Jan R. Storelvmo Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Jeg har kjørt Vista fast siden Januar 07' date=' og har ikke hatt et eneste problem som tyder på at Vista ikke fungerer. Alt av mskinvare til mine PCer som har kjørt Vista har fungert siden dag en uten noe form for krangling. Ser at noe klager over masinga til Vista hva gjelder sikerhet. Her finnes det flere ting man kan gjøre for å slippe det maset. alle OS jeg har vert borti krever inviduel tilpassning. Noen liker det ene oppsette, men en annen kansje ikke fordrar måten kameraten har satt opp sitt OS på. Til syvende og sist blir det hele en smakssak, og smaken er som baken delt i to. [/quote'] Helt enig med deg her Steinar
MN Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 PMDG strongly discourages using FSX in the Windows Vista operating system, regardless of how much processor speed, video capability or memory you may have. Hvis ikke dette er å fraråde, så vet ikke jeg Fra http://ops.precisionmanuals.com/wiki/747-400_FSX_Technical_Specs_%26_Performance Har ikke Vista selv, så jeg bare refererer det PMDG sa da de lanserte flyet sitt. Vet ikke om det er relevant for deg' date=' men hvis du har tenkt å bruke PMDGs 747-400 på FSX, så fraråder de folk på det STERKESTE å bruke den på Vista. [/quote'] Hmm!! Hvorfor det, PMDG nevner at det blant beta testerne er rapportert litt bedre ytelse i XP og endel OOM i Vista, derfor har de anbefalt XP, men de fraråder ikke Vista på noen måte, og nå har jeg fulgt med på forumet deres og det viser seg at det, sånn som jeg ser det, er rapport omtrent like mange problemer på begge OS. Kjører Vista selv med meget god erfaring, både med FSX generelt og PMDG, har litt prob med 744X'en som jeg til nå ikke har kunnet knytte til OS. Men for å hive meg på Vista/XP diskusjonen, ettersom jeg kan huske, tror jeg ikke MS noen gang har gitt ut et så komplett og velfungerende OS som Vista før SP noen gang. XP var bare problemer når det kom, ME ble aldri bra, 98 var veldig bra, men ble gammelt til slutt, mener også å huske at det var endel oppstarts problemer, osv.... Så min anbefaling blir, hvis du skal kjøpe OS, kjøp Vista, har du XP liggende installer det og vent til Vista er helt oppe og går, og jeg tror faktisk at Vista vil vise seg å bli et av de store OS'ene fra MS.
Bjørn Erik Stensby Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Nå har min XP gått stabilt i snart 2 år, så jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv, skal ha det nyeste med en gang det kommer ut. Den regelen jeg bruker er. Hold maskinen ryddig og ordentlig. Kjør diverse programmer som rydder opp i registeret etter en avinnstallering. Her bruker jeg 4 forskjellige program, og alle sammen finner noe. Også sletter jeg manuelt i registeret til slutt. Kjør defragmentering. Kjør spywareprogram. Hvis dere gjør dette, så tror jeg dere vil ha en meget stabil maskin. Akkurat på dette punktet etter en avinnstallering, tror jeg mange ikke er klar over hvor mye som ligger igjen. Nå har jeg også begynt å kjøre et Eraseprogram. Er da sikker på at alt er borte. Her vil det iallefall ikke bli noe vista, så lenge jeg har et så stabilt OS som nå.
Tom Knudsen Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Nei, men du uttrykker deg svært negativt og nedlatende mot meg ved å komme med slike utsagn. Hvis du synes utsagnet mitt var tåpelig så får du heller begrunne dette og komme med litt mer saklig argumentasjon på hvorfor det jeg sa var så idiotisk, så hadde det kanskje ikke blitt oppfattet slik det ble. Uansett, utsagnet ditt var negativt og nedlatende om meg eller min mening, uten at du kom med noe konkret på hva som var så idiotisk i det jeg sa. hmm skal holde meg rolig her og balansert forklare et par ting til ditt således rop om hjelp.. Jeg utrykte meg negativ i dine ører og det er beklagelig, viste ikke at du skulle dra så på avveie for noe som overhode ikke var nedlatende.. Jo det kan være negativt, men er du av typen som ikke takler negative ting eller motgang i livet, ja så si i fra så har jeg og de fleste andre mennesker forståelse for det. Har forøvrig ikke sagt at du har sagt noe idiotisk enda, også her bør du være litt mer korrekt i ditt utsagn.. Jeg sa du kom med tåpelige utsagn og det var ikke bare litt heller, definisjon om ordet tåpelig finner du i ordboka. Ps.. Man er ikke idiot selv om man sier tåpelige ting.. Jeg er ikke enig i det, men respekterer dine meninger flott da respekterer du det at jeg synes dine meninger der og da var tåpelige og så trenger ingen å stemple deg som *********** hva nå en det betyr bare for at du plumper ut med rare og tåpelige meninger i hytt og pine, ikke ulikt undertegnede.....
Kjetil Kristensen Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Har kjøpt GTX880 og bruker den på XP. Er det mulig å oppdatere til dx10 i XP når man bruker utstyr som er designet for dette?
Premium Medlem Jan Gunnar Nystrøm Skrevet 1. november 2007 Premium Medlem Skrevet 1. november 2007 Hei Jeg er vel enig i at man kanskje bør vente med å bruke vista som OS.Har selv delt opp min pc i 2.partisjoner en med xp og en med vista ultimate.Det er bare prakk når fsx kjører i vista,problemet er at når jeg bruker musa og skal sette høyde,hastighet og lign i cockpit så blir skjermen full av hvite felter,dette er ikke noe problem når fsx kjører i xp.Har lastet ned alt av drivere i siste versjon.Har ikke løst dette problemet ennå,håper på tips som kan løse dette, Min pc: MSI hovedkort.RAM 4 G,Geforce 8800 gts AMD 6000+.
Jan R. Storelvmo Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Nei' date=' men du uttrykker deg svært negativt og nedlatende mot meg ved å komme med slike utsagn. Hvis du synes utsagnet mitt var tåpelig så får du heller begrunne dette og komme med litt mer saklig argumentasjon på hvorfor det jeg sa var så idiotisk, så hadde det kanskje ikke blitt oppfattet slik det ble. Uansett, utsagnet ditt var negativt og nedlatende om meg eller min mening, uten at du kom med noe konkret på hva som var så idiotisk i det jeg sa. [/quote'] hmm skal holde meg rolig her og balansert forklare et par ting til ditt således rop om hjelp.. Jeg utrykte meg negativ i dine ører og det er beklagelig, viste ikke at du skulle dra så på avveie for noe som overhode ikke var nedlatende.. Jo det kan være negativt, men er du av typen som ikke takler negative ting eller motgang i livet, ja så si i fra så har jeg og de fleste andre mennesker forståelse for det. Har forøvrig ikke sagt at du har sagt noe idiotisk enda, også her bør du være litt mer korrekt i ditt utsagn.. Jeg sa du kom med tåpelige utsagn og det var ikke bare litt heller, definisjon om ordet tåpelig finner du i ordboka. Ps.. Man er ikke idiot selv om man sier tåpelige ting.. Jeg er ikke enig i det, men respekterer dine meninger flott da respekterer du det at jeg synes dine meninger der og da var tåpelige og så trenger ingen å stemple deg som *********** hva nå en det betyr bare for at du plumper ut med rare og tåpelige meninger i hytt og pine, ikke ulikt undertegnede..... Trenger ikke være spydig Tom, jeg er ikke det mot hverken deg eller noen andre her inne. Prøver iallfall ikke å være spydig mot noen, eller si ting til folk som kan tolkes negativt. Etter flere år som moderator i diverse diskusjonsforum på nettet har jeg lært en del uskrevne regler om akkurat dette. Når ting er skriftlig er det uhyre lett å komme skjevt ut hos folk. Uansett, flott at du sier du skal holde deg rolig og balansert til mitt "nødrop om hjelp" som du kaller det... Du har uttrykt deg negativt før her inne som har resultert i sure tråder med amper stemning, så jeg tror ikke det bare er meg som ikke liker til dels småspydige kommentarer som du av og til kan komme med, som ikke alltid faller i smak. Jeg takler helt sikkert motgang og negative ting i livet like bra som deg. Du har jo sagt det rett ut at jeg sa noe idiotisk, tidligere i innlegget. Hvor allsidig tåpelig dette utsagnet var Jan Reidar, trodde ærlig talt du var mer subjektiv en dette... Her sa du det rett ut at jeg kom med tåpelige påstander. Jeg har fortsatt ikke fått svar på hva som var så tåpelig. Og når man sier at andre kommer med tåpelige utsagt, da hever man seg selv over dette nivået og påstår at man selv er mye bedre. Men greit, la oss ikke henge oss mer opp i det nå. Selv om man kommer over ting som folk sier er tåpelige, trenger man ikke på død å liv å si det rett ut, dette VIL i de aller fleste tilfeller føre til sur stemning og krangling i skriftlige forum. Det går an å komme med mer reflekterte innlegg uten å rakke ned på folks meninger og hisse opp til sur stemning. Tåpelige og usaklige innlegg har du selv hatt like mange av som meg. Jeg har aldri kranglet med noen her inne før, i motsetning til deg. Dette tyder vel egentlig på at jeg er mer forsiktig med hva jeg sier til folk, nettopp for å unngå å ødelegge stemningen. Jeg kaller ikke folks innlegg tåpelige og lite reflekterte selv om dem var det i mine øyne. Da skriver jeg heller min mening uten å kalle folk lite subjektive og innleggene deres allsindig tåpelige. Dette fører bare til en ting: krangling og negativ respons.
Frode Sveinungsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Unnskyld at jeg bryter inn i "uenighetene deres", men vær litt ærlige med dere selv, og svelg stoltheten, så tror jeg dere kommer bedre ut av det:) Jeg er forøvirg enig i at det virker negativt inn å kalle andres synspunkter tåpelig, idiotisk, eller slike ting. Jeg forbinner aldri noe positivt med slike ord. 0g jeg har nesten alltid rett:D Så, jeg vil gjerne se mer til motargumenter enn tomme ord. Takk for oppmerksomheten
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Dette fører bare til en ting: krangling og negativ respons. \\:\\) For det gjør ikke hele ditt siste innlegg ?? Du legger jo opp til å høre et ærlighets ord da... Vel nå skal ikke jeg lokkes inn i den fellen, men står ved mitt utsagn om at innlegget ditt var tåpelig. Det er min mening og som du selv sier, men fulle rett til å ha denne meningen. Min beklagelse til deg går for å ikke utdype dette, men om du så ønsker så er det følgende sitat jeg syntes var rett og slett tåpelig.. Hvis ikke blir det som å betale penger for gårdagens teknologi når du allikevel før eller senere må oppgradere til vista. Tåpelig synes jeg utsagnet ditt var om oppgraderingen til Vista og at dette er eneste utvei for de som ikke har. Det tåpelige med dette er at det strider med virkeligheten og kunnskapen til de fleste med noe i toppen og erfaringer i baklomma. Du nevner så elegant at XP er gårsdagens teknologi og man må likevel før eller senere oppgradere til Vista så hvorfor ikke bare gjøre det nå.. Dette er tåpelig sagt fordi man rett og slett ikke er nødt til å investere i Vista nå eller senere, men forsatt med glede kjøre XP i alle fall til neste windows versjon kommer ut. Ikke ulikt Windows 98
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Dette fører bare til en ting: krangling og negativ respons. \\:\\) For det gjør ikke hele ditt siste innlegg ?? Du legger jo opp til å høre et ærlighets ord da... Vel nå skal ikke jeg lokkes inn i den fellen' date=' men står ved mitt utsagn om at innlegget ditt var tåpelig. Det er min mening og som du selv sier, men fulle rett til å ha denne meningen. Min beklagelse til deg går for å ikke utdype dette, men om du så ønsker så er det følgende sitat jeg syntes var rett og slett tåpelig.. Hvis ikke blir det som å betale penger for gårdagens teknologi når du allikevel før eller senere må oppgradere til vista. Tåpelig synes jeg utsagnet ditt var om oppgraderingen til Vista og at dette er eneste utvei for de som ikke har. Det tåpelige med dette er at det strider med virkeligheten og kunnskapen til de fleste med noe i toppen og erfaringer i baklomma. Du nevner så elegant at XP er gårsdagens teknologi og man må likevel før eller senere oppgradere til Vista så hvorfor ikke bare gjøre det nå.. Dette er tåpelig sagt fordi man rett og slett ikke er nødt til å investere i Vista nå eller senere, men forsatt med glede kjøre XP i alle fall til neste windows versjon kommer ut. Ikke ulikt Windows 98 Ja det gjør det nok, men ikke i noe større grad enn ditt. Det saken handler om var at du skrev noen fraser jeg synes du godt kunne holdt for deg selv hvis du ikke hadde noe bedre å skrive. Jeg svarte på dette innlegget. Du svarte på det igjen med et par spydige setninger. Og sånn har man det gående... Men greit, for min del må du bare kalle meg idiot, inkompetent, uerfaren databruker og tåpelig og lite subjektiv. JEG kaller iallfall ikke folk slikt selv om dem aldri så mye er ute å kjører og har feil - og jeg rett. Dette her kan best sammenlignes med en fyr du synes er en komplett t*lling (som kanskje ER det også). Men du legger deg ikke så lavt at du går bort å sier det til han helt uprovosert - selv om du synes det og det er din mening. Skjønner? Enkelte ting holder man for seg selv - så fremst man ikke liker krangling og konflikter. Windows XP vil aldri bli fremtidens teknologi uansett hvordan du snur og vender på det. Du vil neppe sitte her med xp om 6 år. Og jeg ser ikke en eneste grunn til å kjøpe xp fremfor vista. Windows XP vil etterhvert bli et avleggs operativsystem som er på vei ut. XP er allerede på vei ut da vista vil overta. Og jeg står fortsatt fast på det jeg sier at før eller siden MÅ du oppgradere. Om ikke til Vista så må du oppgradere til en annen Windows utgave som kommer etter vista. Du skjønner poenget Konklusjon: Du MÅ oppgradere før eller senere. Om enn ikke nødvendigvis til vista. Men oppgradere må du, hehe. Okei, så jeg mangler datakunnskaper og erfaring og har ikke noe i toppen da mener du? Jaja, du nevnte selv at du ikke gikk løs på meg personlig, men nå har du tråkket over den streken og gjort det. Neida, greit for meg. Jeg hever meg iallfall så høyt at jeg ikke kaller deg noe sånt tilbake iallfall...
Bjørn Heggebø Skrevet 2. november 2007 Forfatter Skrevet 2. november 2007 Men kommer til og legge inn xp på pcen min eg:)
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Men greit, for min del må du bare kalle meg [*********], inkompetent, uerfaren databruker og tåpelig og lite subjektiv Det er dine ord. Konklusjon: Du MÅ oppgradere før eller senere. Om enn ikke nødvendigvis til vista. Men oppgradere må du, hehe. My point exactly, flott du tok den til slutt...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Men kommer til og legge inn xp på pcen min eg:) Det er fornuftig av deg. Om 1 til 2 år så kan du vurdere Vista, for da har det sikkert kommet servicepack 2 og diverse oppgraderinger. Jeg gjorde akkurat det samme da XP kom ut. Ventet i det lengste med å ta det i bruk.
Frode Sveinungsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Om 1 til 2 år??? Hva er det som blir bedre i SP2 da, eller i fremtidige oppgraderinger? Hva er det som er så dårlig med VISTA idag? Jeg blir ikke overasket om det er enkelte som har problemer med forskjellige sære hardware's eller software's, men de fleste som skaffer seg Vista er jeg overbevist om blir fornøyd. Er det noen her som i det hele tatt har måttet re-installere Vista pga annet enn sine egne feil? Noen som har fått Virus med Vista som OS? Mange her som får opp feilmeldinger med Vista som OS? Det er jo ingen hemmlighet at ALLE software/s og OS blir bedre i fremtiden. Alt får sine oppdateringer, patcher osv. Til og med XP har live oppdatering. Å vente i 1-2 år blir som å stå i taxi køen og når det endelig er din tur, så velger du heller å ta neste taxi fordi din taxi var en BMW, og du bare liker ikke BMW, så du håper heller på å få en Mercedes-taxi. Mens du venter på Mercedes-taxi'n din får du en annen mann's hamburger på skoen din fordi han ikke klarte å stå rolig. Og da blir du sinna på han. Han svarer med å spy på deg, og du blir så dårlig at du spyr tilbake. Og der kommer mercedes-taxi'n din.. Men, den får du ikke lov til å kjøre med, for taxi-sjåføren liker ikke å ha med folk som spyr.. Hadde du valgt å ta den BMW'n hadde du vært hjemme for 10 minutter siden, med en kald øl og en skål med potetgull foran PC', klar for å fly ENGM-ENVA før du la deg. Det lønner seg ikke å vente PS! Jeg liker heller ikke BMW
Premium Medlem Frank Kristiansen Skrevet 2. november 2007 Premium Medlem Skrevet 2. november 2007 Jævlig bra.... :grin: For å melde meg på/av denne diskusjonen så må jeg si meg enig i siste taler. Har selv kjørt Vista siden RC1, og har til dags dato kun hatt små problemer med noen beta-drivere til lydkortet mitt. Har nå kjøpt ny PC, og installert Vista Ultimate på den. Minnehåndtering er bedre og maskinen er helt stabil. Men dette avhenger selvsagt av hva slags "jern" du kjører dette på. Vente med Vista til SP2?!? SÅ store problemer får du ikke ved å installere dagens versjon at det bør være avgjørende. Man venter kanskje på FSX SP2 også da - før man tør å ta produktet i bruk!!!
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Å vente i 1-2 år blir som å stå i taxi køen og når det endelig er din tur, så velger du heller å ta neste taxi fordi din taxi var en BMW, og du bare liker ikke BMW, så du håper heller på å få en Mercedes-taxi. Mens du venter på Mercedes-taxi'n din får du en annen mann's hamburger på skoen din fordi han ikke klarte å stå rolig. Og da blir du sinna på han. Han svarer med å spy på deg, og du blir så dårlig at du spyr tilbake. Og der kommer mercedes-taxi'n din.. Men, den får du ikke lov til å kjøre med, for taxi-sjåføren liker ikke å ha med folk som spyr..Hadde du valgt å ta den BMW'n hadde du vært hjemme for 10 minutter siden, med en kald øl og en skål med potetgull foran PC', klar for å fly ENGM-ENVA før du la deg. Hørtes ut som en erfaring... Man venter kanskje på FSX SP2 også da - før man tør å ta produktet i bruk!!! Mange som gjør det ja..
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Men greit' date=' for min del må du bare kalle meg [*********'], inkompetent, uerfaren databruker og tåpelig og lite subjektiv Det er dine ord. Konklusjon: Du MÅ oppgradere før eller senere. Om enn ikke nødvendigvis til vista. Men oppgradere må du, hehe. My point exactly, flott du tok den til slutt... Nei aldeles ikke, det presterte du å si selv. Hehe, nå motsier du deg egentlig selv i forhold til tidligere, men greit for meg. Jeg påstod hele tiden at før eller senere MÅTTE du oppgradere. Du nektet hardt på det. Jaja, du skal få slippe å ro for min del
Frode Sveinungsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Sitat: Hvis ikke blir det som å betale penger for gårdagens teknologi når du allikevel før eller senere må oppgradere til vista. Tåpelig synes jeg utsagnet ditt var om oppgraderingen til Vista og at dette er eneste utvei for de som ikke har. Det tåpelige med dette er at det strider med virkeligheten og kunnskapen til de fleste med noe i toppen og erfaringer i baklomma. Du nevner så elegant at XP er gårsdagens teknologi og man må likevel før eller senere oppgradere til Vista så hvorfor ikke bare gjøre det nå.. Dette er tåpelig sagt fordi man rett og slett ikke er nødt til å investere i Vista nå eller senere, men forsatt med glede kjøre XP i alle fall til neste windows versjon kommer ut. Den aller første setningen du siterer der Tom er selvsagt feil hvis du skal ta det helt BOKSTAVLIG, men tror du ikke han hadde lagt til ".. eller senere fremtidige utgivelser" dersom det skulle være noen tvil? noe han jo også har gjort : Ingen. Men ingen dataprogrammer eller operativsystemer har evig liv. Oppgradere må du før eller senere. Om ikke til vista så må du iallfall oppgradere til versjonen som kommer etter vista etterhvert. XP VIL dø ut før eller siden. Igjen, jeg ser ingen motargumenter mot å oppgradere til vista. Hvis du har noen så må du gjerne komme med. Vista er et mye bedre operativsystem enn hva xp var. XP ble ikke bra før sp1 kom. Eller sp2 vil nok mange også hevde. Med litt godvilje til tror jeg du også ser dette.. uten å kalle det tåpelig?? Sitat:Jeg er ikke enig i det, men respekterer dine meninger flott da respekterer du det at jeg synes dine meninger der og da var tåpelige og så trenger ingen å stemple deg som *********** hva nå en det betyr bare for at du plumper ut med rare og tåpelige meninger i hytt og pine, ikke ulikt undertegnede..... Hva er dette for noe da?? Hvis du skal sitere noen er det fornuftig å sitere hele poenget i setningen som var følgende: Jeg er ikke enig i det, men respekterer dine meninger uten å kalle deg tåpelig. Jeg rakker ikke ned på dine meninger, så derfor håper jeg også at jeg i fremtiden også kan komme med mine meninger uten at det blir kalt tåpelig og at jeg blir stemplet som en [*********] som ikke har peiling. Som du ser, han liker ikke at du kaller utsagnene hans for tåpelig. Jeg liker ikke å være partisk, men rett skal være rett. Hvorfor er det så vanskleig for dere å si unnskyld?
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hvorfor er det så vanskleig for dere å si unnskyld? Godt poeng. Kanskje på tide å gjøre det snart. Tror ikke noen av dere kommer til å overbevise så mange lesere hva som er best av hva. Folk velger nok selv hva som passer dem best når det kommer til OS. Dette blir en diksusjon på samme nivå som en diskusjon rundt hva som er best av Xbox eller PS, eller BMW eller Merce... Hva ville kvinnfolk ha sagt til noe sånt? :grin: Typisk mannfolk... antageligvis. :grin:
T. Paulsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Dette blir en diksusjon på samme nivå som en diskusjon rundt hva som er best av Xbox eller PS, eller BMW eller Merce... Merce... Alt annet er tåpelig.. :grin: (Mercedes Actros gjelder ikke her. Der har Mercedes snubla et sted. Er egentlig bare girkassa jeg hater på den da men). :crazy: 1. gir - 2. gir - 3. gir - 4. gir - 4. gir - 4. gir - 4. gir - 4. gir........ :crazy:
Tom Knudsen Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hehe, nå motsier du deg egentlig selv i forhold til tidligere, men greit for meg. Jeg påstod hele tiden at før eller senere MÅTTE du oppgradere. Du nektet hardt på det. Egentlig ikke Jan Radar Om enn ikke nødvendigvis til vista. Men oppgradere må du, hehe. Om ikke til vista så må du iallfall oppgradere til versjonen som kommer etter vista etterhvert. My point exactly, flott du tok den til slutt...
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hvorfor er det så vanskleig for dere å si unnskyld? Godt poeng. Kanskje på tide å gjøre det snart. Tror ikke noen av dere kommer til å overbevise så mange lesere hva som er best av hva. Folk velger nok selv hva som passer dem best når det kommer til OS. Dette blir en diksusjon på samme nivå som en diskusjon rundt hva som er best av Xbox eller PS' date=' eller BMW eller Merce... Hva ville kvinnfolk ha sagt til noe sånt? :grin: Typisk mannfolk... antageligvis. :grin: [/quote'] Enig i dette. Jeg skal ikke tvinge noen til å kjøpe vista om dem heller foretrekker xp. Men jeg kom bare med min mening om xp kontra vista. Hva hver enkelt velger blir selvsagt helt opp til dem selv Eneste jeg gikk litt hardt ut på her var å forsvare vista når Tom kom med at vista var et halvferdig produkt som ikke holdt mål, for det er bare tull. Hehe, hadde dem helt sikkert sagt
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hehe' date=' nå motsier du deg egentlig selv i forhold til tidligere, men greit for meg. Jeg påstod hele tiden at før eller senere MÅTTE du oppgradere. Du nektet hardt på det. [/quote'] Egentlig ikke Jan Radar Om enn ikke nødvendigvis til vista. Men oppgradere må du, hehe. Om ikke til vista så må du iallfall oppgradere til versjonen som kommer etter vista etterhvert. My point exactly, flott du tok den til slutt... Hehe, Jan Radar ja :D Jo du gjorde det Tom hvis du leser hva du skrev i begynnelsen før du begynte å ro Men men, skal ikke tvinge deg til å kjøpe vista hvis du ikke vil Hvis xp funker for deg, så er jo det strålende. Er jo det som er det viktigste. Igjen vrir du på det du har hevdet tidligere når jeg sa at du måtte oppgradere før eller senere. Du nektet hardnakket på det, men nå innrømmer du at du faktisk MÅ oppgradere. Skal jeg si hva jeg tror så tror jeg at du faktisk kommer til å nettopp oppgradere i all stillhet til vista etterhvert. Prisene på etterkommeren til vista vil neppe bli særlig hyggelig, i likhet med prisene på vista når den kom ut...og hva den fortsatt er. Og når det gjelder neste windows som kommer etter vista så er vel greia den at vi antagelig vil ha akkurat samme diskusjonen. Vista vs. etterkommeren til vista som HELT sikkert kommer til å bli disset like mye som vista blir nå. Det er i kjent stil. Sånn har det vel egentlig alltid vært når MS har lansert ny windows Husker hvor upopulær xp var blant enkelte win 98 brukere jeg, hehe. Dem skulle ALDRI oppgradere til møkkasystemet xp
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Om 1 til 2 år??? Hva er det som blir bedre i SP2 da' date=' eller i fremtidige oppgraderinger? Hva er det som er så dårlig med VISTA idag? Jeg blir ikke overasket om det er enkelte som har problemer med forskjellige sære hardware's eller software's, men de fleste som skaffer seg Vista er jeg overbevist om blir fornøyd. Er det noen her som i det hele tatt har måttet re-installere Vista pga annet enn sine egne feil? Noen som har fått Virus med Vista som OS?Mange her som får opp feilmeldinger med Vista som OS? Det er jo ingen hemmlighet at ALLE software/s og OS blir bedre i fremtiden. Alt får sine oppdateringer, patcher osv. Til og med XP har live oppdatering. Å vente i 1-2 år blir som å stå i taxi køen og når det endelig er din tur, så velger du heller å ta neste taxi fordi din taxi var en BMW, og du bare liker ikke BMW, så du håper heller på å få en Mercedes-taxi. Mens du venter på Mercedes-taxi'n din får du en annen mann's hamburger på skoen din fordi han ikke klarte å stå rolig. Og da blir du sinna på han. Han svarer med å spy på deg, og du blir så dårlig at du spyr tilbake. Og der kommer mercedes-taxi'n din.. Men, den får du ikke lov til å kjøre med, for taxi-sjåføren liker ikke å ha med folk som spyr.. Hadde du valgt å ta den BMW'n hadde du vært hjemme for 10 minutter siden, med en kald øl og en skål med potetgull foran PC', klar for å fly ENGM-ENVA før du la deg. Det lønner seg ikke å vente PS! Jeg liker heller ikke BMW [/quote'] Helt enig her. Man har ingenting å tape ved å oppgradere til vista, annet enn prisen akkurat nå. Men selvfølgelig, det blir jo opp til hver enkelt. Vista er iallfall et klokkestabilt operativsystem hos meg som funker minst like bra som xp gjorde, om ikke bedre. Så jeg ser ingen grunn til å vente på SP1 eller SP2 før man oppgraderer. Det finnes drøssevis av oppdateringer til vista som forbedrer den på flere områder som man kan laste ned via windows update.
Jan R. Storelvmo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hvorfor er det så vanskleig for dere å si unnskyld? Jeg krever ingen unnskyldning fra hverken Tom eller noen andre. Men det eneste jeg hadde satt pris på var at man slipper sånn type utspill som han kom med i starten i tråden. Nettopp fordi det ikke passer seg, det fører bare til krangling og sure miner. Finnes masse eksempler her inne på sånne typer utspill som ødelegger tråder med krangling og rett og slett "drittkasting". Sånt er jeg sterk motstander av. Jeg er en positiv person, og jeg prøver å unngå å komme med utspill rettet mot enkeltpersoner ala det som han kom med som kan oppfattes negativt og bidrar til krangling. Og de gangene jeg måtte gå på den smellen så er jeg fort ute med en unnskyldning
Geir Teigo Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Jeg kjører vista ultimate' date=' altså topputgaven. Men den er DYR! Så min anbefaling er nok Vista Home Premium. Der får du alt du trenger egentlig til en rimeligere penge enn ultimate. Om du kjøper ny pc idag er det som regel denne du får. La inn betaen av service pack 1 fra microsoft igår, og denne var super. Gleder meg til den kommer i endelig versjon. Forbedrer ytelse pluss tusen andre ting. Blant annet booster den opp filkopieringen i vista som MS har fått mye pepper for. I tillegg til en del grafikk forbedringer. Jeg er iallfall strålende fornøyd med vista [/quote'] oii... var det en sidet til i diskusjonen? sorry
Bjørn Erik Stensby Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Til syvende og sist, så dreier alt dette seg om penger og atter penger. En evig runddans som aldri vil ta slutt. Stadig nye versjoner av OS, og så må andre som lager programmer for diverse OS oppgradere sine programmer igjen. Så er det å ut med enda mere penger, for å holde tritt med utviklingen. Når skal denne evige runddansen ta slutt? XP er et alldeles utmerket OS, så jeg skjønner ikke hvorfor MS absolutt måtte sette i gang med enda et OS. Jo penger, penger, penger og atter penger. Det er ikke alle som greier å holde følge med denne utviklingen på grunn av økonomien. I samme slengen må jeg ta med FSX. Å selge et produkt med de spesifikasjonen til hardware som MS gjør her, er å håne de som skal kjøpe dette produktet. De vet så inderlig godt, at det ikke lar seg gjøre å kjøre FSX med de kravene til hardware som de har satt. Dette er å lure folk til de grader.
Anbefalte innlegg