doktor Halvdan oppklarer evt feil og misstolkninger her...

Skrevet

Når det gjelder det siste utspillet mitt om programmer og spill i Linux så står jeg fast på det. Joda, det finnes masse programmer til Linux, men på langt nær like mye som til windows. Det samme gjelder også spill. Det er relativt få spill som funker i Linux. Kun noen utvalgte.

hmm tilbake til diskusjonen som vi holdt på med Jan Reidar..

Fant en artig artikkel idag som setter en nytt lys på dette med Linux kontra Vista

http://www.itavisen.no/sak/494943/Linux_slo_Vista_i_spill-test/

Skrevet

Før man tillegger den artikkelen spesielt mye vekt, Tom, må det nevnes at dette er et OpenGL-spill (Quake Wars). OpenGL-støtte på Microsofts operativsystemer har vært dårlig helt fra starten av, siden Microsoft pusher DirectX istedet. Det at Quake Wars og andre spill fra ID Software funker best i OpenGL har heller aldri vært en hemmelighet (vært slik siden det første Quake-spillet kom). Det er kun de færreste titler som benytter OpenGL i dag (Doom3 har OpenGL som et valg, det samme har IL2), ene og alene fordi det er enklest å benytte de API'er som allerede ligger i OS'et (DirectX).

Artikkelen tar kun for seg ett spill, i dette tilfellet et spill som blir nydelig når det kjøres under OpenGL. Noe Linux/Unix gjør veldig mye bedre enn Windowsmaskiner. Linux er ikke noe mer egnet til spilling enn før bare fordi ETT spill funker bedre der enn i Vista. Det blir som å si at Ferrari er bedre enn Lamborghini på bakgrunn av størrelsen på eksosanlegget, og kun det.

Skrevet
Uten å leke lege og påstå noe jeg kan ta feil på så tror jeg nok det mulig heter Tendinitis og ikke tendinitt.

Men betennelse i skuldre gir som oftes smerter har jeg lest.

Og så håper jeg doktor Halvdan oppklarer evt feil og misstolkninger her...

Siden det var jeg som starta den "medisinske" utglidningen av posten om natta her om dagen, så får man fortsette litt til da.. ;)

Begge deler er like riktige og betyr det samme - nemlig en betent sene (tendon). Tendinitt er bare en litt fornorsket og fullt brukbar variant av det latinske tendinitis.

Men tendnitt kan altså brukes om en hvilken som helst sene som er betent, ikke nødvendigvis bare av en av flere som befinner seg i skulderen. Det er ikke uvanlig å ha tendinitter også i f.eks. albuen, håndleddet og akillessenen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...