Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey ...sjekk denne!

Ser at medlems-tallet øker i dette forumet..så prøv denne fly-turen,(dette er en små-fly tur) ta av fra en plass som heter Chacoan(SEAM) å fly til Rio Amason(SESM)..innfyginga e rå-cul....prøv å bedøm selv. GOD TUR!!! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

LN-EMK/VWF-040

Skrevet

Ja dette var en av de mer interessante plassene. Måtte sirkle to runder nede i dalen med Twin Otter før jeg kom over kanten. Og hadde luftfartstilynet observert den approachen hadde jeg blitt kommandert opp i tårnet for innlevering av sertifikater. Og passasjerene hadde antagelig gått hjem igjen over fjellet.

For endel år siden så jeg noen TV-bilder fra en liten flystripe som jeg tror lå i Himalaya et sted. Den lå på et lite platå oppe i fjellsiden som skrånet ut mot et loddrett stup på adskillige hundre meter. Innflygingen foregikk rett mot fjellsiden med positiv climb og avganger gikk motsatt vei. Jeg husker dessverre ikke hvilken flyplass eller hvilket land dette var. Kan noen huske navnet på denne flyplassen?

Skulle gjerne prøvd den i sim`en. [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Skrevet

Denne flyplassen din, Erik Berntsen. Tror jeg heter Lukla og ligger i Nepal. Etter å ha rotet rundt i kjelleren fant jeg minneboken om Twin Oteren der jeg visste at en slik flyplass sto beskrevet. Var det riktig. Lykke til, men den ser vanskelig ut!!!!

Hilsen Christer

Skrevet

Takk skal du ha Christer.

Det var nok Lukla, ja. Ser ut som det skal bli vanskelig å få til en landing her, men det må jo være mulig, så jeg får vel fortsette å trene. Hittil har jeg knust tre Twin Ottere.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...