Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
Hadde ikke vært så dumt. Noen som vet om denne vil gå i rute mellom CPH og Singapore og?

CPH har nok langt igjen før den har paxgrunnlaget, og ikke minst mengden pax som er villige til å betale nok, før CPH-SIN kan trafikkeres av en slik maskin.

Enkelte av avgangene på SIN-LON vil bli trafikkert av A380en utpå våren neste år, det blir den første europa-ruta.

Skrevet

Hehe.. da får man satse på london - sin da ;) Men, trodde cph var såpass stor at det ville lønne seg? Lenge siden jeg har vært på f.eks schipol nå, men hvordan er disse sammenlignet med hverandre?

Skrevet

Ser ikke bort fra at A380-en kan komme til å trafikkere Frankfurt (EDDF) etterhvert, 747-400-maskinene de bruker i dag på EDDF-WSSS er ganske fulle...

 

Ang. betalingsvilje, så er nok Kastrups største problem i forholdet til luksus-bilettene. Økonomi-klassen vil nok forbli nettopp det...

Skrevet
Men' date=' trodde cph var såpass stor at det ville lønne seg?[/quote']

SQ flyr i dag en 777-200ER tre ganger i uka, tirsdag, torsdag og lørdag. Før SQ eventuelt går opp i størrelse vil de nok heller øke frekvensen, altså fly flere dager i uka. Neste naturlige steg på veien oppover i flystørrelse vil være en 777-300ER.

Det å ha flere flighter gir de reisende flere valgmuligheter, det tiltrekker gjerne flere businesspassasjer (passasjerer flyselskapene tjener mer på enn de passasjerene som er ute etter så billige billetter som mulig,) og det har også andre fordeler. Antallet pax på ruta CPH-SIN må nok vokse flerfoldige ganger før en A380 blir aktuell.

 

Lenge siden jeg har vært på f.eks schipol nå' date=' men hvordan er disse sammenlignet med hverandre? [/quote']

Schiphol hadde i fjor rundt 46 millioner reisende, mot litt over 20 millioner for Kastrup, en betydelig forskjell mao :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …