Skrevet 29. oktober 2007 17 år Heisann! Jeg lurte på om det fantes noen enkelt måte å ta opp lyd fra en film på, både DVD og AVI. Har noen sitater fra FamilyGuy-DVDen jeg vil ha, og en live Muse-konsert. Noen som kan hjelpe? Takker på forhånd!
Skrevet 29. oktober 2007 17 år Du kan bruke Audacity . Da kjører du bare filmen på pc-en, og trykker på "Record" i Audacity samtidig. Etterpå kan du lagre som f.eks. mp3 Jeg brukte denne metoden nettopp.
Skrevet 29. oktober 2007 17 år Du finner masse programmer der ute, både gratis og kostbare, ved å søke på Google. Er lenge siden jeg gjorde det sist, så jeg husker ikke hvilke programmer jeg brukte. Forskjellige programmer, har forskjellige kvaliteter. Jeg pleier å søke på: "convert dvd to mp3" e.l
Skrevet 30. oktober 2007 17 år Om du har Nero skal det være et program som heter noe "Wave...." husker ikke resten av navnet. Der skal du kunne ta opp det som er "What you hear" som det ofte kalles i lydkortet - ergo - alt du spiller av, errorlyder i systemet, etc. Ellers har man jo "Sound recorder" i Vista, og jeg VET det er noe tilsvarende fra Win 95 og helt opp til XP også.. (:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.